Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10029
Назва: Міжнародні стандарти впровадження екологічних принципів соціальної відповідальності інноваційно активним бізнесом
Інші назви: Международные стандарты внедрения экологических принципов социальной ответственности инновационно активным бизнесом
International standards of introduction of ecological principles of social responsibility by innovative active business
Автори: Могильна, Людмила Миколаївна
Ткаченко, Вікторія Вікторівна
Могильная, Людмила Николаевна
Ткаченко, Виктория Викторовна
Mohylna, Liudmyla
Tkachenko, Viktoriia
Ключові слова: соціальна відповідальність бізнесу
підприємство
інноваційно активний бізнес
социальная ответственность бизнеса
предприятие
инновационно активный бизнес
social responsibility of business
enterprise
innovatively active business
Дата публікації: 2022
Бібліографічний опис: Могильна Л. М. Міжнародні стандарти впровадження екологічних принципів соціальної відповідальності інноваційно активним бізнесом [Електронний ресурс] / Л. М. Могильна, В. В. Ткаченко // Економіка та суспільство. – 2022. – № 37. – Режим доступу : https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-37-12. - Заголовок з екрану.
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена питанням впровадження екологічних принципів соціальної відповідальності згідно міжнародних стандартів інноваційно активним бізнесом. Досліджено, що незважаючи на наявність різних міжнародних практик у галузі соціальної відповідальності, кожне підприємство здатне формувати свій спосіб взаємодії зі співробітниками, суспільством та навколишнім середовищем, мінімізуючи соціальні витрати розвитку бізнесу. Сформульоване своє бачення дефініції «соціальна відповідальність бізнесу». Наголошено, що впровадження принципів соціальної відповідальності об’єктивно спричиняє значні витрати підприємств, на які частіше наважуються інноваційно активні суб’єкти, які у довгостроковому періоді компенсуються зростанням доходів від поліпшення іміджу, ділової репутації, що в кінцевому підсумку вплине на підвищення конкурентоспроможності. Статья посвящена вопросам внедрения экологических принципов социальной ответственности согласно международным стандартам инновационно активным бизнесом. Исследовано, что, несмотря на наличие различных международных практик в области социальной ответственности, каждое предприятие способно формировать свой способ взаимодействия с сотрудниками, обществом и окружающей средой, минимизируя социальные издержки развития бизнеса. Сформулировано свое видение определения «социальная ответственность бизнеса». Отмечено, что внедрение принципов социальной ответственности объективно влечет за собой значительные расходы предприятий, на которые чаще решаются инновационно активные субъекты, которые в долгосрочном периоде компенсируются ростом доходов от улучшения имиджа, деловой репутации, что в конечном счете повлияет на повышение конкурентоспособности.
Опис: The article is devoted to the implementation of environmental principles of social responsibility in accordance with international standards for innovative businesses. It has investigated that despite the existence of different international practices in the field of social responsibility, each company is able to form its own way of interacting with employees, society and the environment, minimizing the social costs of business development. The vision of the definition of social responsibility of business has formulated. It is determined that the environmental component of social responsibility is considered as conscious and voluntary participation of business in programs for the rational use of raw materials and natural resources, maintaining environmental stability by reducing the impact of the enterprise on the environment, and other measures to prevent or eliminate their negative impact. The most innovative enterprises need to focus on the best available technologies in the industry. It has emphasized that some companies take into account environmental imperatives in their activities and develop plans for the future, adhering to the growing environmental requirements, others - are limited to the implementation of current requirements by the state. It has noted that modern society evaluates the quality of products on many indicators, one of which in the context of the ecological crisis is the negative impact on the environment provided in the production process. Thus, the environmental responsibility of the enterprise becomes a factor that must has carefully assessed by investors, partners, consumers, and the public. The company can increase its environmental efficiency by implementing ISO standards in environmental management, energy efficiency management, and social responsibility management in the management system. The new has carried out by innovative business structures. It is substantiated that the introduction of the principles of social responsibility objectively entails significant costs for enterprises, which are often ventured by innovatively active entities, which in the long run are offset by increased income from improving image and business reputation, which will ultimately increase their competitiveness.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10029
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.