Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9833
Назва: Розвиток системи землевпорядкування на засадах новітньої інституціонально-поведінкової теорії
Інші назви: Развитие системы землеустройства на основе новейшей институционально-поведенческой теории
Development of land management system based on the latest institutional and behavioral theory
Автори: Третяк, А. М.
Третяк, В. М.
Прядка, Т. М.
Капінос, Н. О.
Третяк, А. Н.
Третяк, В. Н.
Прядка, Т. Н.
Капинос, Н. А.
Tretiak, A. N.
Tretiak, V. N.
Priadka, T. N.
Kapinos, N. O.
Ключові слова: Землеустрій
землевпорядкування
інституція землевпорядкування
сталий розвиток
стале (збалансоване) землекористування
Землеустройство
институция землеустройства
устойчивое развитие
устойчивое (сбалансированное) землепользование
Land management
land management institution
sustainable development
sustainable (balanced) land use
Дата публікації: 2022
Видавництво: Сумський національний аграрний університет
Бібліографічний опис: Розвиток системи землевпорядкування на засадах новітньої інституціонально-поведінкової теорії [Електронний ресурс] / А. М. Третяк, В. М. Третяк, Т. М. Прядка, Н. О. Капінос // Економіка та держава. – 2021. - № 6. - С. 27-33.
Короткий огляд (реферат): Означені проблеми землеустрою та землевпорядкування, розв'язанню яких здатна сприяти новітня інституціонально-поведінкова економічна теорія. Визначено інституціональні складові побудови та розвитку системи землевпорядкування, зокрема, поняття "Інституція" та "Інститут" стосовно землеустрою та землевпорядкування. Так, до інституцій віднесено: звички, стереотипи, ментальність, віра, переконання, в тому числі реалізації ідей сталого розвитку, які перебувають у "головах" землевпорядників та користувачів землевпорядних послуг і інформації про права на землю й про землекористування; "Правила гри", закони, нормативні акти, стандарти, міжнародні угоди і т.д. які відображаються в нормативно-правових актах із землеустрою, земельних відносин, кадастру, оцінки та охорони земель. До інститутів віднесено: національні та міжнародні професійні об'єднання землевпорядників, державні регуляторні органи із землеустрою, земельних відносин, земельного кадастру, охорони земель та інших природних ресурсів (уряд, галузеві міністерства і відомства, регіональні та місцеві адміністративні органи), наддержавні регуляторні органи з управління земельними ресурсами та землевпорядкування (ООН, Євросоюз і т.п.). Обгрунтовано ідею інституціональної мотивації розвитку землеустрою та землевпорядкування, зокрема, розроблено логічно-змістовну модель розвитку національної системи землевпорядкування, виходячи із еволюції запитів до її інформації, що базуються на засадах сталого розвитку країни та сталого (збалансованого) землекористування. Адже саме запити інституцій сталоB го розвитку загалом, та розвитку сталого (збалансованого) землекористування зокрема, визначатимуть нову, та головне — прийнятну світовим і національним середовищем, методологічну та організаційну базу побудоB ви системи землеустрою та землевпорядкування та їх широкого впровадження. Обгрунтовано, що сприйняття ідей сталого розвитку в національних середовищах є ефектом інституціональної правонаступності — одним із головних теоретичних досягнень інституційної теорії і може слугувати неформальною інституційною основою переходу на новий етап побудови національної системи землевпорядкування на засадах новітньої інституціонально-поведінкової теорії. Зокрема, розвиток системи на нових принципах, визначатиме і побудову національних інституціональних основ розвитку землеустрою та землевпорядкування і розробку нової науково-теоретичної платформи в сучасних умовах. В основі такої наукової платформи повинна бути парадигма землеустрою та землевпорядкування щодо ринково-орієнтованої моделі земельного устрою України та її регіонів і економіки сталого розвитку землекористування. Розроблено логічноBзмістовну модель інституціональB ного забезпечення синергетичної моделі розвитку землеустрою та землевпорядкування. Указаны проблемы землеустройства и землеустройства, решению которых способна способствовать новейшая институционально-поведенческая экономическая теория. Определены институциональные составляющие построения и развития системы землеустройства, в частности, понятия "Институция" и "Институт" по землеустройству и землеустройству. Так, к институтам отнесены: привычки, стереотипы, ментальность, вера, убеждения, в том числе реализации идей устойчивого развития, которые находятся в "головах" землеустроителей и пользователей землеустроительных услуг и информации о правах на землю и о землепользовании; "Правила игры", законы, нормативные акты, стандарты, международные соглашения и т.д. которые отражаются в нормативно-правовых актах по землеустройству, земельным отношениям, кадастру, оценке и охране земель. К институтам отнесены: национальные и международные профессиональные объединения землеустроителей, государственные регуляторные органы по землеустройству, земельным отношениям, земельному кадастру, охране земель и других природных ресурсов (правительство, отраслевые министерства и ведомства, региональные и местные административные органы), сверхгосударственные регуляторные органы управление земельными ресурсами и землеустройством (ООН, Евросоюз и т.