Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5788
Назва: | Аеродинамічні автофургони |
Інші назви: | Аэродинамические автофургоны Aerodynamic commercial vehicles |
Автори: | Бондарев, С. Г. Рясна, О. В. Бондарев, С. Г. Рясная, О. В. Bondarev, S. Ryasna, O. |
Ключові слова: | аеродинаміка опір повітря витрата палива аэродинамика сопротивление воздуха расход топлива aerodynamics air resistance fuel consumption |
Дата публікації: | 2016 |
Видавництво: | СНАУ |
Бібліографічний опис: | Бондарев С. Г. Аеродинамічні автофургони [Електронний ресурс] / С. Г. Бондарев, О. В. Рясна // Вісник Сумського національного аграрного університету. - Сер. «Механізація та автоматизація виробничих процесів» / Сумський національний аграрний ун-т. - Суми : СНАУ, 2016. - Вип.3 (28). - С. 272-278. |
Короткий огляд (реферат): | У даній статті порушені питання підвищення ефективності експлуатації автомобільного транспорту при перевезенні вантажів на великі відстані при високих швидкостях.Виявлено, що одним і основних шляхів підвищення економічності з одночасним збільшенням швидкості пересування автофургонів, без збільшення потужності двигуна, є зменшення аеродинамічного опору, шляхом зменшення коефіцієнта лобового опору. Аеродинамічний опір автомобіля обумовлено рухом останнього з деякою відносною швидкістю в навколишньому повітряному середовищі. Серед усіх сил, що становлять опір руху автомобіля, зазначена сила представляє найбільший інтерес в контексті зростаючих швидкостей руху транспортних засобів. Вже при швидкості руху 50 - 60 км / год. аеродинамічний опір перевищує будь-яку іншу силу опору руху автомобіля, а на швидкостях 100 - 120 км / год. перевершує всі їх разом узяті. Аеродинамічний опір автомобільних фургонів можна уявити як суму кількох його складових, до яких слід відвести в першу чергу коефіцієнт лобового сопротівленія.От величини коефіцієнта лобового опору автофургона в прямій залежності перебуває кількість витрачається їм палива, а значить і загальні витрати на перевезення вантажу. Тому конструктори всіх фірм-виробників автомобільної техніки постійно намагаються знизити коефіцієнт лобового опору своїх виробів. Для кращих зразків сучасних автофургоновкоеффіціент лобового опору складає величину порядку 0,6 - 0.9.Коеффіціент лобового опору можливо істотно зменшити, зменшивши зону розрядження в кормовій частині, шляхом зміщення задніх частин бічних стінок до поздовжньої площини симетрії автофургона, при цьому кормові завантажувальні дверні прорізи змістяться у внутрішню частину автофургона. Цілком очевидно, що наслідком такої трансформації є зменшення корисного об'єму автофургона орієнтовно на 20-30 відсотків, однак, як показує практика, максимальний обсяг автофургонів зазвичай використовується лише на 50-80 відсотків. Отримання максимального обсягу можливо установкою бокових стін автофургона в початкове положення. В данной статье затронуты вопросы повышения эффективности эксплуатации автомобильного транспорта при перевозке грузов на большие расстояния при высоких скоростях. Выявлено, что одним и основных путей повышения экономичности с одновременным увеличением скорости передвижения автофургонов, без увеличения мощности двигателя, является уменьшение аэродинамического сопротивления, путём уменьшения коэффициента лобового сопротивления. Аэродинамическое сопротивление автомобиля обусловлено движением последнего с некоторой относительной скоростью в окружающей воздушной среде. Среди всех сил, составляющих сопротивление движению автомобиля, указанная сила представляет наибольший интерес в контексте возрастающих скоростей движения транспортных средств. Уже при скорости движения 50 – 60 км/час. аэродинамическое сопротивление превышает любую другую силу сопротивления движению автомобиля, а на скоростях 100 – 120 км/час. превосходит все их вместе взятые. Аэродинамическое сопротивление автомобильных фургонов можно представить как сумму нескольких его составляющих, к которым следует отвести в первую очередь коэффициент лобового сопротивления. От величины коэффициента лобового сопротивления автофургона в прямой зависимости находится количество расходуемого им топлива, а значит и общие затраты на перевозку груза. Поэтому конструкторы всех фирм-производителей автомобильной техники постоянно пытаются снизить коэффициент лобового сопротивления своих изделий. Для лучших образцов современных автофургоновкоэффициент лобового сопротивления составляет величину порядка 0,6 – 0.9.