Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10485
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorQu, Dongxu-
dc.contributor.authorЦюй, Дунсюй-
dc.date.accessioned2023-03-31T12:18:35Z-
dc.date.available2023-03-31T12:18:35Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationQu Dongxu. Formation of management system of university’s educational and scientific assets in the context of transition to the model of circular economy in China [Electronic resource] : dissertation for obtaining the scientific degree of Doctor of Philosophy in specialty : 073 «Management» / Dongxu Qu. – Sumy : Sumy National Agrarian University, 2023. – 233 р.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10485-
dc.descriptionЦиркулярна економіка (ЦE) розглядається у науковому колі як модель для досягнення цілей сталого розвитку. Використання відновлюваної енергії та усунення відходів шляхом досконалого дизайну матеріалів, виробів, систем та в рамках цього запуску бізнес-моделей – стають пріоритетними напрямами розвитку китайської економіки. Потрійна функція освіти, наукових досліджень та соціальних послуг вищих навчальних закладів свідчить про те, що університети є рушійною силою у становленні знань, цінностей, створенні технологій, формуванні поведінки та стилю життя, необхідних для переходу до циркулярної моделі. Недостатнє висвітлення питань стосовно визначення теоретико-методологічних засад управління освітніми та науковими активами університету відповідно до базових принципів циркулярної моделі економіки КНР обумовлюють актуальність та своєчасність дисертаційного дослідження. На основі систематичного огляду літератури було проаналізовано роль та значення закладів вищої освіти для становлення моделі ЦЕ в Китаї. Визначено, що нарощування науково-освітніх активів університету в контексті ЦЕ Китаю тісно пов’язане з такими факторами як інституційний розвиток, технологічний прогрес та поширення пілотного досвіду. Було встановлено, що перехід до нової моделі економіки буде довшим у порівнянні з розвинутими країнами через недостатню обізнаність населення, а також невідповідність сучасних технологій нормам та принципам ЦЕ. У результаті дослідження встановлено ключові драйвери пришвидшеного переходу на модель ЦE в Китаї, до яких слід віднести (і) відповідну політику та підтримку розвитку бізнес-моделей з боку уряду, (іі) технологічну підтримку, (ііі) участь громадськості, обізнаність та знання про циркулярну модель та (iv) економічні вигоди. Також було виявлено основні бар’єри переходу на нову модель, зокрема культурні, ринкові, регуляторні та технологічні. За результатом ґрунтовного аналізу зазначених чинників, було доведено, що університети мають потенціал значного впливу на посилення драйверів та усунення перешкод становлення нової моделі через освітню та науково-дослідницьку діяльність, що констатує значну роль університетів у впровадженні ЦЕ. У процесі дослідження встановлено, що нарощування науково-освітнього потенціалу університету відповідно до потреб ЦЕ, включаючи ініціативи зелених кампусів, має відображатися у стратегічному плані розвитку університету. Доведено, що університети значно впливають на прискорення переходу на нову модель. На основі базових принципів ЦЕ в роботі встановлено та узагальнено внесок університетів у впровадження нової моделі. Виявлено, що відповідні попередні дослідження у даній галузі знань є фрагментарними і, в основному, зосереджені на спеціальностях, пов’язаних з ЦЕ, підходах до навчання та інструментах, а також практиці ЦЕ в кампусі. Виходячи з цього, в роботі обґрунтовано доцільність формування системи управління освітніми і науковими активами університету, яка має ґрунтуватися на інтеграції різних видів діяльності та залученні усіх учасників науково-освітнього процесу для посилення ефекту переходу на нову модель. Проведено аналіз еволюції менеджменту, механізмів функціонування та оцінки стійких університетів. Зроблено висновок, що практика сталого менеджменту в університетах зазнала розвитку від «Environmental Management System» до «Sustainability Management System». В контексті управління університетськими активами пов’язаними з ЦE, запропоновано застосовувати двосторонню гібридну модель з підходом «зверху вниз», щоб гарантувати реалізацію цілей старого розвитку. Здійснено оцінку наукового потенціалу китайських університетів щодо впровадження ЦE на основі аналізу відповідних даних в університетах Китаю. Аналіз навчальних планів, планів прийому та ситуації з працевлаштуванням за спеціальностями пов’язаними з ЦЕ у китайських університетах, свідчить що університети мають значний потенціал щодо прискорення переходу до нової моделі, що передбачає введення відповідних спеціальностей, перегляд навчальних планів, збагачення загальної освіти ЦЕ, підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників, пов’язаних