Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8583
Назва: | Про керованість і стійкість руху транспортного агрегату з гідрооб’ємним рульовим керуванням |
Інші назви: | Про управляемость и устойчивость движения транспортного агрегата с гидрообъемной рулевым управлением About dirigibility and stability of motion a transport aggregate with hydrovolumetric steering management |
Автори: | Ярошенко, Павло Миколайович Ярошенко, Павел Николаевич Yaroshenko, P. |
Ключові слова: | гідрооб’ємне рульове керування транспортний агрегат зусилля гидрообъемное рулевое управление транспортный агрегат усилия hydrovolumetric steering management transport aggregate effort |
Дата публікації: | 2019 |
Видавництво: | СНАУ |
Бібліографічний опис: | Ярошенко П. М. Про керованість і стійкість руху транспортного агрегату з гідрооб’ємним рульовим керуванням [Електронний ресурс] / П. М. Ярошенко // Вісник Сумського національного аграрного університету : науковий журнал. – Сер. «Механізація та автоматизація виробничих процесів» / Сумський національний аграрний університет. – Суми : СНАУ, 2019. – Вип. 3 (37). – С. 46-49. |
Короткий огляд (реферат): | В статті розглянуто питання керованості і стійкості руху колісного трактора з гідрооб’ємним рульовим керуванням типу ХТЗ-121 при проведенні транспортних робіт. Отримані результати досліджень представлені в графічній формі. В статье рассмотрены вопросы управляемости и устойчивости движения колесного трактора с гидрообъемной рулевым управлением типа ХТЗ-121 при проведении транспортных работ. Полученные результаты исследований представлены в графической форме. |
Опис: | In the article the question dirigibility and stability of motion the wheeled tractor is considered with the hydrovolumetric steering management of type of КТР-121 during realization of transport works. In connection with the rev-up of motion one of most actual there is such important question, as dirigibility and firmness of motion of agricultural aggregate. The modern energysaturated tractors of class of 30кН are anymore used for implementation of different transport works with the trailers of large capacity on speeds to 30-40 km/h, equipped by a hydrovolumetric steering management. The characteristic feature of this steering management is realization of feed-back between steering to the wheels and by the guided wheels of tractor by a not mechanical, but hydraulic way. It reduces weight, gives advantages of layout plan, allows to place the post of management a machine in any comfortable place, eliminates a necessity the uses of mechanical transmissions, that require adjusting in the process of exploitation. In most cases management possibility is kept at a non-working engine. In the real article the brought results over of the experimental experiments conducted by us on the evaluation of dirigibility and firmness of motion of tractor of ХТЗ-121 with a trailer 2 ПТС-6 during realization of transport works. For basic estimating indexes were accepted: 1) middle corner of rejection of the guided wheels of tractor by the turn of pin; 2) AV effort that was put by a mechanization expert to the steering wheel; 3) amount of rejections steering and К' of directing wheels of К1 on the certain segment of way (in our case of 100 м). The got results of researches are presented in a graphic form. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8583 |
Розташовується у зібраннях: | Науковий журнал "Вісник СНАУ" |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
6.pdf | 785,32 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.