Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5212
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКлєцова, Наталія Володимирівна-
dc.contributor.authorКлецова, Наталья Владимировна-
dc.contributor.authorKlietsova, Nataliia Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2018-01-22T12:43:43Z-
dc.date.available2018-01-22T12:43:43Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationКлєцова Н. В. Підбір на посаду найманих працівників із застосуванням соціальних мереж [Електронний ресурс] / Н. В. Клєцова // Наукові праці Полтавської державної аграрної академії. – Полтава : ПДАА, 2017. – Вип. 2 (13). – С. 235-243.uk_UK
dc.identifier.urihttp://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/5212-
dc.descriptionThe aim of this study is to construct alternative search algorithm HR manager candidate for the vacant position with the usage of social networks. The proper study of the conventional algorithm enterprises’ staff recruitment for the vacant position usage in the current conditions of the business environment is done. Reviled, as a rule it is mentioned only well-known methods of staff recruitment, the procedure of their selection for the position in the conventional form is provided, and only in 5% of scientific papers are formal description of techniques and methods. The method of expert assessments and analytical methods are used. In 2017 the expert survey is conducted by the author (295 respondents: deputies, HR managers, recruiters of the enterprises of Sumy, Kharkov and Poltava regions). According to its results formed the main reasons that point to the refusal of employment the employee on his or her vacant position, unlike the existing points include five main keys. The basic advantages of searching employees for vacant positions in social networks are found. For the mobility of the Ukrainian operating companies it is proposed he algorithm of HR manager’s staff recruitment for the enterprise’s vacant position in social networks. In contrast to existing approaches, this methodology involves five basic steps: 1) the usage of the existing HR manager’s profile and his friends’ base for the analysis of virtual social activity of a candidate for the vacant position as well as its uniqueness; 2) forming virtual opponents for HR manager via discussions in professional communities; forming a circle of friends among HR manager’s friends who consider themselves the same professional industry with the HR manager; 3) monitoring groups and communities, the members of which are staff that HR manager’s interested. Prove: a) whether the group and its members coincided with the vacant position of the enterprise on which the HR manager works; b) how often updated the content in the group; c) how much this group is active; 4) maximum filling HR manager’s profile by his personal data, support for his constant activity in the professional community, the presence of unique publications at HR manager’s page; 5) good social network platforms’ support (stable circle of friends and active profile page). The usage of this algorithm will enable HR managers and executives to avoid the stage of work with staff agencies, will reduce enterprise’s costs on staff recruitment for the vacant position, will form a staff reserve and at the same time will make the process of staff recruitment mobile.uk_UK
dc.description.abstractУ статті здійснено ґрунтовне дослідження застосування загальноприйнятого алгоритму підбору найманих працівників на вакантну посаду підприємств у сучасних умовах розвитку бізнесового середовища. Сформовано основні причини, які вказують на відмову працівнику щодо працевлаштування його на вакантну посаду. Виявлено основні переваги пошуку найманих працівників на вакантні посади у соціальних мережах, врахування яких дозволило автору запропонувати алгоритм пошуку НR менеджером претендента на вакантну посаду підприємства у соціальних мережах, що на відміну від існуючих підходів, включає п’ять основних етапів і застосування якого надасть можливість НR менеджеру організації уникнути етапу роботи з кадровими агентствами, скоротить витрати підприємства на підбір персоналу на вакантну посаду, дозволить сформувати резерв кадрів та водночас зробити процес підбору претендентів мобільним. В статье проведено основательное исследование применения общепринятого алгоритма подбора наемных работников на вакантную должность предприятий в современных условиях развития бизнес-среды. Сформированы основные причины, которые указывают на отказ работнику по трудоустройству его на вакантную должность. Выявлены основные преимущества поиска наемных работников на вакантные должности в социальных сетях, учитывание которых позволило автору предложить алгоритм поиска НR менеджером претендента на вакантную должность предприятия в социальных сетях, использование которого, в отличии от существующих подходов, включает пять основных этапов, и применение которого позволит НR менеджеру организации избежать этапа работы с кадровыми агентствами, сократит затраты предприятия на подбор персонала на вакантную должность, позволит сформировать резерв кадров и одновременно сделать процесс подбора претендентов мобильным.uk_UK
dc.language.isootheruk_UK
dc.publisherПДААuk_UK
dc.subjectнайманий працівникuk_UK
dc.subjectпідбір на посадуuk_UK
dc.subjectHR менеджерuk_UK
dc.subjectнаемный работникuk_UK
dc.subjectподбор на должностьuk_UK
dc.subjectHR менеджерuk_UK
dc.subjectemployeeuk_UK
dc.subjectstaff recruitment for the positionuk_UK
dc.subjectHR manageruk_UK
dc.titleПідбір на посаду найманих працівників із застосуванням соціальних мережuk_UK
dc.title.alternativeПодбор на должность наемных работников с использованием социальных сетейuk_UK
dc.title.alternativeStaff recruitment for the position using social networksuk_UK
dc.typeOtheruk_UK
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Клєцова Н.В._25.pdf314,64 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.