з спеціальностями ЦЕ та розширення освітнього середовища. Запропоновано метод просторової економетрики для аналізу наукового потенціалу університетів щодо відповідності циркулярній моделі, який дозволяє виявити залежність регіонального розвитку технологій від університетів через індекс Морана та надає зацікавленим сторонам орієнтири для подальшого інвестування в наукові дослідження в університетах. Встановлено, що університетські інновації мають значний вплив на інноваційну діяльність підприємств регіону. Крім цього, університетські наукові дослідження мають значний потенціал щодо сприяння технологічній інноваційній діяльності університетів і підприємств у прилеглих регіонах, які є критично важливими ланками, необхідними для впровадження ЦE. Обґрунтовано доцільність введення у науковий обіг терміну «науково-освітні активи циркулярної економіки», який запропоновано визначати як сукупність усіх видів ресурсів та активів, що формуються в ході розвитку університету, перебувають у його власності і контролем та утворюють науково-освітній потенціал університету для реалізації принципів нової моделі. Запропоновано систему атрибутів університетських активів циркулярної моделі, серед яких неприбутковість, технологічні інновації, освіта, популяризація та ефективне використання ресурсів, що дозволяють інтерпретувати внесок різних типів університетських активів у контексті потреб циркулярної моделі економіки. Крім того, розроблено класифікацію університетських активів циркулярної економіки за рядом ознак, зокрема за призначенням (наукові, освітні та операційні активи), за формою (матеріальні і нематеріальні активи), за рівнем витрат на формування (активи з високим і низьким рівнем витрат), за формою впливу (прямі і непрямі активи), яка є корисною для осіб, що приймають рішення щодо сталого розвитку кампусу та учасників освітньо-наукового процесу для популяризації альтернативних моделей споживання та формування поведінки ресайклінгу. Розроблено теоретичні засади формування системи управління освітніми і науковими активами університету для ЦЕ. Запропонована система інтегрує різні види діяльності та залучає усіх учасників науково-освітнього процесу. Досліджено основні види діяльності університету в контексті ЦЕ. Зокрема науково-дослідницька діяльність університету сприяє продукуванню ідей та створенню інновацій для підприємств, що зацікавлені у впровадженні принципів ЦЕ. Освітня діяльність передбачає введення нових дисциплін та спеціальностей для професіоналів ЦЕ, а також впровадження відповідної загальної освіти для всіх студентів університету. Соціальна практика та волонтерська діяльність, що є похідною від освітньої діяльності, визначає студентів як суб’єктів для поширення концепції ЦЕ серед громадськості. У роботі викладено науково-методичний підхід щодо оцінки ефективності управління університетськими активами з точки зору задоволення освітніх та інноваційних потреб циркулярної моделі, в основу якого покладено 29 індикаторів, що є корисним для створення інформаційного каналу зворотного зв'язку для участі громадськості в управлінні діяльностями, пов'язаними з введенням в дію стратегій циркулярної моделі. Система оцінок включає цільовий, критеріальний та індексний рівні, де кожному показнику присвоєно відповідну вагу. Оцінка відповідності науково-освітнього потенціалу університету потребам ЦЕ відбувається на основі отриманих балів за встановленою шкалою. В дисертації досліджено досвід програми управління відходами в Лейденському університеті в Нідерландах в контексті функцій управління, а саме планування, організацію, координацію та контроль. План управління відходами Лейденського університету повністю відповідає цілям екологічної політики, де детально прописано план дій щодо виконання обов’язків у сфері охорони навколишнього середовища та сталого розвитку. Було узагальнено цілі, відповідальні відділи та впровадження статусу відповідальності у сферах освіти та досліджень. У порівнянні з іншими університетами, Лейденський університет застосовує базовий підхід до зменшення відходів для досягнення цілей управління відходами, включаючи запобігання утворенню відходів, їх розділення і переробку. Річний звіт про сталий розвиток університету також став підтвердженням ефективності управління відходами та прихильність до даної концепції. За результатами дослідження розроблено проєкт програми управління відходами у досліджуваному університеті, виходячи з досвіду університетів Нідерландів, в основу якого покладено прогресивні норми та стандарти Європейського Союзу щодо становлення циркулярної моделі, який може бути впроваджений в контексті стратегії сталого розвитку кампусу. В процесі дослідження було проведено інтерв’ю щодо поводження з відходами в Хенанському інституті науки і технологій у Китаї. Аналіз показав, що в середньому обсяг відходів в