Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/12172
Назва: Реалізація принципу наступності у процесі дистанційного навчання вищої математики студентів нематематичних спеціальностей
Інші назви: Implementation of the principle of subsequence In the process of distance education of higher Mathematics students of non-mathematical Specialties
Автори: Розуменко, Анжела
Розуменко, Анатолій
Rozumenko, Angela
Rozumenko, Anatolii
Ключові слова: векторна алгебра
вища математика
студенти нематематичних спеціальностей
vector algebra
higher mathematics
students of non-mathematical specialties
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Розуменко А. О. Реалізація принципу наступності у процесі дистанційного навчання вищої математики студентів нематематичних спеціальностей [Електронний ресурс] / А. О. Розуменко, А. М. Розуменко // Наука і техніка сьогодні. – 2023. – № 8 (22). – С. 255-267. – Режим доступу : https://doi.org/10.52058/2786-6025-2023-8(22). – Заголовок з екрану.
Короткий огляд (реферат): Вивчення курсу вищої математики у багатьох студентів нематематичних спеціальностей закладів вищої освіти традиційно викликає значні утруднення. Це зумовлено цілим рядом причин, як об’єктивного, так і суб’єктивного характеру. На базі Сумського національного аграрного університету нами було проведено експериментальне дослідження, в результаті якого було з’ясовано, що більшість опитуваних однією з основних причин утруднень при засвоєнні навчального матеріалу з курсу вищої математики вважають недостатній рівень знань шкільної математики. Ситуація ускладнюється тим, що в умовах пандемії, а тепер в умовах військового стану, в якому живе наша країна, освітній процес у багатьох школах та закладах вищої освіти реалізовується тільки в дистанційній або змішаній формі. Сьогодні науковці, методисти, вчителі та викладачі продовжують пошук методичних систем, прийомів, засобів, які є можливими для реалізації та результативними щодо засвоєння навчального матеріалу у таких складних, іноді критичних, умовах. Принцип наступності є одним з основних принципів дидактики. Існують різні підходи щодо трактування самого поняття «наступність» і щодо реалізації принципу наступності в навчальному процесі. Аналіз наукової та методичної літератури дозволив зробити висновок про те, що теоретичні основи та методичні підходи щодо впровадження принципу наступності в навчальний процес закладів вищої освіти потребують подальшої розробки. У статті обґрунтовано доцільність та розкрито особливості реалізації принципу наступності як одного із шляхів ефективного засвоєння курсу вищої математики студентами нематематичних спеціальностей закладів вищої освіти в умовах дистанційного (або змішаного) навчання на прикладі вивчення теми «Елементи векторної алгебри». Реалізація принципу наступності дозволяє інтенсифікувати процес навчання вищої математики студентів нематематичних спеціальностей і акцентувати увагу майбутніх фахівців на основних ідеях і методах математики. Висновки та перспективи подальших досліджень. Основними завданнями вищої освіти сьогодні є розвиток у студентів наукового світогляду та компетентностей, формування системи знань і вмінь, які дозволять майбутньому фахівцю якісно виконувати свою професійну діяльність і продовжувати навчатися протягом життя. Тому питання про те, чому навчати і як навчати залишаються відкритими. Їх актуальність посилюється складними умовами, в який зараз відбувається навчальний процес. Недостатній рівень знань шкільної математики, обмежена кількість годин на вивчення вищої математики, дистанційна форма навчання, яка знижує навчальну мотивацію і як наслідок низька якість навчання студентів закладів вищої освіти. На нашу думку, реалізація принципу наступності дозволяє інтенсифікувати процес навчання вищої математики студентів нематематичних спеціальностей, підвищити його ефективність і акцентувати увагу майбутніх фахівців на основних ідеях і методах математики.
Опис: Studying a higher mathematics course for many students of nonmathematical specialties of higher educational establishments traditionally causes significant difficulties. This is due to several reasons, both objective and subjective. Based on the Sumy National Agrarian University, we conducted an experimental study, in which it was found that most respondents consider the insufficient level of knowledge of school mathematics to be one of the main reasons for difficulties in learning the educational material from the higher mathematics course. The situation is complicated by the fact that in the conditions of the pandemic, and now in the conditions of the martial law in which our country lives, the educational process in many schools and higher educational institutions is implemented only in a remote or mixed form. Today scientists, methodologists, teachers, and lecturers continue to search for methodical systems, techniques, tools that are possible to implement and conditions. The subsequence principle is one of the main principles of didactics. There are different approaches to the interpretation of "succession" concept and to the implementation of the subsequence principle in the educational process. The analysis of scientific and methodical literature made it possible to conclude that the theoretical foundations and methodical approaches to the implementation of the subsequence principle in the educational process of higher education institutions require further development. The article substantiates the expediency and reveals the features of the implementation of the subsequence principle as one of the ways of effective learning of the higher mathematics course by students of non-mathematical specialties of higher education institutions in the conditions of distance (or mixed) learning using the example of studying the topic "Elements of Vector Algebra". The implementation of the subsequence principle makes it possible to intensify the process of learning higher mathematics for students of nonmathematical specialties and to focus the attention of future specialists on the main ideas and methods of mathematics. Conclusions and prospects for further research. The main tasks of higher education today are the development of students' scientific worldview and competencies, the formation of a system of knowledge and skills that will allow the future specialist to perform his professional activities qualitatively and to continue learning throughout his life. Therefore, the questions about what to teach and how to teach remain open. Their relevance is enhanced by the difficult conditions in which the educational process is currently taking place. The insufficient level of knowledge of school mathematics, the limited number of hours for studying higher mathematics, the distance form of education, which reduces educational motivation and, as a result, the low quality of education of students of higher education institutions. In our opinion, the implementation of the principle of continuity makes it possible to intensify the process of learning higher mathematics for students of non-mathematical specialties, to increase its effectiveness and to focus the attention of future specialists on the main ideas and methods of mathematics.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12172
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2023_ Текст статті_Реалізація принципу наступності.pdf361,56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.