Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10321
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSavchenko-Pererva, M. Y.-
dc.contributor.authorRadchuk, O. V.-
dc.contributor.authorСавченко-Перерва, М. Ю.-
dc.contributor.authorРадчук, О. В.-
dc.date.accessioned2023-02-02T11:28:18Z-
dc.date.available2023-02-02T11:28:18Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationSavchenko-Pererva М. Ways to improve energy conservation in educational institutions [Electronic resource] / М. Savchenko-Pererva, O. Radchuk // International Journal of Agriculture Innovation, Technology and Globalisation. – 2022. – Vol. 3, № 1. – P. 73-86. – Режим доступу : https://doi.org/10.1504/IJAITG.2022.126866 . – Заголовок з екрану.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10321-
dc.descriptionУ статті розглянуто методику визначення втрат енергії в аудиторіях корпусу № 4 Сумського НАУ, який проходить у три етапи. На першому, підготовчому етапі, за допомогою спеціального приладу тепловізора Fluke Ti25 методом сканування виявляються проблемні ділянки конструктивних елементів класу – стелі, стін і підлоги, які втрачають тепло і потребують енергозберігаючих заходів. Велика (більше 10%) різниця температури поверхні кімнатного елемента свідчить про великі втрати теплової енергії. Використовується термографічний метод та метод рецензування. На другому етапі обробки інформації визначаються заходи щодо зменшення втрат тепла. На третьому етапі – впровадження енергозберігаючих заходів. Практична значимість даної роботи полягає у пошуку проблемних будівельних елементів, які потребують застосування заходів щодо підвищення їх енергоефективності.uk_UA
dc.description.abstractThe article considers the method of identifying energy losses in the classrooms of building no. 4 Sumy NAU, which takes place in three stages. At the first, preparatory stage, with the help of a special device of the Fluke Ti25 thermal imager, the scanning method detects problem areas of the structural elements of the classroom - ceilings, walls and floors, which lose heat and require energy-saving measures. A large (more than 10%) difference in the surface temperature of a room element indicates a large loss of thermal energy. The thermographic method and the peer review method are used. At the second stage of information processing, measures to reduce heat loss are determined. At the third stage, is the implementation of energy-saving measures. The practical relevance of this work is to find problematic building elements that require the use of measures to improve their energy efficiency.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectenergy savinguk_UA
dc.subjectenergy losses in the classroomsuk_UA
dc.subjectenergy audituk_UA
dc.subjectенергозбереженняuk_UA
dc.subjectвтрати енергії в аудиторіяхuk_UA
dc.subjectенергоаудитuk_UA
dc.titleWays to improve energy conservation in educational institutionuk_UA
dc.title.alternativeШляхи підвищення рівня енергозбереження в навчальному закладіuk_UA
dc.typeOtheruk_UA
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2022_IJAITG-67674_sup40434.pdf5,3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.