Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/12165
Назва: | Дистанційне повторення курсу шкільної математики у підготовці студентів нематематичних спеціальностей |
Інші назви: | Remote repetition of the school mathematics course in the preparation of students of non-mathematical specialties |
Автори: | Розуменко, Анжела Розуменко, Анатолій Rozumenko, Angela Rozumenko, Anatolii |
Ключові слова: | дистанційне навчання студентів вища математика нематематичні спеціальності distance learning of students higher mathematics nonmathematical specialties |
Дата публікації: | 2023 |
Бібліографічний опис: | Розуменко А. О. Дистанційне повторення курсу шкільної математики у підготовці студентів нематематичних спеціальностей [Електронний ресурс] / А. О. Розуменко, А. М. Розуменко // Перспективи та інновації науки. – 2023. – № 7(25). – С. 250-259. – Режим доступу : https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-7(25)-250-259. – Заголовок з екрану. |
Короткий огляд (реферат): | Дискусія щодо переваг і недоліків дистанційного навчання на сучасному етапі життя нашої країни не є актуальною. Така форма навчання на територіях, де оголошено військовий стан або карантин, є безальтернативною. Тому сьогодні одне із нагальних завдань, що мають вирішувати науковці, полягає у розробці ефективних методичних систем дистанційного навчання учнів середніх шкіл і студентів закладів вищої освіти. Досвід роботи дозволив нам зробити висновок про доцільність спеціальної організації повторювального курсу елементарної математики для якісного засвоєння основних тем вищої математики студентами нематематичних спеціальностей. На нашу думку, необхідність такого курсу зумовлена наступними причинами: випускники середніх шкіл останні три роки навчаються за дистанційною формою в нестабільних умовах (пандемія, відключення світла, повітряна тривога, відсутність інтернету тощо), що є об’єктивною причиною зниження рівня їх математичної підготовки; студентами нематематичних спеціальностей стають, як правило, учні, що навчалися в класах нематематичних профілів і для багатьох з них математика була і залишається досить складним предметом. З метою уточнення загальних міркувань на базі Сумського національного аграрного університету нами було проведено опитування студентів нематематичних спеціальностей, що вивчають курс вищої математики. За результатами проведеного експериментального дослідження ми прийшли до висновків про те, що більшість студентів нематематичних спеціальностей розуміє важливість математичної підготовки для майбутньої професійної діяльності; математика для багатьох студентів є достатньо складною дисципліною; однією з причин утруднень при вивченні курсу вищої математики є недостатній рівень шкільної підготовки. Нами розроблено структуру і зміст узагальнюючого курсу шкільної математики, а також запропонований один із варіантів організації повторення цього курсу в умовах дистанційної форми навчання для студентів нематематичних спеціальностей закладів вищої освіти. Висновки та перспективи подальших досліджень. Сьогодні українська освіта, зокрема вища, працює в критичних умовах. У більшості закладів вищої освіти або всі студенти, або їх частина, навчаються дистанційно, що знижує якість навчального процесу. Проблема вивчення математичних дисциплін студентами нематематичних спеціальностей завжди була і залишається в центрі дискусій викладачів, науковців і методистів. Ситуація погіршується об’єктивно складними умовами сьогодення. Пошук різних шляхів покращення математичної підготовки майбутніх фахівців продовжується. На нашу думку, вирішенню цієї проблеми може сприяти спеціальна організація дистанційного повторення курсу шкільної математики для студенів нематематичних спеціальностей закладів вищої освіти, що вивчають вищу математику. |
Опис: | The discussion about the advantages and disadvantages of distance learning is not relevant at the current stage of our country's life. This form of training is the only one possible on the territories where martial law or quarantine has been declared. Therefore, one of the urgent today tasks, that are needed to be solved by scientists, is the development of effective methodical systems for distance learning of pupils and students of higher education institutions. The work experience allowed us to conclude about the expediency of a special organization of a repetitive elementary mathematics course for qualitative mastering of the main topics of higher mathematics by students of non-mathematical specialties. In our opinion, the necessity of such a course is determined by the following reasons: for the past three years high school graduates have been studying remotely in unstable conditions (pandemic, blackouts, air strikes, lack of the Internet, etc.), which is an objective reason for the decrease in the level of their mathematical training; students of non-mathematical specialties usually become students who studied in classes of non-mathematical profiles and for many of them mathematics was and remains rather difficult subject. In order to clarify general considerations, based on the Sumy National Agrarian University, we conducted a survey of students of non-mathematical specialties studying a course of higher mathematics. According to the results of the conducted experimental research, we concluded that the majority of students of nonmathematical specialties understand the importance of mathematical training for future professional activity; mathematics is a rather difficult discipline for many students; one of the reasons for difficulties in studying a higher mathematics course is the insufficient level of school preparation. We have developed the structure and content of the general school mathematics course, as well as proposed one of the options for organizing the repetition of this course in the conditions of distance education for students of nonmathematical specialties of higher education institutions. Conclusions and prospects for further research. Today, Ukrainian education, in particular higher education, works in critical conditions. In most institutions of higher education, either all students, or some of them, study remotely, which reduces the quality of the educational process. The problem of studying mathematical disciplines by students of non-mathematical specialties has always been and remains at the center of discussions of teachers, scientists and methodologists. The situation is worsened by the objectively difficult conditions of today. The search for various ways to improve the mathematical training of future specialists continues. In our opinion, the solution of this problem can be facilitated by a special organization of remote repetition of the school mathematics course for students of non-mathematical specialties of higher education institutions studying higher mathematics. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12165 |
Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
2023_ Текст статті_Дистанційне повторення курсу.pdf | 239,58 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.