Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8357
Назва: Comparative tribological tests for face impulse seals sliding surfaces formed by various methods
Інші назви: Порівняльні трибологічні випробування поверхонь ковзання торцевих імпульсних ущільнень, сформованих різними методами
Сравнительные трибологические испытания поверхностей скольжения торцевых импульсных уплотнений, сформированных различными методами
Автори: Tarelnyk, Viacheslav
Konoplianchenko, Ievgen
Martsynkovskyy, Vasyl
Zhukov, Aleksey
Kurp, Piotr
Тарельник, В’ячеслав
Коноплянченко, Євген
Марцинковський, Василь
Жуков, Олексій
Курп, Піотр
Тарельник, Вячеслав
Коноплянченко, Евгений
Марцинковский, Василий
Жуков, Алексей
Курп, Пиотр
Ключові слова: face seal
strengthening
ring
торцеве ущільнення
зміцнення
кільце
торцовое уплотнение
упрочнение
кольцо
Дата публікації: 2019
Видавництво: Springer
Бібліографічний опис: Comparative Tribological Tests for Face Impulse Seals Sliding Surfaces Formed by Various Methods [Electronic resource] / V. Tarelnyk, I.Konoplianchenko, V. Martsynkovskyy [and athers] / In : V. Ivanov et al. (eds) Advances in Design, Simulation and Manufacturing. DSMIE 2018. Lecture Notes in Mechanical Engineering. - Cham : Springer, 2019. – Р. 382-391. – Режим доступу : 10.1007/978-3-319-93587-4_40 - Заголовок з екрану (Індексується в наукометричних базах даних SCOPUS & WoS)
Короткий огляд (реферат): The article shows the analysis of change of face impulse seal rings, which are completely made of expensive wear-resistant materials, such as tungsten carbide, silicon carbide, various kinds of graphite on rings, which are made of less expensive but not less qualitative materials. It has been established that the seal rings surfaces are in contact for a very short time, only at the time of starting and stopping the unit. Therefore, it is proposed to use metal base-coating composite materials for such surfaces, which combine the protective properties of coatings and the mechanical strength of the surface base. Metallographic and tribological research were carried out on samples of heat-resistant steel 38X2MUA (41CrAlMo7), high-speed steel P6M5 (HS6-5-2C) and stainless steel 12X18H10T (X6CrNiTi18-10KT). Various variations of the samples heat treatment were used: steel 38X2MUA after thermal treatment, thermal treatment + ion nitriding, thermal treatment + carbonitriding; steel P6M5 after thermal treatment, thermal treatment + condensed ion bombardment; steel X6CrNiTi18-10KT after thermal treatment; thermal treatment + condensed ion bombardment. It was found that the greatest thickness of hardened layers (up to 500 μm) is achieved with hardening of 41CrAlMo7 steel by ion nitriding and carbonitriding methods; the greatest of the surface layers microhardness for samples of steels HS6-5-2C and X6CrNiTi18-10KT, which were subjected to hardening by the method of condensed ion bombardment (18.3 and 16.4 GPa, respectively); The lowest frictional force was shown in samples of steel 41CrAlMo7, slightly higher in high-speed steel HS6-5-2C, and the highest in steel - X6CrNiTi18-10KT. Проаналізовано проблему заміни ущільнюючих кілець торцевих імпульсних ущільнень (ТІУ), які цілком виготовляються з дорогих зносостійких матеріалів, таких, як карбід вольфраму, карбід кремнію, різні види графітів на кільця з менш дорогих але не менш якісних матеріалів. Встановлено, що поверхні кілець ТІУ контактують дуже нетривалий час, тільки в моменти пуску і зупинки машини. Тому запропоновано для їх виготовлення застосовувати металеві композиційні матеріали типу «основа - покриття», які об'єднують захисні властивості покриттів з механічною міцністю основи. Для проведення металографічних і трибологічних досліджень використовувалися зразки з жаростійкої сталі 38Х2МЮА, швидкорізальної сталі Р6М5 і нержавіючої сталі 12Х18Н10Т. При цьому використовувалися такі серії зразків: сталь 38Х2МЮА після термічної обробки (ТО), ТО і іонного азотування (ІА), ТО і карбонітрації (КН); сталь Р6М5 після ТО, ТО і конденсованої іонного бомбардування (КІБ); сталь 12Х18Н10Т після ТО; ТО і КІБ. Встановлено, що найбільша товщина зміцнених шарів (до 500 мкм) досягається при зміцненні стали 38Х2МЮА методами ІА і КН; найбільша мікротвердість поверхневих шарів у зразків із сталей Р6М5 і 12Х18Н10Т, (відповідно 18,3 і 16,4 ГПа), зміцнених методом КІБ; найменша сила тертя у зразків зі сталі 38Х2МЮА, незначно вище у швидкорізальної сталі Р6М5, а найбільша у сталі - 12Х18Н10Т.
Опис: Проанализирована проблема замены уплотнительных колец торцевых импульсных уплотнений (ТИУ), которые целиком изготавливаются из дорогостоящих износостойких материалов, таких, как карбид вольфрама, карбид кремния, различные виды графитов на кольца из менее дорогих но не менее качественных материалов. Установлено, что поверхности колец ТИУ контактируют очень непродолжительное время, только в моменты пуска и останова машины. Поэтому предложено для их изготавления примененять металлические композиционные материал типа «основа - покрытие», которые объединяют защитные свойства покрытий с механической прочностью основы. Для проведения металлографических и трибологических исследований использовались образцы из жаростойкой стали 38Х2МЮА, быстрорежущей стали Р6М5 и нержавеющей стали 12Х18Н10Т. При этом использовались следующие серии образцов: сталь 38Х2МЮА после термической обработки (ТО), ТО и ионного азотирования (ИА), ТО и карбонитрации (КН); сталь Р6М5 после ТО, ТО и конденсированной ионной бомбардировки (КИБ); сталь 12Х18Н10Т после ТО; ТО и КИБ. Установлено, что наибольшая толщина упрочненных слоев (до 500 мкм) достигается при упрочнении стали 38Х2МЮА методами ИА и КН; наибольшая микротвердость поверхностных слоев у образцов из сталей Р6М5 и 12Х18Н10Т, (соответственно 18,3 и 16,4 ГПа), подверженным упрочнению методом КИБ; наименьшая сила трения у образцов из стали 38Х2МЮА, незначительно выше у быстрорежущей стали Р6М5, а наибольшая у стали - 12Х18Н10Т.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8357
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Comparative Tribological.pdf86,58 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.