Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9173
Назва: Використання іншомовних мультимодальних текстів в університеті технологічного профілю
Інші назви: Использование мультимодальных текстов в университете технологического профиля
Use of Multimodal Texts in Foreign Language Class of the Technological University
Автори: Крекотень, Олена Валентинівна
Крекотень, Елена Валентиновна
Krekoten, Olena Valentynivna
Ключові слова: писемне мовлення
мультимодальний текст
модус
письменная речь
мультимодальный текст
модус
written speech
multimodal text
mode
Дата публікації: 2021
Видавництво: ЗПУ
Бібліографічний опис: Крекотень О. В. Використання іншомовних мультимодальних текстів в університеті технологічного профілю [Електронний ресурс] / О. В. Крекотень // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. – Запоріжжя : ЗПУ, 2021. - Вип.76. – Т. 2. - С. 191-196
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена використанню мультимодальних текстів у процесі вивчення іноземної мови студентами університету технологічного спрямування. Дослідження доводить переваги таких текстів зі спеціальності та передбачає пошуки ефективних шляхів засвоєння професійно орієнтованого матеріалу. Теоретичні положення та останні наукові досягнення з визначеної проблеми були проаналізовані, поняття «мультимодальний текст», «модус» було охарактеризоване. Науковий підхід до мультимодального тексту передбачає включення до інформативного контенту візуального, слухового або тактильного модусу. Писемне мовлення, що є об’єктом дослідження, виключає тактильність, але надає широкі перспективи для використання інших емоційних подразників, що робить текст легким до сприйняття. Важлива роль приділяється візуальному ряду у писемній комунікації. Такі особливості мультимодального писемного тексту як стислий розмір та інформативність були охарактеризовані. Метою статті визначено довести необхідність використання мультимодальних текстів у процесі засвоєння студентами професійно орієнтованої лексики. Описані основні групи семіотичних ресурсів, що впливають на сприйняття писемного мовлення: сегментація тексту та інші графічні ефекти, шрифт та колір, іконічні елементи, інші невербальні компоненти. Проведено педагогічний експеримент з метою визначення впливу різних модусів на довготривалу меморизацію фахової інформації. З автентичного англійського підручника технічного спрямування вилучені два тексти, які були представлені групі студентів для роботи з фаховою лексикою. Описаний хід експериментального дослідження з засвоєння мультимодального тексту. Були надані результати опитування та анкетування студентів експериментальних груп. Проаналізовані проблеми українських підручників технічного напрямку. У століття інформаційних технологій застосування мультимодальних текстів у навчальному процесі має розширяти горизонти, тому були описані експериментальні дослідження практикуючих зарубіжних науковців, що створили електронну платформу для творчості студентів з написання саме мультимодальних текстів. Визначено перспективи подальших досліджень можливостей використання мультимодальних текстів у викладанні іноземної мови студентам технологічних спеціальностей. Статья посвящена использованию мультимодальных текстов в процессе изучения иностранного языка студентами университета технологического направления. Исследование доказывает преимущества таких текстов по специальности и предусматривает поиски эффективных путей усвоения профессионально ориентированного материала. Теоретические положения и последние научные достижения с определенной проблемы были проанализированы, понятие «мультимодальный текст», «модус» было охарактеризовано. Научный подход к мультимодальному тексту предполагает включение в информативного контента визуального, слухового или тактильного модуса. Письменная речь, являющегося объектом исследования, исключает тактильность, но предоставляет широкие перспективы для использования других эмоциональных раздражителей, что делает текст легким для восприятия. Важная роль отводится визуальному ряду в письменной коммуникации. Такие особенности письменного текста как сжатый размер и информативность были охарактеризованы. Целью статьи определено доказать необходимость использования мультимодальных текстов в процессе усвоения студентами профессионально ориентированной лексики. Описаны основные группы семиотических ресурсов, влияющих на восприятие письменной речи: сегментация текста и другие графические эффекты, шрифт и цвет, культовые элементы, другие невербальные компоненты. Проведен педагогический эксперимент с целью определения влияния различных модусов на длительную меморизацию профессиональной информации. С аутентичного английского учебника технического направления взяты два текста, которые были представлены группе студентов для работы с профессиональной лексикой. Описан ход экспериментального исследования по усвоению мультимодального текста. Были предоставлены результаты опроса и анкетирования студентов экспериментальных групп. Проанализированы проблемы украинских учебников технического направления. В век информационных технологий применение мультимодальных текстов в учебном процессе призвано расширять горизонты, поэтому были описаны экспериментальные исследования практикующих зарубежных ученых, которые создали электронную платформу для творчества студентов по написанию именно мультимодальных текстов. Определены перспективы дальнейших исследований возможностей использования мультимодальных текстов в преподавании иностранного языка студентам технологических специальностей.
Опис: The present article deals with the use of multimodal texts in the process of foreign language studying in technological universities. The teaching of future specialists in technical sphere provides new approaches and modern educational methods . The notions «multimodal text» and «modus» are considered, the essential characteristics of the multimodal approach are determined. Special attention is paid to the study of nonverbal means in written speech. The study proves the advantages of professionally oriented multimodal texts and involves the search for the effective ways how to master professional material. Theoretical research and the latest achievements in studied fields have been analyzed. The scientific approach to multimodal texts determines the inclusion of informative content of visual, auditive and tactile mode. Written speech, which is the subject of research, doesn’t use tactility. It provides emotional factors to make the text easy to perceive. An important role is given to the visual range in written communication. The purpose of the article is to prove the need to use multimodal texts on the process of mastering professional vocabulary by students. The main group of semiotic resources that affect the perception of written speech have been described: text segmentation and other graphic effects, font and color, iconic elements, other nonverval components. A pedagogical experiment was conducted to determine the influence of different modes on the long-term memory of professional information. Two texts that were presented to a group of students to work with professional vocabulary were taken from the authentic English technical textbook. The course of experimental research on using a multimodal text is described. The results of the survey and questionnaire of experimental groups’ students were provided. The problems of Ukrainian technical textbooks have been analyzed. In the sentury of information technology, the use of multimodal texts in the educational process should expand horizons, so experimental studies of foreign practitioners have been described, who created an electronic platform for students' creativity in writing multimodal texts. Prospects for further research into the possibilities of using multimodal texts in teaching a foreign language to students of technological specialties have been determined.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9173
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Крекотень О. В. Використання іншомовних.pdf437,47 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.