Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7940
Назва: Target Language Teaching by Means of E-Learning : A Case Study
Інші назви: Викладання таргетної мови засобами електронного навчання : тематичне дослідження
Преподавание таргетного языка средствами электронного обучения : тематическое исследование
Автори: Bilotserkovets, Marina Anatolievna
Gubina, Oksana Yuriyivna
Білоцерковець, Марина Анатоліївна
Губіна, Оксана Юріївна
Белоцерковец, Марина Анатольевна
Губина, Оксана Юрьевна
Ключові слова: information and communication technologies
the Moodle educational platform
students of agricultural universities
інформаційно-комунікаційні технології
навчальна платформа Moodle
студенти аграрних університетів
информационные и коммуникационные технологии
образовательная платформа Moodle
студенты аграрных вузов
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Bilotserkovets M. Target Language Teaching by Means of E-Learning : A Case Study [Electronic resource] / M. Bilotserkovets, O. Gubina // Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. – 2019. – № 11(4). – Р. 17-29.
Короткий огляд (реферат): The article reveals the implementation of innovative elearning technologies in the process of mastering the discipline “Target language of the professional use” by students of agricultural universities. The presented e-learning training course is an innovative tool that provides study of educational material in the mode of independent work with a computer as well as regulates the interaction of students with a teacher. Such online collaboration contributes to the improvement of the efficiency of target language knowledge formation through the introduction of upgraded teaching educational materials; stimulates interest in the study of target languages using innovative information and communication technologies; responsiveness of the feedback and the possibility of direct consultation with the teacher in the educational environment of the Moodle platform. The analysis of the results of the experimental survey showed predominantly sufficient and high levels of knowledge of students from the experimental groups who were trained by means of the electronic course; in contrast to the low and initial levels of knowledge of students from the control groups. Particular attention is paid to the characteristics of the content, structure and tasks of the electronic training course on learning English, German, Ukrainian and Russian as target languages for distance learning students of Sumy National Agrarian University. У статті розкрито впровадження інноваційних технологій навчання в процесі оволодіння дисципліною «Таргетна мова професійного використання» студентами аграрних університетів. Представлений електронний навчальний курс – це інноваційний інструмент, який забезпечує вивчення навчального матеріалу в режимі самостійної роботи з комп’ютером, а також регулює взаємодію студентів з викладачем. Така онлайн-співпраця сприяє підвищенню ефективності формування знань таргетної мови завдяки впровадженню вдосконалених навчальних матеріалів; стимулює інтерес до вивчення таргетних мов з використанням інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій; можливість безпосередньої консультації з викладачем у освітньому середовищі платформи Moodle.
Опис: В статье раскрыто внедрение инновационных технологий обучения в процессе овладения дисциплиной «Таргетный язык профессионального использования» студентами аграрных университетов. Представленный электронный учебный курс – это инновационный инструмент, который обеспечивает изучение учебного материала в режиме самостоятельной работы с компьютером, а также регулирует взаимодействие студентов с преподавателем. Такое онлайн-сотрудничество способствует повышению эффективности формирования знаний таргетного языка, благодаря внедрению усовершенствованных учебных материалов; стимулирует интерес к изучению таргетных языков с использованием инновационных информационно-коммуникационных технологий; возможность непосредственной консультации с преподавателем в образовательной среде платформы Moodle.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7940
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1.pdf433,02 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.