Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11698
Назва: Використання штучного інтелекту у вищій освіті
Інші назви: The Use of Artificial Intelligence in Higher Education
Автори: Драч, Ірина
Петроє, Ольга
Бородієнко, Олександра
Регейло, Ірина
Базелюк, Олександр
Базелюк, Наталія
Слободянюк, Олена
Drach, Iryna
Petroye, Olha
Borodiyenko, Oleksandra
Reheilo, Iryna
Bazeliuk, Oleksandr
Bazeliuk, Nataliia
Slobodianiuk, Olena
Ключові слова: штучний інтелект
етичні ціннісні принципи
SWOT-аналіз
artificial intelligence
ethical principles
SWOT analysis
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Використання штучного інтелекту у вищій освіті [Електронний ресурс] / І. Драч, О. Петроє, О. Бородієнко [та ін.] // International Scientific Journal of Universities and Leadership. – 2023. – № 15. – С. 66-82. – Режим доступу : https://doi.org/10.31874/2520-6702-2023-15-66-82. – Заголовок з екрану.
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано теоретичні засади проблеми використання штучного інтелекту у сфері вищої освіти. Показано, що система штучного інтелекту як стратегічна технологія, передбачає багато переваг для життя людей і суспільства загалом, а також символізує новий етап не тільки в історії цифрових технологій, а й у глобальному масштабі розвитку сучасної цивілізації. Представлено огляд політики європейських та світових організацій, зокрема Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО), Європейського Союзу, Організації економічного співробітництва та розвитку, Європейської асоціації університетів тощо щодо ефективного використання системи ШІ у повсякденному житті і, зокрема у сфері освіти. За результатами проведеного аналізу систематизовано етичні ціннісні принципи (людиноцентризму, управління та керівництва, прозорості та підзвітності, сталості та пропорційності, конфіденційності, безпеки та захисту, інклюзивності), які мають застосовуватися в процесі використання ШІ. Використання SWOT-аналізу дало змогу виявити сильні і слабкі сторони, а також можливості та ризики використання ШІ у вищій освіті. Проаналізовано нормативно-правове регулювання імплементації ШІ у вітчизняний освітній простір, визначено особливості застосування ШІ в освітньому процесі закладів вищої освіти та схарактеризовано статистичні дані для з’ясування ризиків і загроз використання у ЗВО штучного інтелекту в умовах відкритої науки, одержані в рамках проведеного в 2023 р. вченими Інституту вищої освіти НАПН України всеукраїнського опитування «Відкрита наука в закладах вищої освіти України», в якому взяли участь понад 1,5 тис. респондентів. Обґрунтовано практичні рекомендації щодо розвитку і впровадження ШІ у вищій освіті для національного, інституційного та індивідуального рівнів.
Опис: The article analyses the theoretical foundations of using artificial intelligence (AI) in higher education. It shows that the AI system as a strategic technology provides many benefits for the lives of people and society as a whole and also symbolises a new stage not only in the history of digital technologies but also on a global scale of development of modern civilisation. The article provides an overview of the policies of European and global organisations, including the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organisation (UNESCO), the European Union, the Organisation for Economic Cooperation and Development, the European University Association, etc. on the effective use of AI in everyday life and, in particular, in education. Based on the analysis results, the article systematises ethical principles (human-centred values, governance, transparency, accountability, sustainability, proportionality, confidentiality, safety, security, and inclusiveness) that should be applied in using AI. The SWOT analysis helped identify strengths and weaknesses, opportunities and risks of using AI in higher education. The article examines the regulatory framework for the implementation of AI in the Ukrainian educational area and identifies the peculiarities of AI application in the educational process of higher education institutions. It analyses statistical data for identifying the risks and threats of using AI in HEIs under the Open Science, obtained in 2023 by researchers of the Institute of Higher Education of NAES of Ukraine in the all-Ukrainian survey “Open Science in Higher Education Institutions of Ukraine,” more than 1.5 thousand respondents participated. The article also substantiates practical recommendations for developing and implementing AI in higher education at the national, institutional and individual levels.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11698
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
213-Article Text-384-1-10-20230707.pdf603,89 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.