Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6637
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Fomenko, Tetiana Mykolaivna | - |
dc.contributor.author | Bilotserkovets, Marina Anatolievna | - |
dc.contributor.author | Kobzhev, Alexander Nikolaievich | - |
dc.contributor.author | Фоменко, Тетяна Миколаївна | - |
dc.contributor.author | Білоцерковець, Марина Анатоліївна | - |
dc.contributor.author | Кобжев, Олександр Миколайович | - |
dc.contributor.author | Фоменко, Татьяна Николаевна | - |
dc.contributor.author | Белоцерковец, Марина Анатольевна | - |
dc.contributor.author | Кобжев, Александр Николаевич | - |
dc.date.accessioned | 2019-05-27T13:14:08Z | - |
dc.date.available | 2019-05-27T13:14:08Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Fomenko T. Extrapolation of Canadian Universities’ Internationalization Strategies into Ukrainian Higher Agrarian Education [Electronic resource] / T. Fomenko, M. Bilotserkovets, A. Kobzhev // Romanian Journal for Multidimensional Education / Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. - 2019. - Vol. 11, Issue 2. - Р. 110-125. - Режим доступу : URL:http://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/1354/pdf. - Заголовок з екрану. | uk_UK |
dc.identifier.uri | http://repo.snau.edu.ua/handle/123456789/6637 | - |
dc.description | В статье раскрывается опыт канадских университетов в сфере интернационализации и ее внедрение в учебный процесс высшего аграрного образования Украины. На основе анализа материалов были разработаны анкеты по определению начального уровня адаптации иностранных студентов к академической среды университета. Выделены педагогические условия, способствующие успешной адаптации иностранных студентов к академическому и культурной среды университета. Охарактеризовано программу межкультурных тренингов, направленную на облегчение процесса адаптации иностранных студентов к новому многокультурного академической среды, а также для обеспечения необходимых навыков для межкультурной коммуникации. | uk_UK |
dc.description.abstract | The article reveals the experience of Canadian universities in the sphere of internationalization and its implementation into the academic process of the Ukrainian higher agrarian education. The authors of the article examined works of Canadian researchers concerning internationalization in higher education, the process of adaptation of international students to the foreign environment, in particular, those which describe the outcomes of students, belonging to non-European intellectual traditions. It was found out that the Canadian strategies in internationalization had resulted in increasing quality of education and scientific research by establishing links with international partners due to the active academic mobility, multicultural awareness and integration into the world scientific society. Analysing and resuming the materials, the questionnaires were compeled to identify the initial level of adaptation of international students to the Ukrainian agrarian university, focused on housing information, challenges, learning the English and Ukrainian languages, university authority support for international students, etc. Assuming findings of the study, pedagogical conditions, appropriate to successful adaptation of international students to the academic and cultural environment of the university were distinguished. The intercultural trainings programme was targeted to facilitate the process of international students’ adaptation to the new multicultural academic environment, as well as provide the necessary skills for intercultural communication. У статті розкрито досвід канадських університетів у сфері інтернаціоналізації та її впровадження в навчальний процес вищої аграрної освіти України. На основі аналізу матеріалів розроблено анкети щодо визначення початкового рівня адаптації іноземних студентів до академічного середовища університету. Виокремлено педагогічні умови, що сприяють успішній адаптації іноземних студентів до академічного та культурного середовища університету. Охарактеризовано програму міжкультурних тренінгів, спрямовану на полегшення процесу адаптації іноземних студентів до нового багатокультурного академічного середовища, а також для забезпечення необхідних навичок для міжкультурної комунікації. | uk_UK |
dc.language.iso | other | uk_UK |
dc.subject | internationalization | uk_UK |
dc.subject | higher education | uk_UK |
dc.subject | international students | uk_UK |
dc.subject | інтернаціоналізація | uk_UK |
dc.subject | вища освіта | uk_UK |
dc.subject | іноземні студенти | uk_UK |
dc.subject | интернационализация | uk_UK |
dc.subject | высшее образование | uk_UK |
dc.subject | иностранные студенты | uk_UK |
dc.title | Extrapolation of Canadian Universities’ Internationalization Strategies into Ukrainian Higher Agrarian Education | uk_UK |
dc.title.alternative | Впровадження стратегій з інтернаціоналізації університетів Канади в українську вищу аграрну освіту | uk_UK |
dc.title.alternative | Внедрение стратегий по интернационализации университетов Канады в украинское высшее аграрное образование | uk_UK |
dc.type | Other | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
2.pdf | 305,03 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.