п.). Обоснована идея институциональной мотивации развития землеустройства и землеустройства, в частности, разработана логически содержательная модель развития национальной системы землеустройства, исходя из эволюции запросов к ее информации, основанных на принципах устойчивого развития страны и устойчивого (сбалансированного) землепользования. Ведь именно запросы институций устойчивого развития в целом, и развития устойчивого (сбалансированного) землепользования в частности, будут определять новую, и главное — приемлемую мировой и национальной средой, методологическую и организационную базу построения системы землеустройства и землеустройства и их широкого внедрения. Обосновано, что восприятие идей устойчивого развития в национальных средах является эффектом институциональной правопреемственности — одним из главных теоретических достижений институциональной теории и может служить неформальной институциональной основой перехода на новый этап построения национальной системы землеустройства на основе новейшей институционально-поведи. В частности, развитие системы на новых принципах будет определять и построение национальных институциональных основ развития землеустройства и землеустройства и разработку новой научно-теоретической платформы в современных условиях. В основе такой научной платформы должна быть парадигма землеустройства и землеустройства по рыночно-ориентированной модели земельного устройства Украины и ее регионов и экономики устойчивого развития землепользования. Разработана логически содержательная модель институционального обеспечения синергетической модели развития землеустройства и землеустройства.
Опис: The problems of land management and land management, the solution of which can be facilitated by the latest institutional and behavioral economic theory. The institutional components of construction and development of the land management system are determined, in particular, the concepts of "Institution" and "Institute" in relation to land management and land management. Thus, the institutions include: habits, stereotypes, mentality, faith, beliefs, including the implementation of sustainable development ideas, which are in the "heads" of land managers and users of land management services and information on land rights and land use; "Rules of the game", laws, regulations, standards, international agreements, etc. which are reflected in the regulations on land management, land relations, cadastre, land valuation and protection. The institutes include: national and international professional associations of land managers, state regulatory bodies on land management, land relations, land cadastre, land protection and other natural resources (government, line ministries and departments, regional and local administrative bodies), supranational regulatory bodies on land management and land management (UN, EU, etc.). The idea of institutional motivation of land management and land management development is substantiated, in particular, a logical and meaningful model of development of the national land management system is developed, based on the evolution of requests for its information based on sustainable development and sustainable (balanced) land use. After all, it is the demands of institutions of sustainable development in general, and the development of sustainable (balanced) land use in particular, will determine a new, and most importantly - acceptable to the world and national environment, methodological and organizational basis for building land management and land management system. It is substantiated that the perception of sustainable development in national environments is the effect of institutional succession - one of the main theoretical achievements of institutional theory and can serve as an informal institutional basis for the transition to a new stage of building a national land management system based on the latest institutional and behavioral theory. In particular, the development of the system on new principles will determine the construction of national institutional foundations for the development of land management and land management and the development of a new scientific and theoretical platform in modern conditions. The basis of such a scientific platform should be the paradigm of land management and land management in relation to the market-oriented model of land management in Ukraine and its regions and the economy of sustainable land use development. A logically meaningful model of institutional support for a synergetic model of land management and land management development has been developed.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9833
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4.pdf635,49 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.