Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5814
Назва: | Професійно-прикладна фізична підготовка студенток аграрного вузу що займаються в секції з футболу |
Інші назви: | Профессионально-прикладная физическая подготовка студенток аграрного вуза занимающихся в секции футбола Professional and applied physical preparation of the students in agricultural higher educational institutions studied in the football section |
Автори: | Рибалко, Петро Федорович Харченко, Сергій Миколайович Матлаш, Віталій Анатолійович Рыбалко, Петр Федорович Харченко, Сергей Николаевич Матлаш, Виталий Анатольевич Rybalko, P. F. Kharchenko, S. М. Matlash, V. А. |
Ключові слова: | студентка професійно-прикладна фізична підготовка футбол студентка профессионально-прикладная физическая подготовка футбол female students professional and applied physical preparation football |
Дата публікації: | 2017 |
Видавництво: | ЧНПУ |
Бібліографічний опис: | Рибалко П. Ф. Професійно-прикладна фізична підготовка студенток аграрного вузу що займаються в секції з футболу [Електронний ресурс] / П. Ф. Рибалко, С.М. Харченко, В. А. Матлаш // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. – Чернігів : ЧНПУ, 2017. – Вип. 149. – С. 212-215. |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглядаються теоретичні, методологічні та прикладні аспекти процесу побудови професійної та прикладної фізичної підготовки студенток-жінок вищих навчальних закладів сільськогосподарського профілю, що займаються футболом. Систематизовано напрями підготовки в університетах відповідно до вимог фізіологічних характеристик професійної діяльності, порушено питання інтенсифікації виробництва з високими вимогами щодо підвищення кваліфікації фахівців у вищих навчальних закладах до конкретної професійної діяльності. Відповідно, існує потреба в профілізації фізичного виховання з вимогами вибраної професії. У процесі виробничої діяльності жінки навчаться та розвиватимуть свої якості, навички, вміння, підвищуючи рівень професійної майстерності. В статье рассматриваются теоретические, методологические и прикладные аспекты процесса построения профессиональной и прикладной физической подготовки студенток-женщин высших учебных заведений сельскохозяйственного профиля, занимающихся футболом. Систематизированы направления подготовки в университетах соответствии с требованиями физиологических характеристик профессиональной деятельности, поднят вопрос интенсификации производства с высокими требованиями по повышению квалификации специалистов в высших учебных заведениях в конкретной профессиональной деятельности. Соответственно, существует потребность в профилирования физического воспитания с требованиями выбранной профессии. В процессе производственной деятельности женщины научатся и развивать свои качества, навыки, умения, повышая уровень профессионального мастерства. |
Опис: | Today the integration of higher education of Ukraine into the European educational space is going on, therefore the improvement of national system of higher education should be the primary task, which in its turn will be aimed at high quality training and education of the students according to modern requirements. The government agencies that organize and implement physical education of adults, include secondary and higher special educational institutions. Physical training in state institutions is compulsory and is carried out through official programs. The article deals with the theoretical, methodological and applied aspects of the process of construction the professional and applied physical preparation of the female students of higher educational institutions of agricultural profile. The directions of training in universities according to the requirements of the physiological characteristics of professional activity are systematized, the questions of intensification of the production with high requirements to improve the training of the specialists in universities to specific professional activity are raised. Accordingly, there is a need for profiling physical education with the requirements of the chosen profession. In the process of production activity the female students will develop and improve the qualities, skills, abilities, describing the level of professional skill. The authors have mentioned that at this stage the professional and applied physical preparation means a subsystem of physical education that best ensures the formation and improvement of the person’s qualities that are essential for a specific professional activity. General physical training provides the readiness to work at all. A variety of movement skills in the game actions differs not only in the intensity of efforts, but the coordinating structure, contributes to the development of physical qualities of strength, endurance, speed, agility. The ability of the player to navigate quickly in a constantly changed situation, to choose from a rich arsenal of technical means the most efficient, to move quickly from one activity to another, leads to the achievement of high mobility of nervous processes, the highest sporting success can be achieved only when all players are equally highly trained in all aspects of the game. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/5814 |
Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Рибалко_1.pdf | 180,42 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.