Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9018
Назва: Complex of models for supporting quality management decisions of the educational process of higher education institutions
Інші назви: Комплекс моделей для підтримки прийняття рішень з управління якістю навчально-виховного процесу закладів вищої освіти
Комплекс моделей для поддержки принятия решений по управлению качеством учебно-воспитательного процесса в высших учебных заведений
Автори: Ksenofontova, M. M.
Batsenko, L. M.
Ahadzhanov-Gonzalez, K. H.
Halenin, R. V.
Ксенофонтова, М. М.
Баценко, Л. М.
Агаджанов-Гонсалес, К. Х.
Галенін, Р. В.
Ксенофонтова, Н. Н.
Баценко, Л. М.
Агаджанов-Гонсалес, К. Х.
Галенин, Р. В.
Ключові слова: educational process
the quality of education
management
навчальний процес
якість освіти
менеджмент
учебный процесс
качество образования
менеджмент
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Complex of models for supporting quality management decisions of the educational process of higher educational institutions [Electronic resource] / M. Ksenofontova, L. Batsenko, K. H.Ahadzhanov-Gonzalez, R. Halenin // Modern engineering and innovative technologies. - Karlsruhe, 2020. - №14(2). - Р.Р. 61-74. - Режим доступу : https://www.moderntechno.de/index.php/meit/issue/view/meit14-02/meit14-02; DOI: 10.30890/2567-5273.2020-14-02-078 - Заголовок з екрану
Короткий огляд (реферат): A set of system models is offered to determine the structure of information support of decision support systems for quality management of educational process at higher education institution (HEI). Information models are set up by means of component and morphological structures that describe the essence of the student questioning process and the relationship between the entities. Here is an example of a computer model implementation based on input and survey materials conducted in Sumy National Agrarian University. The main activity of a HEI is to provide consumer-oriented educational services. Consumers of activities of higher education are referred to as external (employers, the state and society in general), and internal (students, teachers, management of HEI). Ongoing monitoring is an effective means of ensuring high quality education. It can be interpreted as a systematic collection, refinement, evaluation, and distribution. Information on the activities of the educational system at all levels for the unprecedented monitoring of its status and the progression of the development. Educational monitoring is a means of supervising the transfer of social experience to the new generation, the correspondence of the actual results of the activity of the pedagogical system and its exact purpose. We believe that determining the degree of satisfaction of internal consumers is one of the main tasks of quality management. Such an assessment is necessary to adjust actions in the educational processes of higher education institutions and to make changes to the organization's management, educational programs and learning technologies, as well as accreditation of specialties. On the basis of available (unformalized or formalized) information about the actual state of the system, managers at different levels make decisions on the quality management of the educational process in HEI. The problem can be solved by developing information support for decision support systems (DSS) on the quality management of the educational process of HEI (for managers, heads of departments, employees of educational and methodological departments and other persons responsible for taking into account the "human factor"). Основною діяльністю закладу вищої освіти (ЗВО) є надання освітніх послуг, яка має орієнтуватися на споживача. До споживачів діяльності вищого навчального закладу відносять як зовнішніх (роботодавці, держава і суспільство в цілому), так і внутрішніх (студенти, викладачі, керівництво ЗВО). Дієвим за¬со¬бом за¬без¬пе¬чен¬ня ви¬со¬кої якості освіти є її постійний моніто¬ринг. Освітній моніто¬ринг є за¬со¬бом наг¬ля¬ду за пе¬ре¬да¬чею соціаль¬но¬го досвіду но¬во¬му по¬колінню, відповідності фак¬тич¬них ре¬зуль¬татів діяль¬ності пе¬да¬гогічної сис¬те¬ми її ос¬та¬точній меті. Вважаємо, що визначення ступеня задоволеності внутрішніх споживачів є однією з головних завдань менеджменту якості. Така оцінка необхідна для коригування дій в освітніх процесах ЗВО та внесення змін до управління організацією, освітні програми і технології навчання, а також акредитація спеціальностей. Якість освіти або отримання на виході необхідного роботодавцям фахівця в першу чергу залежить від якості роботи викладача. Відповідно, питання контролю та оцінки якості роботи викладача є однією із складних та важливих завдань в управлінні якістю освіти. Слід зазначити, що критерії оцінки якості роботи викладача ЗВО нормативно не визначені. Виходячи з чого, в освітніх установах існують різного роду переліки вимог до науково-педагогічних працівників. Як правило, їх використовують при визначенні можливості займати ту чи іншу посаду конкретним викладачем, при проходженні процедури конкурсних відборів на заміщення вакантних посад. На сьогоднішній день існує великий інтерес до вивчення досвіду ЗВО, які розробили і використовують ті чи інші моделі оцінки роботи викладачів. На підставі наявної (в неформалізованому або формалізованому вигляді) інформації про фактичний стан системи, керівники різних рівнів приймають рішення з управління якістю навчально-виховного процесу в ЗВО. При цьому особливо гостро стоять питання забезпечення вхідними даними та формалізованого опису процесів функціонування системи. Проблема може бути вирішена шляхом розробки інформаційного забезпечення систем підтримки прийняття рішень (СППР) з питань управління якістю навчально-виховного процесу ЗВО (для керівників, завідувачів кафедр, працівників навчально-методичних відділів та інших осіб, що відповідають за урахування “людського фактору”).
Опис: Основной деятельностью учреждения высшего образования (ЗВО) является предоставление образовательных услуг, которая должна ориентироваться на потребителя. К потребителям деятельности высшего учебного заведения относят как внешних (работодатели, государство и общество в целом), так и внутренних (студенты, преподаватели, руководство ЗВО). Действенным средством обеспечения высокого качества образования является его постоянный мониторинг. Образовательный мониторинг является средством наблюдения за передачей социального опыта новому поколению, соответствия фактических результатов деятельности педагогической системы ее окончательной цели. Считаем, что определение степени удовлетворенности внутренних потребителей является одной из главных задач менеджмента качества. Такая оценка необходима для корректировки действий в образовательных процессах ЗВО и внесении изменений в систему управления организацией, образовательные программы и технологии обучения, а также аккредитацию специальностей. Качество образования или получения на выходе необходимого работодателям специалиста в первую очередь зависит от качества работы преподавателя. Соответственно, вопросы контроля и оценки качества работы преподавателя являются одной из сложных и важных задач в управлении качеством образования. Следует отметить, что критерии оценки качества работы преподавателя ВУЗа нормативно не определены. Исходя из чего, в образовательных учреждениях существуют разного рода перечни требований к научно-педагогическим работникам. Как правило, их используют при определении возможности занимать ту или иную должность конкретным преподавателем, при прохождении процедуры конкурсных отборов на замещение вакантных должностей. На сегодняшний день существует большой интерес к изучению опыта ВУЗов которые разработали и используют те или иные модели оценки работы преподавателей. На основании имеющейся (в неформализованном или формализованном виде) информации о фактическом состоянии системы, руководители различных уровней принимают решения по управлению качеством учебно-воспитательного процесса в ВУЗе. При этом, особенно остро стоят вопросы обеспечения исходными данными и формализованного описания процессов функционирования системы. Проблема может быть решена путем разработки информационного обеспечения систем поддержки принятия решений (СППР) по вопросам управления качеством учебно-воспитательного процесса ВУЗа (для руководителей, заведующих кафедр, работников учебно-методических отделов и других лиц, отвечающих за учет "человеческого фактора").
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9018
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Complex of models.pdf829,8 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.