Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9156
Назва: Формування дослідницької компетентності студентів аграрних університетів : використання методу математичного моделювання
Інші назви: Формирование исследовательской компетентности студентов аграрных Университетов : использование метода математического моделирования
Formation research competence students of agrarian universities : using the method of mathematical modeling
Автори: Борозенець, Н. С.
Борозенец, Н. С.
Borozenets, N. S.
Ключові слова: дослідницька компетентність
математичні дисципліни
математичне моделювання
исследовательская компетентность
математические дисциплины
математическое моделирование
research competence
mathematical disciplines
math modeling
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Борозенець Н. С. Формування дослідницької компетентності студентів аграрних університетів : використання методу математичного моделювання [Електронний ресурс] / Н. С. Борозенець // Неперервна професійна освіта : теорія і практика. – Сер.»Педагогічні науки».- 2020.- Вип.4(65). - С. 59-65. - Режим доступу : DOI: https://doi.org/10.28925/1609-8595.2020.4.7. - Заголовок з екрану
Короткий огляд (реферат): У статті продемонстровано, що фундаментом для формування дослідницької компетентності студентів аграрних університетів є математичні дисципліни. Встановлено, що готовність використовувати знання з математики є необхідною умовою для отримання якісної професійної освіти, здійснення дослідницької діяльності. Дано визначення дослідницької компетентності фахівця аграрної галузі та зазначено мету її формування у студентів-аграріїв. Доведено, що сформовані дослідницькі знання, уміння, навички, набутий початковий дослідницький досвід у математичній площині мають стати підґрунтям ефективної професійної діяльності сучасного аграрія. Показано, що зміст математичної підготовки майбутніх спеціалістів сільського господарства має бути скоригований, а знання студентів-аграріїв з математичних дисциплін та вміння використовувати їх на практиці повинні бути цілісними. Обґрунтовано необхідність використання методу математичного моделювання в процесі формування дослідницької компетентності, що передбачає збалансоване використання методів і засобів навчання, форм організації навчальної діяльності студентів. Розглянуто сутність математичного моделювання, яка є сукупністю усіх можливих математичних співвідношень, що описують основні закономірності, властивості досліджуваного процесу, об’єкту або системи, а також завдання математичного моделювання, які з’являються при розв’язанні професійних задач, що виникають в аграрному секторі. Визначено передумови застосування математичних моделей в управлінні аграрним виробництвом. Узагальнено принципи і вимоги до математичних моделей. Виділено етапи та методи побудови математичних моделей. Наведено приклад застосування методу математичного моделювання у курсі «Вища математика» при вивченні теми «Диференціальні рівняння 1 порядку». Зроблено висновки щодо застосування методу математичного моделювання до формування дослідницької компетентності студентів-аграріїв. В статье показано, что фундаментом для формирования исследовательской компетентности студентов аграрных университетов являются математические дисциплины. Установлено, что готовность использовать знания по математике является необходимым условием для получения качественного профессионального образования, осуществления исследовательской деятельности. Дано определение исследовательской компетентности специалиста аграрной отрасли и указано цель ее формирования у студентов-аграриев. Доказано, что сформированные исследовательские знания, умения, навыки, приобретенный начальный исследовательский опыт в математической плоскости должны стать основой эффективной профессиональной деятельности современного агрария. Показано, что содержание математической подготовки будущих специалистов сельского хозяйства должен быть скорректирован, а знания студентов-аграриев по математическим дисциплинам и умение использовать их на практике должны быть цельными. Обоснована необходимость использования метода математического моделирования в процессе формирования исследовательской компетентности, что предусматривает сбалансированное использование методов и средств обучения, форм организации учебной деятельности студентов. Рассмотрена суть математического моделирования, которая представляет собой совокупность всех возможных математических соотношений, описывающих основные закономерности, свойства исследуемого процесса, объекта или системы, а так же задания математического моделирования, которые появляются при решении профессиональных задач, возникающих в аграрном секторе. Определены предпосылки применения математических моделей в управлении аграрным производством. Обобщены принципы и требования к математическим моделям. Выделены этапы и методы построения математических моделей. Приведен пример применения метода математического моделирования в курсе «Высшая математика» при изучении темы «Дифференциальные уравнения 1 порядка». Сделаны выводы по применению метода математического моделирования к формированию исследовательской компетентности студентов-аграриев.
Опис: The article shows that mathematical disciplines are the foundation for the formation of research competence of students of agricultural universities. It was found that the willingness to use knowledge in mathematics is a prerequisite for obtaining a high-quality professional education, carrying out research activities. The definition of research competence of a specialist in the agricultural industry is given and the purpose of its formation among students-agrarians is indicated. It is proved that the formed research knowledge, abilities, skills, the acquired initial research experience in the mathematical plane should become the basis for the effective professional activity of a modern agrarian. It is shown that the content of the mathematical training of future agricultural specialists should be adjusted, and the knowledge of agricultural students in mathematical disciplines and the ability to use them in practice should be integral. The necessity of using the method of mathematical modeling in the process of forming research competence is substantiated, which provides for a balanced use of methods and teaching aids, forms of organizing students' educational activities. The essence of mathematical modeling is considered, which is a set of all possible mathematical relationships that describe the main patterns, properties of the process, object or system under study, as well as tasks of mathematical modeling that appear when solving professional problems arising in the agricultural sector. The prerequisites for the use of mathematical models in the management of agricultural production are determined. The principles and requirements for mathematical models are generalized. The stages and methods of constructing mathematical models are highlighted. An example of applying the method of mathematical modeling in the course «Higher Mathematics» when studying the topic «Differential Equations of the 1st Order» is given. Conclusions are made on the application of the method of mathematical modeling to the formation of research competence of students-agrarians.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9156
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Борозенець Н. С. Формування дослідницької компетентності.pdf188,38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.