Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/13805
Назва: Оновлення сутності і функціонування позашкільної освіти в умовах воєнного стану в Україні
Інші назви: Updating the essence and functioning of out-of-school education under martial law in Ukraine
Автори: Рибалко, Петро
Харченко, Сергій
Михтуненко, Вікторія
Rybalko, Petro
Harchenko, Serhii
Mykhtunenko, Victoriia
Ключові слова: дитина
особистість
учнівська молодь
child
individual
student youth
Дата публікації: 2025
Видавництво: Сумський державний педагогічний університет
Бібліографічний опис: Рибалко П. Оновлення сутності і функціонування позашкільної освіти в умовах воєнного стану в Україні [Електронний ресурс] / П. Рибалко, С. Харченко, В. Михтуненко // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології. – 2025. – № 2 (142). – С. 3-11.
Короткий огляд (реферат): У статті розглядаються питання позашкільної освіти в умовах воєнного стану, організація та зміст навчально-виховної діяльності позашкільного навчального закладу, реалізація якої забезпечить комфортні умови для здобуття дітьми і учнівською молоддю додаткових знань, умінь та навичок за інтересами, сприятиме розвитку, стимулюванню та реалізації їхнього духовного і творчого потенціалу, національно-патріотичного виховання, професійному самовизначенню та допрофесійній, у деяких випадках і професійній, підготовці особистості. Доведено, що особлива увага має зосередитися на розвиток та збільшення охоплення вихованців, учнів, слухачів закладами позашкільної освіти. Наголошено на важливості охоплення позашкільною освітою, закладами позашкільної освіти українських дітей, які перебувають за кордоном, у інших державах. Закцентовано на необхідності посилення регіонально-громадського партнерства у сфері позашкільної освіти, укріплення зв’язків між міськими, сільськими та селищними громадами та закладами позашкільної освіти. Констатовано, що варто враховувати, що суттєвою є різниця щодо воєнної ситуації в областях України, яка відображається на діяльності закладів позашкільної освіти. Наголошено, що зміст і методика позашкільної освіти мають базуватися на основі компетентнісного підходу, що включає формування пізнавальної, практичної, творчої та соціальної компетентностей. Підкреслено, що окрема увага у змісті позашкільної освіти має приділятися профорієнтації, профільному навчанню, учнівському самоврядуванню, волонтерській роботі, STEM, STEAM, STREAM, психологічній підтримці, супроводу і реабілітації учасників освітнього процесу в закладах позашкільної освіти.
Опис: This article explores the issues of out-of-school education under martial law in Ukraine, focusing on the organization and content of the educational activities of outof-school institutions. The implementation of such activities aims to create comfortable conditions for children and youth to acquire additional knowledge, skills, and competencies based on their interests. These activities also support personal development, stimulate and realize students’ spiritual and creative potential, promote national-patriotic education, and facilitate professional orientation, pre-vocational, and in some cases, vocational training of individuals. The article substantiates the need to prioritize the expansion of access and enrollment in out-of-school education institutions. Special attention is given to the importance of providing access to Ukrainian children residing abroad to participate in out-of-school education. Emphasis is placed on strengthening regional and community partnerships in the field of out-of-school education and enhancing cooperation between urban, rural, and township communities and out-of-school institutions. It is acknowledged that differences in the military situation across Ukrainian regions significantly impact the functioning of out-of-school education institutions. The article emphasizes that the content and methodology of out-of-school education should be based on a competency-based approach, including the development of cognitive, practical, creative, and social competencies. Additionally, it is stressed that specific attention in the content of out-of-school education should be given to career guidance, specialized education, student selfgovernment, volunteer activities, STEM, STEAM, STREAM education, as well as psychological support, guidance, and rehabilitation for participants in the educational process within out-of-school institutions.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/13805
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Харченко 1.pdf191,76 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.