Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11112
Назва: Аналіз кінематики руху польових агрегатів зі всіма керованими колесами
Інші назви: Analysis of kinematics of movement of field units with all controlled wheels
Автори: Довжик, Михайло Якович
Сіренко, Юлія Володимирівна
Калнагуз, Олексій Миколайович
Dovzhyk, M. Ya.
Sirenko, Yu. V.
Kalnahuz, A. M.
Ключові слова: рух по криволінійним траєкторіям
машинний агрегат
кінематика руху
movement along curvilinear trajectories
machine unit
kinematics of movement
Дата публікації: 2022
Видавництво: СНАУ
Бібліографічний опис: Довжик М. Я. Аналіз кінематики руху польових агрегатів зі всіма керованими колесами [Електронний ресурс] / М. Я. Довжик, Ю. В. Сіренко, О. М. Калнагуз // Вісник Сумського національного аграрного університету : науковий журнал. – Сер. «Механізація та автоматизація виробничих процесів» / Сумський національний аграрний університет. – Суми : СНАУ, 2022. – Вип. 2 (48). – С. 14-20.
Короткий огляд (реферат): Рух агрегатів по кривих – найскладніший елемент руху в польових умовах. Основна частина часу робіт польових агрегатів присвячена криволінійному руху, коли траєкторія змінюється за бажанням водія або в наслідок зовнішніх збурень, або в наслідок зміни деяких параметрів під час руху. Траєкторія колісної машини – це траєкторія її кінематичного центру. Не має принципової відмінності між трактором і автомобілем, так як функціональні якості під час криволінійного руху однакові. В даний час теоретичні та експериментальні методи дослідження криволінійного руху не в достатній мірі розроблені для колісних та тракторних поїздів при виконанні робіт. Метою наукового дослідження є аналіз кінематики криволінійного руху енергетичних засобів зі всіма керованими колесами в складі польових агрегатів на розворотних смугах. В аналізі літературних джерел використовувались методи теоретичного аналізу математичних моделей кінематики неусталеного руху польових агрегатів, систематизація параметрів, послідовний аналіз характеристик. У багатьох статтях світових науковців зроблено спроби отримати рівняння траєкторії криволінійного руху польових агрегатів з отриманням математичних моделей криволінійного руху, але вони надто складні для використання їх на практиці. Колісна машина з керованими передніми і задніми осями, при однакових кутах повороту відповідних коліс, може забезпечити в два рази менший радіус, ніж колісна машина з однією керованою віссю. Це призводить до скорочення необхідної ширини поворотної смуги, збільшенню довжини гонів, підвищенню продуктивності роботи агрегату, значному зменшенню кількості пошкоджених рослин на засіяних поворотних смугах, зменшенню механіко-технологічних властивостей ґрунту. У висновках наукового дослідження наведена необхідність створення математичних рівнянь, які описують криволінійний рух польових агрегатів зі всіма керованим колесами, які більш прості і придані для використання на практиці та для моделювання будь-яких видів розворотів при виконанні робіт сільськогосподарського призначення.
Опис: The movement of units along curves is the most difficult element of movement in the field. The main part of the time of work of field units is devoted to curvilinear movement, when the trajectory changes at the request of the driver or due to external disturbances, or due to changes in some parameters during movement. The trajectory of a wheeled machine is the trajectory of its kinematic centre. There is no fundamental difference between a tractor and a car, as the functional qualities during curvilinear movement are the same. Currently, theoretical and experimental methods for the study of curvilinear motion are not sufficiently developed for wheeled and tractor trains during work. The aim of the research is to analyse the kinematics of curvilinear motion of power vehicles with all steered wheels in the field units on reversible lanes. Methods of theoretical analysis of mathematical models of kinematics of unsteady motion of field aggregates, systematization of parameters, sequential analysis of characteristics were used in the analysis of literature sources. Many articles by world scientists have attempted to obtain equations of the trajectory of curvilinear motion of field aggregates to obtain mathematical models of curvilinear motion, but they are too complex to use in practice. A wheeled machine with steered front and rear axles, at the same angles of rotation of the respective wheels, can provide twice the radius than a wheeled machine with one steered axle. This leads to a reduction in the required width of the turning lane, increasing the length of the tracks, increasing the productivity of the unit, significantly reducing the number of damaged plants on sown turning lanes, reducing the mechanical and technological properties of the soil. The conclusions of the research indicate the need to create mathematical equations that describe the curvilinear motion of field units with all steered wheels, which are simpler and suitable for use in practice and for modelling any kind of reversals in agricultural work.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11112
Розташовується у зібраннях:Науковий журнал "Вісник СНАУ"

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1.pdf303,48 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.