Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9419
Назва: | Implementation of heuristic learning technologies for theoretic concepts formation by students mastering agricultural professions |
Інші назви: | Впровадження евристичних технологій навчання для формування теоретичних понять студентами-аграріями Внедрение эвристических технологий обучения для формирования теоретических понятий студентами-аграриями |
Автори: | Bilotserkovets, Marina Anatoliyivna Berestok, Olha Volodymyrivna Білоцерковець, Марина Анатоліївна Бересток, Ольга Володимирівна Белоцерковец, Марина Анатолиевна Бересток, Ольга Владимировна |
Ключові слова: | heuristic learning technologies theoretic knowledge humanities евристичні технології навчання теоретичні знання гуманітарні дисципліни эвристические технологии обучения теоретические знания гуманитарные дисциплины |
Дата публікації: | 2019 |
Бібліографічний опис: | Bilotserkovets M. Implementation of heuristic learning technologies for theoretic concepts formation by students mastering agricultural professions [Electronic recurs] / М. Bilotserkovets, O. Berestok // Engineering and Educational Technologies. – 2019. – № 7(1). – Р. 36-45. – Режим доступу : https://doi.org/10.30929/2307-9770.2019.07.01.04. - Заголовок з екрану. |
Короткий огляд (реферат): | The paper studies nature and specific features of heuristic learning technologies, significant for the formation of theoretical knowledge by students of agrarian specialties in their course of humanities. Analysis of up-todate scientific works reveals the efficiency of the process of humanitarian theoretical knowledge formation by students due to the involvement of a set of important pedagogical factors, such as: motivation of students by setting ties between humanitarian theoretical concepts and their future professional activities; creation and competent defense of personally essential educational products; teaching students to apply heuristic learning technologies (methods for defining theoretical concepts, methods and tools of dialogue interaction in solving complex professional problems, reflexive conclusions, heuristic analytical and comparative learning activities, prediction of the possible outcome of the educational activity and visual representation of its image etc.). The experimental survey was aimed to determine the stages of a humanitarian theoretic concept formation based on the heuristic learning technologies. The first motivational stage provides students’ awareness of necessity of the humanitarian theoretical concept that is being formed for their future professional activity. The next searching-creative stage is carried out with various methods and mechanisms of heuristic learning technologies, mastered by students under the conditions of individual creation of educational products. At the reflection stage a teacher and students use pedagogical diagnostic mechanisms to assess the level of formation of the theoretical concept, the level of mastering basic theoretical and practical aspects of the topic as well as the development of critical and creative thinking and professional competences of future specialists in agriculture, their ability to form the necessary knowledge independently. So, heuristic learning activities enable students to segment and study the specific areas of their future professional activity from humanitarian perspectives and establish personal motives for learning humanities. Досліджено сутність та особливості евристичних технологій навчання, які є важливими для формування теоретичних знань студентів аграрних спеціальностей у їхньому освоєнні гуманітарних дисциплін. Аналіз сучасних наукових праць показує ефективність процесу формування гуманітарних теоретичних знань студентами за умови залучення низки важливих педагогічних чинників, таких як: мотивація студентів шляхом встановлення зв'язків між гуманітарними теоретичними поняттями та їхньою майбутньою професійною діяльністю; створення та захист особисто значущих освітніх продуктів; навчання студентів застосовувати технології евристичної освіти (методів визначення теоретичних понять, методів і засобів діалогової взаємодії при вирішенні складних професійних завдань, рефлексивних висновків, евристичної аналітичної та порівняльної навчальної діяльності, прогнозування можливого результату навчальної діяльності та її візуалізації тощо). Метою експериментального дослідження було визначити етапи формування гуманітарного теоретичного поняття на основі евристичних технологій навчання. Перший етап – мотиваційний – забезпечує усвідомлення студентами необхідності гуманітарного теоретичного поняття, що формується, для їх майбутньої професійної діяльності. Наступний, пошуково-творчий етап здійснюється за допомогою різних методів і механізмів евристичних технологій навчання, освоєних студентами в умовах самостійного створення освітніх продуктів. На етапі рефлексії викладач та студенти використовують педагогічні діагностичні механізми для оцінки рівня формування теоретичного поняття, рівня оволодіння основними теоретичними та практичними аспектами теми, а також розвитку критичного та творчого мислення та професійних компетентностей майбутніх фахівців у сільському господарстві, їхньої здатності самостійно формувати необхідні знання. Таким чином, евристична навчальна діяльність дає змогу студентам сегментувати і вивчати конкретні сфери своєї майбутньої професійної діяльності з гуманітарних перспектив і встановлювати особистісні мотиви для вивчення гуманітарних дисциплін. |
Опис: | В статье рассматриваются сущность и особенности эвристических образовательных технологий, значимых для формирования теоретических знаний у студентов аграрных специальностей в их изучении гуманитарных дисциплин. Анализ современных научных работ выявляет эффективность процесса формирования студентами гуманитарных теоретических знаний с использованием ряда важных педагогических факторов, таких как: мотивация студентов путем установления связей между гуманитарными теоретическими понятиями и их будущей профессиональной деятельностью; создание и защита личностно значимых образовательных продуктов; обучение студентов применению эвристических образовательных технологий (методы определения теоретических понятий, методы и средства диалогового взаимодействия при решении сложных профессиональных задач, рефлексивные выводы, эвристические аналитические и сравнительные виды учебной деятельности, прогнозирование возможных результатов учебной деятельности и ее визуализация и т. д.). Экспериментальное исследование было направлено на определение этапов формирования теоретического гуманитарного понятия на основе эвристических технологий обучения. Первый мотивационный этап обеспечивает понимание студентами необходимости гуманитарного теоретического понятия, которое формируется для их будущей профессиональной деятельности. Следующий, поисково-творческий этап осуществляется с использованием различных методов и механизмов эвристических технологий обучения, освоенных студентами в условиях самостоятельного создания образовательных продуктов. На этапе рефлексии преподаватель и студенты используют механизмы педагогической диагностики для оценки уровня формирования теоретического понятия, уровня освоения базовых теоретических и практических аспектов темы, а также развития критического и творческого мышления и профессиональных компетентностей будущих специалистов по сельскому хозяйству, их способностей самостоятельно формировать необходимые знания. Таким образом, эвристическая учебная деятельность позволяет студентам сегментировать и изучать конкретные области своей будущей профессиональной деятельности с гуманитарной точки зрения и устанавливать личностые мотивы для изучения гуманитарных дисциплин. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9419 |
Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
EETECS2019_007(1)_04.pdf | 271,25 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.