Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7721
Назва: Фахове спрямування курсу «Філософські проблеми математики» у процесі підготовки майбутніх учителів математики
Інші назви: Профессиональное направление курса «Философские проблемы математики» в процессе подготовки будущих учителей математики
Professional direction of the course «Philosophical problems of mathematics» in the process of future teachers’ of mathematics preparation
Автори: Розуменко, Анжела Оурелянівна
Розуменко, Анатолій Михайлович
Розуменко, Анжела Оуреляновна
Розуменко, Анатолий Михайлович
Rozumenko, Angela
Rozumenko, Anatolii
Ключові слова: фахове спрямування
філософські проблеми математики
майбутні вчителі математики
профессиональное направление
философские проблемы математики
будущие учителя математики
professional specialization
philosophical problems of mathematics
future teachers of mathematics
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Розуменко А. О. Фахове спрямування курсу «Філософські проблеми математики» у процесі підготовки майбутніх учителів математики [Електронний ресурс] / А. О. Розуменко, А. М. Розуменко // В зб.: Фізико-математична освіта : науковий журнал, 2019. – Вип. 2 (20). - Ч. 2. - С. 36-41
Короткий огляд (реферат): Формулювання проблеми. У статті розглянуто проблему покращення якості підготовки майбутнього вчителя математики, зокрема пошуку шляхів підвищення мотивації випускників математичних спеціальностей вищих навчальних закладів освіти працювати за фахом. Матеріали і методи. У ході підготовки статті були використані такі методи дослідження: порівняльний аналіз теоретичних положень, розкритих у науковій та навчально-методичній літературі; спостереження за навчально-виховним процесом підготовки майбутніх учителів математики; бесіди із студентами та випускниками математичних спеціальностей педагогічних закладів освіти; узагальнення власного педагогічного досвіду з викладання курсу «Філософські проблеми математики». Результати. Виділено три основні складові професійної підготовки майбутніх учителів математики: змістову (оволодіння спеціальними математичними знаннями, формування математичної компетенції); технологічну (оволодіння знаннями з методики навчання математики, формування вмінь застосовувати ці знання на практиці); особистісну (наявність особистісних якостей, які є необхідними для майбутнього вчителя). Проаналізовано результати досліджень щодо реалізації фахового спрямування фундаментальних математичних дисциплін студентів педагогічних спеціальностей. Зроблено висновок про те, що специфіка навчання математичних дисциплін студентів педагогічних спеціальностей полягає в тому, що майбутній учитель математики повинен отримати фундаментальну математичну підготовку, яка забезпечить йому формування знань, що виходять за межі курсу шкільної математики, та разом з тим ця підготовка має бути тісно пов’язана з професійною діяльністю майбутнього вчителя математики. Обґрунтовано, що вивчення курсу «Філософські проблеми математики» має світоглядне значення і забезпечує найвищий рівень узагальнення та систематизації знань студентів про математику та її місце в сучасному світі. Обґрунтовано можливість та доцільність фахового спрямування курсу «Філософські проблеми математики». Зроблено висновок про те, що фахове спрямування курсу може бути реалізовано при спеціальній організації вивчення окремих тем курсу. Наведено приклади таких тем та методичні рекомендації щодо їх вивчення. Висновки. Спеціальна організація вивчення курсу «Філософські проблеми математики», спрямована на фахову підготовку майбутніх учителів математики, передбачає виконання таких методичних рекомендацій: виділення тем, що мають безпосередній зв'язок із змістом шкільного курсу математики; обговорення в ході лекційних занять окремих питань загальної методики навчання математики; формулювання завдань методичного характеру для самостійного виконання студентами з подальшим обговоренням на практичних заняттях. Формулировка проблемы. В статье рассмотрена проблема улучшения качества подготовки будущего учителя математики, в частности поиска путей повышения мотивации выпускников математических специальностей высших учебных заведений работать по специальности. Материалы и методы. В ходе подготовки статьи были использованы следующие методы исследования: сравнительный анализ теоретических положений, раскрытых в научной и учебно-методической литературе; наблюдение за учебно-воспитательным процессом подготовки будущих учителей математики; беседы со студентами и выпускниками математических специальностей педагогических учебных заведений; обобщение собственного педагогического опыта по преподаванию курса «Философские проблемы математики». Результаты. Выделены три основных составляющих профессиональной подготовки будущих учителей математики: содержательную (овладение специальными математическими знаниями, формирование математической компетенции) технологическую (овладение знаниями по методике