Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6038
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Zamora, Oksana | - |
dc.contributor.author | Khvorost, Tetiana | - |
dc.contributor.author | Klietsova, Nataliia | - |
dc.contributor.author | Замора, Оксана Михайлівна | - |
dc.contributor.author | Хворост, Тетяна В’ячеславівна | - |
dc.contributor.author | Клєцова, Наталія Володимирівна | - |
dc.contributor.author | Замора, Оксана Михайловна | - |
dc.contributor.author | Хворост, Татьяна Вячеславовна | - |
dc.contributor.author | Клецова, Наталья Владимировна | - |
dc.date.accessioned | 2018-08-09T11:57:45Z | - |
dc.date.available | 2018-08-09T11:57:45Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Zamora O. Enhancing Knowledge Society Concept via Educational Projects [Electronic resource] / O. Zamora, T. Khvorost, N. Klietsova // DisCo 2017 : Open education as f way to a knowledge society : 12th conference reader. – Prague, 2017. – Р. 67-87. – Режим доступу : http://disconference.eu/wp-content/uploads/2017/01/DisCo-2017-Open-education-as-a-way-to-a-knowledge-society_-12th-conference-reader-1.pdf . – Заголовок з екрану. | uk_UK |
dc.identifier.uri | http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/6038 | - |
dc.description | В документе представлен опыт использования информационных и коммуникационных технологий в решении проблем современного общества при изменении подходов к обучению. Цель исследования заключалась в понимании важности скоординированного ответа на вызовы, вызванные предоставлением образовательных услуг иностранным гражданам и взрослым украинскими университетами. | uk_UK |
dc.description.abstract | The research goal was to understand the importance of a coordinated response to the challenges aroused from offering educational services to foreign citizens and adults by Ukrainian universities. The paper presents the experiences on how the information and communication technologies may be used in addressing challenges of modern society while changing the teaching approaches. Given Internet and informational-communication technologies role in effective building of the inclusive knowledge society the paper presents the overview of three case studies observed during a 4-7 years period at the basis of Sumy National Agrarian University: peer-design of the education courses and MOODLE use for distance learning of foreign students (15 courses, 80 students), and rural citizens (386 farmers) education via Internet. The conclusions were delivered under the context of explored issues, challenges and opportunities of the knowledge society, open education and lifelong learning concepts. The paper highlights the importance of identifying good practices in specific areas of youth and adult education within the educational projects under the increasing foreign students flow into the country and rapidly rising number of rural unemployed. The researches outline the pressing need for collaboration in educational content development via engagement of not only peers but also learners in order to avoid a widening gap between educational institutions/scientists and individual learners. The need for development of adults’ digital skills is increasingly becoming a key for implementation of the lifelong learning concept in Ukraine, and was also addressed in the paper. The validated framework, tools and methodology of the informational-communication technologies use should provide a structured approach to the educational content development within the current Ukrainian educational system. The results of the paper try to generalize the best approaches to reach the aforementioned goals which may be further used by universities working in the same field. У роботі представлено досвід щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій у вирішенні проблем сучасного суспільства при зміні підходів до навчання. Беручи до уваги роль Інтернету та інформаційно-комунікаційних технологій у ефективному побудові інклюзивного суспільства знань, в документі представлено огляд трьох тематичних досліджень, проведених протягом 4-7 років на базі Сумського національного аграрного університету: розробка рівних курсів освітніх курсів та MOODLE використовується для дистанційного навчання іноземних студентів (15 курсів, 80 студентів) та сільських громадян (386 фермерів) через Інтернет. Висновки були зроблені в контексті вивчених питань, проблем та можливостей суспільства знань, відкритої освіти та концепцій навчання протягом усього життя. У документі підкреслюється важливість визначення найкращих практик у конкретних сферах освіти молоді та дорослих у межах освітніх проектів за умов надходження в країну зростаючих іноземних студентів та швидко зростаючого числа безробітних у сільській місцевості. | uk_UK |
dc.language.iso | other | uk_UK |
dc.subject | e-learning | uk_UK |
dc.subject | MOODLE | uk_UK |
dc.subject | open education | uk_UK |
dc.subject | електронне навчання | uk_UK |
dc.subject | MOODLE | uk_UK |
dc.subject | відкрита освіта | uk_UK |
dc.subject | электронное обучение | uk_UK |
dc.subject | MOODLE | uk_UK |
dc.subject | открытое образование | uk_UK |
dc.title | Enhancing Knowledge Society Concept via Educational Projects | uk_UK |
dc.title.alternative | Поглиблення концепції суспільства знань через освітні проекти | uk_UK |
dc.title.alternative | Совершенствование концепции общества знаний через образовательные проекты | uk_UK |
dc.type | Other | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Article_Zamora_Klietsova_Khvorost_DisCo2017.pdf | 749,08 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.