Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7597
Назва: Лінгвістичні та психологічні особливості засвоєння української мови іноземними слухачами
Інші назви: Лингвистические и психологические особенности усвоения украинского языка иностранными слушателями
Linguistic and psychological features of implementation of ukrainian language by foreign students of the preparatory department
Автори: Косенко, Юлія Григорівна
Косенко, Юлия Григорьевна
Kosenko, Iuliia Grigorivna
Ключові слова: зовнішнє незалежне оцінювання
когнітивно-комунікативний підхід
комунікація
внешнее независимое оценивание
когнитивно-коммуникативный подход
коммуникация
external independent evaluation
cognitive-communicative approach
communication
Дата публікації: 2019
Видавництво: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»
Бібліографічний опис: Косенко Ю. Г. Лінгвістичні та психологічні особливості засвоєння української мови іноземними слухачами [Електронний ресурс] / Ю. Г. Косенко // Педагогічний альманах : збірник наукових праць / редкол. В. В. Кузьменко (голова) та ін. - Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2019. - Вип. 44. - С. 48-54
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано лінгвістичні та психологічні особливості засвоєння української мови іноземними слухачами підготовчого відділення. Зосереджено увагу на тлумаченні терміна “комунікація”. Порушено проблему урахування рідної мови під час вивчення лексики іноземними слухачами підготовчого відділення. Доведено, що використання мови-посередника іноземними слухачами підготовчого факультету припустимо лише на перших етапах вивчення української мови. Обґрунтовано доцільність використання текстоцентричного підходу у вивченні української мови як іноземної слухачами підготовчого відділення. У статті текст як лінгвістичне явище характеризується зв’язністю, цілісністю, інтенційністю, інформативністю, ситуативністю, членованістю, інтегративністю, модальністю тощо. Наголошено у роботі на важливій ролі текстоцентричного підходу в орієнтації навчального процесу на розвиток мовленнєвих навичок іноземних слухачів підготовчого відділення. Проаналізовано, що в основі текстоцентричного підходу як мовленнєвого виразу – єдність мовної, мовленнєвої та правописної компетенцій. Обґрунтовано доцільність використання текстів на уроках української мови як іноземної для формування комунікативної компетентності слухачів підготовчого відділення. У статті також висвітлюються теоретичні та методичні проблеми навчання української мови іноземних слухачів підготовчих факультетів на основі особистісно орієнтованих, компетентнісних та комунікативних парадигм. Окреслено ситуацію з підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання іноземних слухачів підготовчих відділень. З’ясовано, що підготовка іноземних слухачів до зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) також сприяє розвитку їх комунікативної компетентності. Акцентовано увагу на сприйнятті та засвоєнні іноземними громадянами граматики і лексики української мови. В статье проанализированы лингвистические и психологические особенности усвоения украинского языка иностранными слушателями подготовительного отделения. Сосредоточено на толковании термина «коммуникация». Поднята проблема учета родного языка при изучении лексики иностранными слушателями подготовительного отделения. Доказано, что использование языка-посредника иностранными слушателями подготовительного факультета допустимо лишь на первых этапах изучения украинского языка. Обоснована целесообразность использования текстоцентричного подхода в изучении украинского языка как иностранного слушателями подготовительного отделения. В статье текст как лингвистическое явление характеризуется связностью, целостностью, интенциональность, информативностью, ситуативностью, членованисть, Интегративность, модальности и др. Отмечено в работе важную роль текстоцентричного подхода в ориентации учебного процесса на развитие речевых навыков иностранных слушателей подготовительного отделения. Проанализировано, что в основе текстоцентричного подхода как речевого выражения - единство языковой, речевой и правописания компетенций. Обоснована целесообразность использования текстов на уроках украинского языка как иностранного для формирования коммуникативной компетентности слушателей подготовительного отделения. В статье также освещаются теоретические и методические проблемы обучения украинскому языку иностранных слушателей подготовительных факультетов на основе личностно ориентированных, компетентностных и коммуникативных парадигм. Определены ситуации по подготовке к внешнему независимому оцениванию иностранных слушателей подготовительных отделений. Выяснено, что подготовка иностранных слушателей к внешнему независимому оцениванию также способствует развитию их коммуникативной компетентности. Акцентировано внимание на восприятии и усвоении иностранными гражданами грамматики и лексики украинского языка.
Опис: The article analyzes linguistic and psychological features of mastering Ukrainian language by foreign students of the preparatory department. The focus is on interpreting the term “communication”. The problem of taking into account the native language during the study of vocabulary of foreign students of the preparatory department has been raised. The expediency of using the text-centric approach in studying the Ukrainian language as a foreign language by the students of the preparatory department is substantiated. In the article the text as a linguistic phenomenon is characterized by connectedness, integrity, intentionality, informativeness, situationality, membership, integrativeness, modality. The text-centric approach is to focus the educational process on the developmen of speech skills. At the base of the text-centric approach as a speech expression is the unity of linguistic, speech and spelling competences. The expediency of using texts on lessons of Ukrainian as a foreign language to form the communicative competence of foreign listeners is substantiated. The article also covers theoretical and methodological problems of teaching Ukrainian language to foreign students at preparatory faculties on the basis of personally oriented, competent and communicative paradigms. The situation of preparation for external independent evaluation (EIA) of foreign students of the preparatory department is outlined. Preparing students at the preparatory department for external independent assessment is an important part of the Ukrainian language textbook as a foreign language, because contributes to the development of communicative competence. Emphasis is placed on the perception and acquisition of foreign students of the preparatory department grammar and vocabulary by the Ukrainian language.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7597
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Косенко Ю. Г. Лінгвістичні та психологічні особливості.pdf319,31 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.