Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/13986
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСамохвалова, Ірина Юріївна-
dc.contributor.authorSamokhvalova, Iryna-
dc.date.accessioned2025-06-25T08:11:19Z-
dc.date.available2025-06-25T08:11:19Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationСамохвалова І. Вплив фізичної активності на рівень задоволення якістю життя, стресостійкості та самооцінки студентів аграрного університету [Електронний ресурс] / І. Самохвалова // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології. – 2025. – № 1(141). – С. 371-378.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/13986-
dc.descriptionHigher education students face significant psycho-emotional stress related to academic activities, changes in lifestyle, the need for independent decision-making, and responsibility for their future. Studying the impact of physical activity on the psychoemotional state of students is essential for developing effective preventive and corrective programs aimed at improving quality of life and promoting a healthy lifestyle among young people. The aim of the study was to determine the effect of regular physical activity on the level of life satisfaction, stress resilience, and self-esteem of higher education students. The experiment was conducted at Sumy National Agrarian University. The study involved 46 higher education students aged 18–19 years, who were divided into two groups. The first group (n = 24) included physically active respondents who exercised three times a week; the second group (n = 22) consisted of sedentary students. To assess the impact of regular physical activity on psychological indicators, the following methods were used: the International Physical Activity Questionnaire (IPAQ); the Satisfaction with Life Scale (SWLS); Rosenberg Self-Esteem Scale; and the 10-item Connor–Davidson Resilience Scale. Statistical analysis methods included Pearson correlation analysis and Student’s t-test for comparing active and inactive groups. The results of the comparative analysis confirmed statistically significant differences between physically active and sedentary respondents in terms of psychological indicators. Physically active students showed higher average values compared to their less active peers: life satisfaction was higher by 25.5%, self-esteem (Rosenberg scale) by 14.04%, and resilience by 13.87%. Correlation analysis results confirmed the existence of a moderate positive relationship between physical activity levels and key indicators of personal self-realization. Thus, physical activity is a multidimensional tool influencing the psychophysiological state of university students. Its regular application can contribute not only to physical health but also to the development of key psychological resources necessary for adaptation, self-realization, and a fulfilling life.uk_UA
dc.description.abstractЗдобувачів вищої освіти стикаються зі значним психоемоційним навантаженням, що пов’язане з навчальною діяльністю, зміною способу життя, необхідністю самостійного прийняття рішень та відповідальністю за майбутнє. Вивчення впливу фізичної активності на психоемоційний стан студентів є важливим для розробки ефективних профілактичних і корекційних програм, спрямованих на підвищення якості життя та формування здорового стилю життя молоді. Мета дослідження - визначити вплив регулярної фізичної активності на рівень задоволення якістю життя, стресостійкості та самооцінки здобувачів вищої освіти. Експеримент проводився на базі Сумського національного аграрного університету. В дослідженні взяли участь 46 здобувачів вищої освіти віком 18 – 19 років, яких розподілено на групи. До першої групи (n = 24) увійшли респонденти фізично активні - хто тренується три рази на тиждень, до другої групи (n = 22) - малорухомі здобувачі. Для визначення впливу регулярної фізичної активності на психологічні показники використовувались методики: міжнародний опитувальник фізичної активності; шкала задоволення якістю життя (SWLS); шкала самооцінки Розенберга; шкала стресостійкості Коннора – Девідсона (10-елементна версія). Статистичні методи дослідження: кореляційний аналіз (коефіцієнт Пірсона); порівняльний аналіз (t-тест Стьюдента) між активною та неактивною групами. В результаті порівняльного аналізу підтверджено наявність статистично значущих відмінностей між фізично активними та малорухомими респондентами за психологічними показниками. У фізично активних здобувачів вищої освіти порівняно з малорухомими було зафіксовано вищі середні значення за показниками: задоволеність якістю життя на 25,5%, шкали Розенберга (самооцінка) 14,04%, шкали стресостійкості 13,87%. Дані кореляційного аналізу підтверджують існування помірного позитивного зв’язку між рівнем фізичної активності та ключовими показниками особистісної самореалізації. Таким чином, фізична активність є багатовимірним інструментом впливу на психофізіологічний стан студентської молоді. Її регулярне застосування здатне забезпечити не лише соматичне здоров’я, а й сприяти розвитку ключових психологічних ресурсів особистості, необхідних для адаптації, самореалізації та задоволеного життя.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherСумДПУ імені А. С. Макаренкоuk_UA
dc.subjectфізична активністьuk_UA
dc.subjectпсихоемоційний станuk_UA
dc.subjectздобувачі вищої освітиuk_UA
dc.subjectphysical activityuk_UA
dc.subjectpsycho-emotional stateuk_UA
dc.subjecthigher education studentsuk_UA
dc.titleВплив фізичної активності на рівень задоволення якістю життя, стресостійкості та самооцінки студентів аграрного університетуuk_UA
dc.title.alternativeThe Impact of Physical Activity on Life Satisfaction, Stress Resilience, and Self-Esteem of Agricultural University Studentsuk_UA
dc.typeOtheruk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
самохвалова-2.pdf183,25 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.