університеті відносно низький у порівнянні з іншими китайськими університетами, але значно більший, ніж в університетах Нідерландів. Виявлено, що існує п’ять потоків відходів, які збираються в університеті, включаючи харчові відходи, відходи змішані, відходи, що підлягають та не підлягають переробці, і лабораторні небезпечні відходи. Встановлено основні проблеми щодо поводження з відходами в університеті. У дисертаційній роботі викладено результати опитування 1300 респондентів Хенанського інституту науки і технологій. Методи статистичного аналізу були використані для визначення зв’язку між змінними. Виявлено, що домінуючими факторами, які впливають на поведінку студентів коледжу щодо розділення відходів є нагадування про розділення відходів, встановлення контейнерів для розділення відходів, проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи. Водночас виявлено п’ять факторів, які стримують процес роздільного збирання, а саме брак знань, застаріле обладнання, кількість часу, відсутність стимулювання та нехтування особистою відповідальністю. Встановлено, що жінки є більш відповідальними щодо роздільного збирання у порівнянні з чоловіками, а першокурсники продемонстрували більш раціональну поведінку щодо розділення сміття, тоді як поведінка студентів старших курсів була більш чутливою до встановлених факторів. Обґрунтовано доцільність використання технології штучного інтелекту щодо поводження з відходами, що охоплює процеси накопичення відходів, роздільне збирання та сортування. Запропоновано систему управління відходами в університеті на основі штучного інтелекту, яка застосовує технології штучного інтелекту до процесу управління потоками відходів, включаючи видалення відходів, роздільний збір та сортування, що дозволяє підвищити ефективність управління відходами та прискорити процес інтелектуального управління міськими відходами, на відміну від традиційного ручного режиму.uk_UA
dc.description.abstractCircular economy (CE) is considered in the scientific community as a remedy for achieving sustainable development goals. The use of renewable energy and the elimination of waste through the perfect design of materials, products, and systems, and within this launch of business models are becoming priority areas for the development of the Chinese economy. The triple function of education, scientific research, and social services of higher education institutions indicates that universities are a driving force in the development of knowledge, values, technology, and the formation of behaviors and lifestyles necessary for the transition to a circular model. Insufficient coverage of issues related to the definition of the theoretical and methodological foundations for managing the university's educational and scientific assets in accordance with the basic principles of the circular model of the Chinese economy determines the relevance and timeliness of the dissertation research. Based on a systematic literature review, the role and significance of higher education institutions in the development of the CE model in China are analyzed. It is determined that the increase of university research and educational assets in the context of CE is closely related to such factors as institutional design, technological progress, and dissemination of pilot experience. It is found that the transition to a new model of the economy will be longer compared to developed countries due to the lack of public awareness, as well as the inconsistency of modern technologies with the norms and CE principles. The study identifies key drivers for an accelerated transition to the CE model in China, including (i) appropriate policies and support for the business model developed by the government, (ii) technological support, (iii) public participation, awareness and knowledge of the circular model, and (iv) economic benefits. The main barriers to the transition to the new model are also identified, including cultural, market, regulatory, and technological barriers. Based on a thorough analysis of these factors, it is proved that universities have the potential to have a significant impact on strengthening the drivers and removing the barriers to the formation of a new model through educational and scientific research activities, which states the significant role of universities in the CE implementation. The study finds that building up the university's research and educational potential in accordance with the needs of the CE, including green campus initiatives, should be reflected in the university's strategic development plan. It is proved that universities have a significant impact on accelerating the transition to a new model. Based on the basic principles of CE, the study summarizes the contribution of universities to the implementation of the new model. It is found that