обучения математике, формирование умений применять эти знания на практике); личностную (наличие личностных качеств, необходимых для будущего учителя). Проанализированы результаты исследований по реализации профессионального направления фундаментальных математических дисциплин студентов педагогических специальностей. Сделан вывод о том, что специфика обучения математическим дисциплинам студентов педагогических специальностей заключается в том, что будущий учитель математики должен получить фундаментальную математическую подготовку, которая обеспечит ему формирование знаний, выходящих за пределы курса школьной математики, и вместе с тем эта подготовка должна быть тесно связана с профессиональной деятельностью будущего учителя математики. Обосновано, что изучение курса «Философские проблемы математики» имеет мировоззренческое значение и обеспечивает высокий уровень обобщения и систематизации знаний студентов о математике и ее место в современном мире. Обоснована возможность и целесообразность профессионального направления курса «Философские проблемы математики». Сделан вывод о том, что профессиональное направление курса может быть реализовано при специальной организации изучения отдельных тем курса. Приведены примеры таких тем и методические рекомендации по их изучению. Выводы. Специальная организация изучения курса «Философские проблемы математики», направленная на профессиональную подготовку будущих учителей математики, предполагает выполнение следующих методических рекомендаций: выделение тем, что имеют непосредственную связь с содержанием школьного курса математики; обсуждения в ходе лекционных занятий отдельным вопросам общей методики обучения математике; формулировка задач методического характера для самостоятельного выполнения студентами с последующим обсуждением на практических занятиях.
Опис: Formulation of the problem. The article deals with the problem of improving the quality of training of the future teacher of mathematics, particularly finding ways to increase the motivation of graduates of mathematical specialties of higher educational institutions to work in this field. Materials and methods. The following methods of research were used during the article preparation: comparative analysis of theoretical provisions revealed in the scientific and educational and methodical literature; observing the educational process of training the future teachers of mathematics; conversations with students and graduates of mathematical specialties of pedagogical educational institutions; generalization of owned pedagogical experience in teaching the course «Philosophical Problems of Mathematics». Results. There are three main components of professional training of future teachers of mathematics: content (getting special mathematical knowledge, forming mathematical competence); technological (getting knowledge of methods of teaching mathematics, forming skills to apply this knowledge in practice); personal (having personal qualities that are necessary for the future teacher). Results of researches on realization the professional direction of fundamental mathematical disciplines of students of pedagogical specialties are analyzed. It is concluded that the specificity of teaching mathematical disciplines to students of pedagogical specialties is that the future teacher of mathematics should receive fundamental mathematical training, which will provide him with the knowledge beyond the course of school mathematics, and, at the same time, this training should be related to the professional activities of the future teacher of mathematics. The article states that the study of the course «Philosophical Problems of Mathematics» has a worldwide value and provides the highest level of generalization and systematization of students' knowledge about mathematics and its place in the modern world. The possibility and expediency of professional direction of the course "Philosophical Problems of Mathematics" is substantiated. It is concluded that the special direction of the course can be implemented with a special organization of study of individual parts of the course. Examples of such parts and guidelines for their study are given.. Conclusions. The special organization of learning of the course «Philosophical Problems of Mathematics», aimed at the professional training of future teachers of mathematics, provides the following methodological recommendations: the selection of topics that are directly related to the content of the school course of mathematics; discussion of the certain issues of the general methodology of teaching mathematics during lectures; formulation of the methodical tasks for students’ own execution with further discussion on practical classes.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7721
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Розуменко А. О. Фахове спрямування.pdf940,06 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.