Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9814
Назва: | Зниження інтенсивності автомобільних перевезень в системі технічного обслуговування й ремонту машин агропромислового комплексу |
Інші назви: | Снижение интенсивности автомобильных перевозок в системе технического обслуживания и ремонта машин агропромышленного комплекса Reducing the intensity of road transportation in the system of maintenance and repair of machines of the agricultural complex |
Автори: | Тарельник, В. Б. Соларьов, О. О. Тарельник, Н. В. Волошко, Т. П. Тарельник, В. Б. Соларёв, А. А. Тарельник, Н. В. Волошко, Т. П. Tarelnik, V. B. Solarov, O. O. Tarelnik, N. V. Volochko, T. P. |
Ключові слова: | транспортні технології логістика ремонтні технології автомобільні перевезення екологічна безпека інтенсивність транспортные технологии логистика ремонтные технологии автомобильные перевозки экологическая безопасность интенсивность transport technologies logistics repair technologies automobile transportations ecological safety intensity |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | Сумський національний аграрний університет |
Бібліографічний опис: | Зниження інтенсивності автомобільних перевезень в системі технічного обслуговування й ремонту машин агропромислового комплексу [Електронний ресурс] / В. Б. Тарельник, О. О. Соларьов, Н. В. Тарельник, Т. П. Волошко // Інженерія природокористування. – 2021. - № 3 (21). – С. 21-31. |
Короткий огляд (реферат): | В статті проведено аналіз впливу науково-технічного прогресу (НТП), в ремонтних технологіях, які використовують при виконанні поточного та капітального ремонтів сільськогосподарської техніки, на транспортну технологію і інтенсивність автомобільних перевезень між підприємствами агропромислових комплексів (АПК) і ремонтними базами. Аналіз останніх досліджень та публікацій показав, що в ремонтних технологіях, як правило, використовують екологічно небезпечні методи наплавлення та зварювання. НТП в ремонтних технологіях значно розширив номенклатуру методів виконання ремонтних робіт новими короткотривалими, екологічно безпечними, енергозберігаючими і маловитратними технологіями відновлення і зміцнення деталей машин. Показано, що запропоновані авторами нові енергозберігаючі, менш затратні і екологічно безпечні технології, такі як електроіскрове легування (ЕІЛ), нанесення металополімерних матеріалів (МПМ) та поверхневе пластичне деформування (ППД), дозволяють перерозподілити об’єми ремонтних робіт, шляхом перенесення значної їх кількості з ремонтних баз на підприємства АПК і, таким чином, знизити вантажопотік сільськогосподарської техніки. В статті представлені окремі технології ремонту. Так методом ЕІЛ проводять ремонт валів роторів гвинтових і відцентрових компресорів і насосів. Нанесенням МПМ відновлюють напрямні верстатів, корпуси насосів, блоки циліндрів, вали, гнізда підшипників. Комбінованими технологіями ЕІЛ + МПМ ремонтують шнеки машин, задіяних в переробці і утилізації гною та центрифуг для очистки побутових та промислових стічних вод, диски ґрунтообробних машин і ін. Елементи наукової новизни включають в себе удосконалення технології транспортних перевезень при виконанні робіт, пов’язаних з ремонтом сільськогосподарської техніки на ремонтних базах, за рахунок перерозподілу значного його об’єму на підприємства АПК, пов’язаного з розробкою нових, енергозберігаючих і екологічно безпечних технологій відновлення і зміцнення деталей машин. В статье проведен анализ влияния научно-технического прогресса (НТП), в ремонтных технологиях, используемых при выполнении текущего и капитального ремонтов сельскохозяйственной техники, на транспортную технологию и интенсивность автомобильных перевозок между предприятиями агропромышленных комплексов (АПК) и ремонтными базами. Анализ последних исследований и публикаций показал, что в ремонтных технологиях, как правило, используют экологически опасные методы наплавки и сварки. НТП в ремонтных технологиях значительно расширил номенклатуру методов выполнения ремонтных работ новыми краткосрочными, экологически безопасными, энергосберегающими и малозатратным технологиям восстановления и упрочнения деталей машин. Показано, что предложенные авторами новые энергосберегающие, менее затратные и экологически безопасные технологии, такие как электроискровое легирования (ЭИЛ), нанесение металлополимерных материалов (МПМ) и поверхностное пластическое деформирование (ППД), позволяют перераспределить объемы ремонтных работ, путем переноса значительного их количества с ремонтных баз на предприятия АПК и, таким образом, снизить грузопоток сельскохозяйственной техники. В статье представлены отдельные технологии ремонта. Так методом ЭИЛ проводят ремонт валов роторов винтовых и центробежных компрессоров и насосов. Нанесением МПМ восстанавливают направляющие станков, корпуса насосов, блоки цилиндров, валы, гнезда подшипников. Комбинированными технологиями ЭИЛ + МПМ ремонтируют шнеки машин, задействованных в переработке и утилизации навоза и центрифуг для очистки бытовых и промышленных сточных вод, диски почвообрабатывающих машин и др. Элементы научной новизны включают в себя совершенствование технологии транспортных перевозок при выполнении работ, связанных с ремонтом сельскохозяйственной техники на ремонтных базах, за счет перераспределения значительного его объема на предприятия АПК, связанного с разработкой новых, энергосберегающих и экологически безопасных технологий восстановления и упрочнения деталей машин. |
Опис: | The impact of scientific and technological progress (STP) in repair technologies, which are used in the performance of current and capital repairs of agricultural machinery, on transport technology, and the intensity of road transportation between enterprises of agro-industrial complexes (AIC) and repair bases are analyzed in the article. Analysis of recent research and publications has shown that repair technologies, as a rule, use environmentally hazardous methods of surfacing and welding. STP in repair technologies has significantly expanded the range of methods of repair work with new short-term, environmentally friendly, energy-saving, and low-cost technologies for the restoration and strengthening of machine parts. It is shown that the new energy-saving, less expensive, and environmentally friendly technologies proposed by the authors, such as electro spark alloying (ESA), application of metal-polymer materials (MPM), and surface plastic deformation (SPD), allow redistributing the amount of repair work by transferring a significant amount of them from repair bases to agro-industrial enterprises and, thus, reduce the freight traffic of agricultural machinery. The article presents some repair technologies. Thus, the ESA method is used to repair the rotor shafts of screws and centrifugal compressors and pumps. Machine guides, pump housings, cylinder blocks, shafts, bearing seats are restored by applying MPM. Augers of machines involved in the processing and utilization of manure and centrifuges for domestic and industrial wastewater treatment, discs of tillage machines are repaired by means of combined technologies ESA + MPM. Elements of scientific novelty include the improvement of transportation technology in the performance of works related to the repair of agricultural machinery at repair bases, due to the redistribution of its significant volume associated with the development of new, energy-saving, and environmentally friendly technologies for restoration and strengthening of machine parts on agro-industrial enterprises. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9814 |
Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Тарельник Н.В._ Стаття 3.pdf | 1,11 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.