Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10593
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorVypasniak, Igor-
dc.contributor.authorIvanyshyn, Iryna-
dc.contributor.authorLutskii, Vasyl-
dc.contributor.authorHuzak, Oleksandra-
dc.contributor.authorYukhymuk, Vira-
dc.contributor.authorSalatenko, Ivan-
dc.contributor.authorSvatiev, Andrii-
dc.contributor.authorВипасняк, Ігор-
dc.contributor.authorІванишин, Ірина-
dc.contributor.authorЛуцький, Василь-
dc.contributor.authorГузак, Олександра-
dc.contributor.authorЮхимук, Віра-
dc.contributor.authorСалатенко, Іван-
dc.contributor.authorСватєв, Андрій-
dc.date.accessioned2023-05-22T12:29:40Z-
dc.date.available2023-05-22T12:29:40Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationThe influence of the ethno-territorial factor on the state of physical abilities development of students of Ukrainian educational institutions [Electronic resource] / І. Vypasniak, І. Ivanyshyn, V. Lutskii [and athers] // Pedagogy of Physical Culture and Sports. – 2022. – № 6. – Р. 415-425. – Режим доступу : https://sportpedagogy.org.ua/index.php/ppcs/article/view/2095 ; https://doi.org/10.15561/26649837.2022.0608т. – Заголовок з екрану.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10593-
dc.descriptionПередумови та мета дослідження. Розвиток моторики залежить від процесу фізичного розвитку, а також від етнотериторіального та культурного контексту. Дослідження міжетнічних відмінностей може надати інформацію про те, як різні способи життя та контексти фізичної активності можуть впливати на процес розвитку рухової компетентності. Це може бути справжньою стратегією розвитку базових рухових навичок учнів, які відстають. Мета роботи – дослідити етнотериторіальну варіативність рівня розвитку фізичних здібностей студентів, які навчаються у ВНЗ України. Матеріал і методи. Дані були отримані в результаті перехресних опитувань з 2014 по 2019 рр. Були набрані студенти Івано-Франківського національного медичного університету (Україна) (юнаки, n = 488, вік 18–25 років) з різних країн. Педагогічне тестування проводилось за допомогою батареї тестів, рекомендованих Державними тестами фізичної підготовленості населення України та Європейською радою спорту (Єврофіт Тест Батарея). Оцінка фізичної підготовленості студентів проводилась на основі комбінованої відсоткової шкали різнорівневої градації з кроком 1%. Експериментальні дані обробляли за допомогою програми SPSS Statistics 17.0. Результати. Практично в усіх країнах (за винятком Індії та Тунісу) від 41,2% до 70,0% учнів характеризуються низьким рівнем розвитку кардіореспіраторної витривалості та швидкісно-силової підготовленості (від 54,4% до 58,3%). Понад 50,0% студентів з Йорданії та Єгипту мають низький рівень швидкісно-силових здібностей і гнучкості. Виявлено, що найвищі показники мають студенти з Індії та Тунісу (витривалість – 75,5–80,8 %); з Китаю і Тунісу (швидкісно-силові здібності - від 69,1% до 78,8%); з Тунісу (швидкість –79,8%); з Китаю та Тунісу (гнучкість -70%); учасники тестування виконали тест; з Китаю (потужність – 76,7%). Студенти з європейських країн показали переважно середній та вище середнього рівень розвитку фізичних здібностей. Висновки. Результати дослідження свідчать про специфіку розвитку рухових якостей студентів різних країн, яка проявляється в статистично значущих відмінностях результатів виконання тестових завдань. Учні з різних країн краще виконують ті тести, які ближче до їх відомого рухового досвіду. Це зумовлено культурним середовищем, географічним фактором, соціально-економічним статусом, а також змістом і цілями програми фізичного виховання.uk_UA
dc.description.abstractBackground and Study Aim. The development of motor skills depends on the process of physical development, as well as the ethno-territorial and cultural context. The study of inter-ethnic differences can provide information about how different lifestyles and contexts of physical activity can influence the process of motor competence development. This can be a real strategy for developing students’ lagging basic motor skills. The purpose of the work is to investigate the ethno-territorial variability of the level of development of physical abilities of students studying at Ukrainian universities. Material and Methods. Data were obtained from cross-sectional surveys from 2014 to 2019. Students of Ivano-Frankivsk National Medical University (Ukraine) (young men, n = 488, age 18–25) from different countries were recruited. Pedagogical testing was carried out using a battery of tests that were recommended by the State Tests of Physical Fitness of the Population of Ukraine and the European Sports Council (Evrofit Test Battery). Assessment of physical fitness of students was carried out on the basis of a combined percentage scale of multi-level gradation with a step of 1%. Experimental data were processed using the SPSS Statistics 17.0 program. Results. In almost all countries (with the exception of India and Tunisia), from 41.2% to 70.0% of students are characterized by a low level of development of cardiorespiratory endurance and speed-power fitness (from 54.4% to 58.3%). More than 50.0% of students from Jordan and Egypt have a low level of speed and strength abilities and flexibility. It was found that students from India and Tunisia have the highest rates (endurance - 75.5–80.8%); from China and Tunisia (speed-power abilities - from 69.1% to 78.8%); from Tunisia (speed –79.8%); from China and Tunisia (flexibility -70%); test participants completed the test; from China (power capacity – 76.7%). Students from European countries showed mostly average and above average level of development of physical abilities. Conclusions. The results of the study indicate the specificity of the development of motor skills of students from different countries, which is manifested in statistically significant differences in the results of test tasks. Students from different countries perform better on those tests that are closer to their known motor experience. This is due to the cultural environment, geographical factor, socio-economic status, as well as the content and goals of the physical education program.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectphysical fitnessuk_UA
dc.subjectethno-territorial factoruk_UA
dc.subjectpopulationuk_UA
dc.subjectфізична підготовленістьuk_UA
dc.subjectетнотериторіальний факторuk_UA
dc.subjectнаселенняuk_UA
dc.titleThe influence of the ethno-territorial factor on the state of physical abilities development of students of Ukrainian educational institutionsuk_UA
dc.title.alternativeВплив етнотериторіального чинника на стан розвитку фізичних здібностей студентів навчальних закладів Україниuk_UA
dc.typeOtheruk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Salatenko 22-23 stattya!!!.pdf416,57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.