previous research in this area of knowledge is fragmented and mainly focuses on CE-related specialties, teaching approaches and tools, as well as CE practices on campus. Based on this, the study substantiates the expediency of forming a system for managing the university's educational and scientific assets, which should be based on the integration of various activities and the involvement of all participants in the research and educational process to enhance the effect of the transition to a new model. The evolution of management, mechanisms of functioning, and evaluation of sustainable universities are analyzed. It is concluded that the practice of sustainable management in universities has evolved from the "Environmental Management System" to the "Sustainability Management System". In the context of managing university assets related to CE, it is proposed to apply a two-pronged hybrid model that mixed a top-down approach and a participatory approach to guarantee the realization of sustainable development goals. The study assesses the scientific potential of Chinese universities to implement CE based on the analysis of relevant data in Chinese universities. The analysis of curricula, enrollment plans, and the employment situation in CE-related specialties in Chinese universities shows that universities have significant potential to accelerate the transition to a new model, which involves the introduction of relevant specialties, revision of curricula, enhancement of hidden curriculum, enrichment of general education with CE, advanced training of academic staff related to CE specialties, and expansion of the educational environment. A method of spatial econometrics is proposed to analyze the scientific potential of universities in terms of compliance with the circular model, which allows identifying the dependence of regional technology development on universities through Moran's index and provides stakeholders with guidelines for further investment in research at universities. It has been established that university innovations have a significant impact on the innovation activities of regional enterprises. In addition, university scientific research has a significant potential to promote technological innovation activities of universities and enterprises in the surrounding regions, which are critical links necessary for the CE implementation. The expediency of introducing the term "CE-related university assets" into scientific circulation is substantiated, which is proposed to be defined as a set of all types of resources and assets that are formed in the course of university development, are owned and controlled by the university and form the scientific and educational potential of the university to implement the principles of the new model. The study proposes a system of attributes of university assets of the circular model, including non-profit status, technological innovation, education, propagation, and efficient use of resources, which allows interpreting the contribution of different types of university assets in the context of the needs of the CE model. In addition, a classification of CE-related university assets has been developed according to several features, in particular, by purpose (scientific research, education, and operation assets), by form (tangible and intangible assets), by the level of formation costs (high-cost and low-cost assets), by the form of impact (direct and indirect assets), which is useful for decision-makers on sustainable campus development and participants in the educational and scientific process to promote alternative consumption models and shape recycling behavior. The theoretical foundations for the formation of a system for managing university educational and scientific assets for CE are developed. The proposed system integrates various types of activities and involves all participants in the scientific and educational process. The main activities of the university in the context of CE are studied. In particular, the scientific research activities of the university contribute to the production of ideas and the creation of innovations for enterprises interested in implementing the CE principles. Education activities involve the introduction of new disciplines and specialties for CE professionals, as well as the introduction of appropriate general education for all university students. Social practice and volunteer activities, which are derived from educational activities, define students as subjects for spreading the concept of CE among the public. The study outlines a scientific and methodological approach to assessing the effectiveness of university asset management in terms of meeting the educational and innovative needs of the circular model, based on 29 indicators, which is useful for creating