Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9263
Назва: | Теоретико-методичні основи спортивної кінезіології |
Інші назви: | Теоретико-методические основы спортивной кинезиологии Theoretical and methodological foundations of sports kinesiology |
Автори: | Куртова, Г. Ю. Пономаренко, О. В. Жуков, О. В. Хоменко, О. С. Куртова, Г. Ю. Пономаренко, А. В. Жуков, А. В. Хоменко, А. С. Kurtova, G. Yu. Ponomarenko, O. V. Zhukov, O. V. Khomenko, O. S. |
Ключові слова: | спортивна кінезіологія кінематика біомеханіка спортивная кинезиология кинематика биомеханика sports kinesiology kinematics biomechanics |
Дата публікації: | 2020 |
Видавництво: | КПУ |
Бібліографічний опис: | Теоретико-методичні основи спортивної кінезіології [Електронний ресурс] / Г. Ю. Куртова, О. В. Пономаренко, О. В. Жуков, О. С. Хоменко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / редкол.: А. В. Сущенко [та ін.]. - Запоріжжя : КПУ, 2020. - Вип.70. - Т. 3. - С. 108-112. - Режим доступу : DOI https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.70-3.20. - Заголовок з екрану |
Короткий огляд (реферат): | У статті представлено аналіз наукових досліджень у галузі спортивної кінезіології як навчальної дисципліни. Розглянуто теоретичні основи розвитку кінезіології як науки в історичному та світовому аспектах. Історичний аналіз дав змогу визначити мету дисципліни «Кінезіологія» ‒ ефективне забезпечення спеціальної професійно-педагогічної підготовки студентів, формування теоретичних знань і практичних навичок із навчання руховим діям та фізичним вправам різного контингенту населення. Як навчальна дисципліна кінезіологія складається із системи знань, теорії та методики навчання руховим діям у масовій фізичній культурі і спорті вищих досягнень. «Кінезіологія» складається з трьох основних частин: «Біомеханічні вимірювання», «Біомеханічний аналіз», «Дидактика рухових дій». Практичне засвоєння студентами навчального матеріалу дисципліни передбачає перспективу їх підготовки за додатковими спеціальностями та спеціалізаціями, а також вивчення відповідних курсів за обраним напрямом. Насамперед це стосується підготовки студентів за такими додатковими спеціальностями й спеціалізаціями, як фізична реабілітація та спортивно-тренерська робота. Сучасні підходи в освіті вимагають змін у використанні освітніх технологій і вихованні студентської молоді з урахуванням умов інтеграції до європейського та світового освітнього простору. У суспільстві є попит на виховання творчої особистості, здатної мислити самостійно, генерувати оригінальні ідеї, приймати нестандартні рішення. Критерієм формування готовності студентів факультету фізичного виховання до викладацько-тренерської діяльності має бути достатній рівень їхньої компетентності, що виражається в опануванні теоретико-методичних знань, набутті вмінь використовувати знання й навички з педагогіки, фізіології, кінезіології у професійній діяльності. Незважаючи на роботу спеціалістів у галузі освітніх кінезіологічних технологій, спрямовану на теоретичне обґрунтування ефективності використання знань у роботі вчителя фізичної культури, розроблення нових технологій навчання майбутніх фахівців, що базуються на можливостях сучасних технічних засобів, а також експерименти з упровадження інновацій, що підтверджують доцільність їх використання в закладах вищої освіти, нині залишається досить невивчених питань у цій галузі. В статье представлен анализ научных исследований в области спортивной кинезиологии как учебной дисциплины. Рассмотрены теоретические основы кинезиологии как науки в историческом и мировом аспектах. Исторический анализ позволил определить цель дисциплины «Кинезиология» - эффективное обеспечение специальной профессионально-педагогической подготовки студентов, формирование теоретических знаний и пракполитических навыков по обучению двигательным действиям и физическим упражнениям различного контингента населения. Как учебная дисциплина кинезиология состоит из системы знаний, теории и методики навжение двигательным действиям в массовой физической культуре и спорте высших достижений. «Кинезиология» состоит из трех основных частей: «Биомеханические измерения», «Биомеханический анализ», «Дидактика двигательных действий ». Практическое усвоение студентами учебного материала дисциплины предусматривает перспективу их подготовки по дополнительным специальностям и специализациям, а также изучение соответствующих курсов по выбранному направлению. Прежде всего это касается подготовки студентов по таким дополнительными специальностям и специализациям, как физическая реабилитация и спортивно-тренерская работа. Современные подходы в образовании требуют изменений в использовании образовательных технологий и воспитании студентской молодежи с учетом условий интеграции в европейское и мировое образовательное пространство. В обществе есть спрос на воспитание личности, способной мыслить самостоятельно, генерировать оригинальные идеи, принимать нестандартные решения. Критерием формирования готовности студентов факультета физического воспитания к преподавательской-тренерской деятельности должен быть достаточный уровень их компетентности, выражается в овладении теоретико-методических знаний, приобретении умений использовать знания и навыки по педагогике, физиологии, кинезиологии в профессиональной деятельности. Несмотря на работу специалистов в области образовательных Кинезиологическая технологий, направленную на теоретическое обоснование эффективности использования знаний в работе учителя физической культуры,разработка новых технологий обучения будущих специалистов, основанные на возможностях современных технических средств, а также эксперименты по внедрению инноваций, подтверждающие целесообразность их использования в учреждениях высшего образования, в настоящее время остается достаточно неизученных вопросов в этой области. |
Опис: | The article presents analysis of scientific research in the field of sports kinesiology as an academic discipline. The theoretical foundations of development of kinesiology as a science in the historical and global aspects are considered. Historical analysis allowed determining the purpose of the discipline “Kinesiology” – effective provision of students’ special professional and pedagogical training, formation of theoretical knowledge and practical skills in teaching motor actions and physical exercises to different populations. As an academic discipline, kinesiology consists of a system of knowledge, theory and methods of teaching motor actions in mass physical culture and sports of higher achievements. “Kinesiology” consists of three main parts: “Biomechanical measurements”, “Biomechanical analysis”, “Didactics of motor actions”. Practical mastering by students of a learning material gives students an opportunity to get additional specialties and specializations, and to study the corresponding courses in the chosen direction. This primarily concerns students’ training in such additional specialties and specializations as physical rehabilitation and sports coaching. Modern approaches in education require changes in the use of educational technologies and upbringing of student youth, taking into account conditions of integration into the European and world educational space. In society there is a demand for education of a creative person who is able to think independently, generate original ideas, and make non-standard decisions. The criterion for forming the readiness of students of the Department of Physical Education for teaching and coaching should be a sufficient level of their competence, which is expressed in acquisition of theoretical and methodological knowledge, skills to use knowledge and skills in pedagogy, physiology, kinesiology in professional activities. Despite specialists’ achievements in the field of educational kinesiological technologies, aimed at theoretical substantiation of effectiveness of the use of knowledge in the work of physical education teachers; development of new technologies for training future professionals, based on modern technology, as well as experiments in innovations, which prove the effectiveness of their use in higher education institutions, there are still many unexplored issues in this area. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9263 |
Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Теоретико-методичні основи.pdf | 227,57 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.