Коэффициент лобового сопротивления возможно существенно уменьшить, уменьшив зону разряжения в кормовой части, путём смещения задних частей боковых стенок к продольной плоскости симметрии автофургона, при этом кормовые загрузочные дверные проемы сместятся во внутреннюю часть автофургона. Вполне очевидно, что следствием такой трансформации является уменьшение полезного объема автофургона ориентировочно на 20-30 процентов, однако, как показывает практика, максимальный объем автофургонов обычно используется лишь на 50-80 процентов. Получение максимального объема возможно установкой боковых стен автофургона в исходное положение. При продувке макетной модели в масштабе 1:10 в аэродинамической трубе, было выявлено, что в случае со сложенными боковыми панелями, движение воздушных потоков, окрашенных дымом, наблюдалось плавное и непрерывное, в случае с раскрытыми боковыми панелями, воздушные потоки имели ламинарное движение только до конца боковых стенок фургона, после чего, в кормовой части они отрывались от фургона и образовывали большую турбулентность воздушных потоков. При проведении испытаний при раскрытом автофургоне и сложенном, разница коэффициентов лобового сопротивления оказалась около 0.5 единиц, из чего следует, что реальная экономия топлива составит не менее 15%. |
Опис: | The article discusses the issues of increasing the efficiency of motor transport operation for the carriage of goods long distances at high speeds.It is revealed that one of the main ways of increasing the efficiency with simultaneous increase in the speed of movement of the RV, without increasing engine power is to reduce aerodynamic drag by reducing the shape factor or drag coefficient.Aerodynamic resistance of the vehicle due to the movement of the latter with some relative velocity to the surrounding air. Among all forces that compose the resistance to movement of the vehicle, the specified power is of the greatest interest in the context of increasing vehicle speeds. Already at speeds of 50 – 60 km/h. aerodynamic resistance exceeds any other force of resistance to movement of the vehicle, and at speeds 100 – 120 km/h. exceeds all of them put together. The aerodynamic drag of road vans can be represented as a sum of its components, which should be given primarily resistance form.The value of the drag coefficient of the van in direct proportion is the amount of spent fuel to them, and hence the overall cost of shipping. Therefore, the designers of all the firms of automotive manufacturers are constantly trying to reduce the drag coefficient of their products. For the best in contemporary vans the drag coefficient is on the order of 0.6 – 0.9.The drag coefficient may significantly reduce by reducing the zone of suction in the aft, by moving the rear parts of the side walls to the longitudinal plane of symmetry of the camper, aft of the boot door openings will move to the inner part of the van. It is obvious that the result of this transformation is the reduction of useful volume of the van by approximately 20-30 percent, however, as practice shows, the maximum volume of the RV is normally used only by 50-80 per cent. Getting the maximum amount possible by the installation of the side walls of the van to its original position. When blowing breadboard model in scale of 1:10 in a wind tunnel it was found that in the case of the folded side panels of air flow, colored smoke was observed smooth and continuous, in the case with open side panels, air flow was laminar motion only until the end of the side walls of the van, and then, aft they broke away from the van and formed a great turbulence of air flow. When tested in an open van and folded, the difference of coefficient of head resistance was about 0.5 units, which means that the real fuel savings will be at least 15%. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/5788 |
Розташовується у зібраннях: | Науковий журнал "Вісник СНАУ" |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Бондарев С. Г. Аеродинамічні автофургони .pdf | 1,49 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.