an information feedback channel for public participation in managing activities related to the implementation of circular model strategies. The assessment system includes target, criterion, and index layers, where each indicator is assigned a corresponding weight. The assessment of the compliance of the university's scientific and educational potential with the needs of the CE is based on the points obtained on the established scale. This dissertation explores the experience of the waste management program at Leiden University in the Netherlands in the context of management functions, namely planning, organizing, leading, and controlling. Leiden University's waste management plan is fully in line with the objectives of the environmental policy, which details the action plan for fulfilling environmental and sustainable development responsibilities. The specific goals, responsible departments, and implementation of the responsibility status in the areas of education and research are summarized. Compared to other universities, Leiden University applies a basic waste reduction approach to achieve its waste management goals, including waste prevention, waste separation, and recycling. The university's annual sustainability report also confirmed the effectiveness of waste management and commitment to this concept. Based on the results of the study, a draft waste management program is developed at the studied university in line with the experience of universities in the Netherlands, which is based on progressive norms and standards of the European Union for the establishment of a circular model that can be implemented in the context of a campus sustainability strategy. In the course of the study, interviews are conducted on waste management at the Henan Institute of Science and Technology in China. The analysis showed that on average, the amount of waste at the university is relatively low compared to other Chinese universities, but significantly higher than at universities in the Netherlands. It is found that five waste streams are collected at the university, including food waste, mixed waste, recyclable and non-recyclable waste, and laboratory hazardous waste. The main problems with waste management at the university are identified. This dissertation presents the results of a survey of 1300 respondents from the Henan Institute of Science and Technology. Statistical analysis methods are used to determine the relationship between the variables. It is found that the dominant factors that influence the behavior of college students regarding waste separation are reminders about waste separation, installation of waste separation containers, and awareness raising. At the same time, five factors have been identified that hinder the process of separate collection, namely knowledge deficiency, outdated equipment, time, lack of incentives, and neglect of personal responsibility. It is found that females are more responsible for separate collection compared to males, and freshmen demonstrates more rational behavior in terms of waste separation, while the behavior of senior students is more sensitive to the identified factors. The expediency of using artificial intelligence technology for waste management, which covers the processes of waste dumping, separated collection, and sorting, is substantiated. An artificial intelligence-based university waste management system is proposed that applies artificial intelligence technologies to all the processes of managing waste streams, which allows to increase in the efficiency of waste management and accelerate the process of intelligent urban waste management, as opposed to the traditional manual model.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherСНАУuk_UA
dc.subjectcircular economyuk_UA
dc.subjectsustainable developmentuk_UA
dc.subjectuniversity assetsuk_UA
dc.subjectmanagement systemuk_UA
dc.subjecteducationuk_UA
dc.subjectpublicityuk_UA
dc.subjectknowledge spilloveruk_UA
dc.subjectscientific innovationuk_UA
dc.subjectциркулярна економікаuk_UA
dc.subjectсталий розвитокuk_UA
dc.subjectуніверситетські активиuk_UA
dc.subjectсистема управлінняuk_UA
dc.subjectосвітаuk_UA
dc.subjectпублічністьuk_UA
dc.subjectпоширення знаньuk_UA
dc.subjectнаукові інноваціїuk_UA
dc.titleFormation of management system of university’s educational and scientific assets in the context of transition to the model of circular economy in Chinauk_UA
dc.title.alternativeФормування системи управління освітніми та науковими активами університету в контексті переходу до моделі кругової економіки Китаюuk_UA
dc.typeOtheruk_UA
Розташовується у зібраннях:Дисертації та автореферати

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
!_Qu_Dissertation_2023_with signature.pdf5,31 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.