Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9625
Назва: Розвиток рухових якостей студенток закладів вищої освіти в умовах професійної підготовки
Інші назви: Развитие двигательных качеств студенток заведений высшего образования в условиях профессиональной подготовки
Development of movement qualities of students of higher education institutions in the conditions of vocational training
Автори: Самохвалова, І. Ю.
Харченко, С. М.
Самохвалова, И. Ю.
Харченко, С. Н.
Samokhvalova, I. Y.
Kharchenko, S. M.
Ключові слова: фізичне виховання
рухова активність
індивідуальні особливості організму
физическое воспитание
двигательная активность
личные особенности организма
physical education
motor activity
individual features of an organism
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Самохвалова І. Ю. Розвиток рухових якостей студенток закладів вищої освіти в умовах професійної підготовки [Електронний ресурс] / І. Ю. Самохвалова, С. М. Харченко // Фізичне виховання, спорт і здоров'я людини. Вісник Кам’янець – Подільського національного університету імені Івана Огієнка. - Кам’янець-Подільський, 2021. - Вип. 22. - С. 71-81
Короткий огляд (реферат): Актуальність теми дослідження. У статті розглянуто основні сучасні методи та засоби щодо вирішення проблеми розвитку рухових якостей студенток закладів вищої освіти. Доведено, що знайти ефективне рішення проблеми розвитку рухових якостей в умовах професійної підготовки можна, якщо при організації процесу фізичного виховання враховувати індивідуальні особливості організму студенток. Методологія дослідження. Мета дослідження: визначити ефективність використання програми розвитку рухових якостей студенток закладів вищої освіти в умовах професійної підготовки В дослідженні взяли участь студентки педагогічних та аграрних спеціальностей Сумського педагогічного університету імені А. С. Маренко та Сумського національного аграрного університету. Особливість програми розвитку рухових якостей студенток закладів вищої освіти в процесі професійної підготовки полягала в тому, що заняття з фізичного виховання проводились два рази на тиждень по підгрупам у різні часи. Це дозволяло студенткам переходити з однієї підгрупи в іншу при зміні фази індивідуального оваріально – менструального циклу. На заняттях використовувались вправи для розвитку рухових якостей, які необхідні для життєвої та професійної самореалізації студенток закладів вищої освіти. Для оцінки ефективності програми визначалися: антропометричні показники, показники фізичного здоров'я за методикою Г. Апанасенка, показники рівня загальної фізичної підготовленості. Результати роботи та ключові висновки. Порівняльний аналіз отриманих результатів показав, що за індексами маси і складу тіла в експериментальних групах відповідають нормі 60% студенток, в контрольних – 48%. Аналіз за експрес-оцінкою Г.Апанасенка виявив, що у студенток експериментальних груп підсумкова оцінка покращилася від «низького рівня» до рівня «вище середнього», у контрольних групах підсумкова оцінка змінилася від «низького рівня» до «нижче середнього». Проведений аналіз рівня фізичної підготовленості показав, покращення показників в експериментальних групах. Таким чином доведено ефективність впровадження в освітній процес програми розвитку рухових якостей студенток закладів вищої освіти в умовах професійної підготовки. Актуальность темы исследования. В статье рассмотрены основные современные методы и средства решения проблемы двигательных качеств студенток заведений высшего образования. Доказано, что найти эффективное решение проблемы развития двигательных качеств в условиях профессиональной подготовки можно при организации организации процесса физического воспитания учитывать индивидуальные особенности организма студенток. Методология исследования. Цель исследования: определить эффективность использования программы развития двигательных качеств студенток заведений высшего образования в условиях профессиональной подготовки В исследовании приняли участие студентки педагогических и аграрных специальностей Сумского педагогического университета имени А. Маренко и Сумского национального аграрного университета. Особенность программы развития двигательных качеств студенток заведений высшего образования в процессе профессиональной подготовки заключалась в том, что занятия по физическому воспитанию проводились два раза в неделю по подгруппам в разное время. Это позволяло студенткам переходить из одной подгруппы в другую при изменении фазы индивидуального овариально – менструального цикла. На занятиях использовались упражнения для развития двигательных качеств, необходимых для жизненной и профессиональной самореализации студенток заведений высшего образования. Для оценки эффективности программы определялись антропометрические показатели, показатели физического здоровья по методике Г. Апанасенко, показатели уровня общей физической подготовленности. Результаты работы и ключевые выводы. Сравнительный анализ полученных результатов показал, что по индексам массы и составу тела в экспериментальных группах соответствуют норме 60% студенток, в контрольных – 48%. Анализ по экспресс-оценке Г.Апанасенко обнаружил, что у студенток экспериментальных групп итоговая оценка улучшилась от «низкого уровня» до уровня «выше среднего», в контрольных группах итоговая оценка изменилась от «низкого уровня» до «ниже среднего». Проведенный анализ уровня физической подготовленности показал улучшение показателей в экспериментальных группах. Таким образом, доказана эффективность внедрения в образовательный процесс программы развития двигательных качеств студенток заведений высшего образования в условиях профессиональной подготовки.
Опис: The article considers the main modern methods and tools for solving the problem of motor skills development in female students of higher education institutions. It is proved that it is possible to find an effective solution to the problem of motor skills development in the conditions of professional training, if consider individual features of an organism of female students during organization of the process of physical education. The purpose of the study is to prove experimentally the effectiveness of the program of motor skills development in female students of higher education institutions in terms of training The research involved female students of pedagogical and agrarian specialties of Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko and Sumy National Agrarian University. The peculiarity of the program of motor skills development in female students of the higher education institutions in the process of professional training lies in the fact that physical education classes were held twice a week in subgroups at different times. This allowed students to move from one subgroup to another when changing the phase of the individual ovarian-menstrual cycle. The classes used exercises to develop motor skills that are necessary for life and professional self-realization of female students of higher education institutions. To assess effectiveness of the program the anthropometric indicators, physical health indicators according to the method of G. Apanasenko and indicators of the level of general physical fitness were determined. Comparative analysis of the obtained results has shown that indices of mass and body composition in the experimental groups correspond to the norm in 60% of students, in the control – 48%. The analysis according to G. Apanasenko’s express assessment has revealed that in the students of the experimental groups the final grade improved from “low level” to “above average”, in the control groups the final grade changed from “low level” to “below average”. The analysis of the level of physical fitness has shown an improvement in the experimental groups. Thus, the effectiveness of the introduction of the program of motor skills developmentof female students of the higher education institutions in the conditions of professional training in the educational process is proved.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9625
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Самохвалова І. Ю. Розвиток рухових якостей студенток.pdf483,3 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.