Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9834
Назва: | Стратегічні напрями земельної політики в Україні до 2030 року |
Інші назви: | Стратегические направления земельной политики в Украине до 2030 года Strategic directions of land policy in Ukraine until 2030 |
Автори: | Третяк, А. М. Третяк, В. М. Прядка, Т. М. Капінос, Н. О. Третяк, Н. А. Третяк, А. Н. Третяк, В. Н. Прядка, Т. Н. Капинос, Н. А. Третяк, Н. А. Tretiak, A. N. Tretiak, V. N. Priadka, T. N. Kapinos, N. O. Tretiak, N. A. |
Ключові слова: | Земельна політика власність на землю земельні відносини землевпорядкування та землеустрій управління земельними ресурсами та землекористуванням земельная политика собственность на землю земельные отношения землеустройство управление земельными ресурсами и землепользованием Land policy land ownership land relations land management and land management land management and land use |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | Сумський національний аграрний університет |
Бібліографічний опис: | Стратегічні напрями земельної політики в Україні до 2030 року [Електронний ресурс] / А. М. Третяк, В. М. Третяк, Т. М. Прядка [та ін.] // Економіка та держава. – 2021. - № 8. - С. 28-36. |
Короткий огляд (реферат): | Перед Україною, в умовах здійснення важливого етапу земельної реформи, а саме відкриття ринку сільськогосподарських земель, стоїть важливе завдання обгрунтування та втілення стратегічних напрямів розвитку земельної політики до 2030 року на принципах, рекомендованих ООН. Оскільки до цього часу нинішня земельна політика не направлена на захист земель, а також не забезпечує захист права приватних власників, капіталізацію, екологізацію та соціалізацію землекористування тощо. Стоять важливі питання, як залучити потенціал земельних та інших природних ресурсів в ефективні і дієві економічні процеси (оборот). Авторами сформовано основні напрями стратегії розвитку земельної політики в Україні до 2030 року, зокрема: 1) зменшення деградації земель; 2) приведення інституції власності на землю до конституційних вимог; 3) перехід від поділу земель за категоріями до територіального їх зонування за типами (підтипами) землекористування; 4) перехід на нову парадигму розвитку землевпорядкування і землеустрою та відновлення ролі держави у їх здійсненні; 5) модернізація системи управління земельними ресурсами та землекористуванням. Враховуючи низьку ефективність прав державної та комунальної власності на землю у порівнянні із приватною, пропонується власність українського народу на землю узаконити як суспільну власність на землі загального використання (під річками, вулицями, площами і т.д.), а право державної та комунальної власності — трансформувати для державних та комунальних підприємств із права постійного користування у право державної та комунальної власності із повним пучком прав. Також авторами пропонується перейти з розподілом (перерозподілом) земель за їх категоріями до зонування земель за типами (підтипами) землекористування залежно від придатності земель та цінності інших придатних ресурсів. Розвиток землевпорядкування та землеустрою пропонується на новій парадигмі відносин, що пов'язані із сталим розвитком та сталим (збалансованим) землекористуванням. Система управління земельними ресурсами та землекористуванням має бути реформована у багатофункціональну (багатоцільову) систему управління "зверху вниз" та "знизу вверх" на принципах рекомендованих ООН. Перед Украиной, в условиях осуществления важного этапа земельной реформы, а именно открытия рынка сельскохозяйственных земель, стоит важнейшая задача обоснования и реализации стратегических направлений развития земельной политики до 2030 года на принципах, рекомендованных ООН. Поскольку до сих пор нынешняя земельная политика не направлена на защиту земель, а также не обеспечивает защиту права частных собственников, капитализацию, экологизацию и социализацию землепользования. Стоят важные вопросы, как вовлечь потенциал земельных и других природных ресурсов в эффективные и действенные экономические процессы (оборот). Авторы сформировали основные направления стратегии развития земельной политики в Украине до 2030 года, в частности: 1) уменьшение деградации земель; 2) приведение института собственности на землю к конституционным требованиям; 3) переход от раздела земель по категориям к территориальному их зонированию по типам (подтипам) землепользования; 4) переход на новую парадигму развития землеустройства и землеустройства и восстановление роли государства в их осуществлении; 5) модернизация системы управления земельными ресурсами и землепользованием. Учитывая низкую эффективность прав государственной и коммунальной собственности на землю по сравнению с частной, предлагается собственность украинского народа на землю узаконить как общественную собственность на земле общего использования (под реками, улицами, площадями и т.д.), а право государственной и коммунальной собственности трансформировать для государственных и коммунальных предприятий по праву постоянного пользования в право государственной и коммунальной собственности с полным пучком прав. Также авторами предлагается перейти с распределением (перераспределением) земель по их категориям в зонирование земель по типам (подтипам) землепользования в зависимости от пригодности земель и ценности других пригодных ресурсов. Развитие землеустройства и землеустройства предлагается на новой парадигме отношений, связанных с устойчивым и устойчивым (сбалансированным) землепользованием. Система управления земельными ресурсами и землепользованием должна быть реформирована в многофункциональную систему управления "сверху вниз" и "снизу вверх" на принципах рекомендованных ООН. |
Опис: | In the context of an important stage of land reform, namely the opening of the agricultural land market, Ukraine faces the important task of substantiating and implementing strategic directions of land policy development until 2030 on the principles recommended by the UN. Because so far the current land policy is not aimed at protecting land, and also does not protect the rights of private owners, capitalization, greening and socialization of land use and so on. There are important questions on how to attract the potential of land and other natural resources in efficient and effective economic processes (turnover). The authors formulate the main directions of the strategy of land policy development in Ukraine until 2030, in particular: 1) reduction of land degradation; 2) bringing the institution of land ownership to the constitutional requirements; 3) transition from division of lands by categories to their territorial zoning by types (subtypes) of land use; 4) transition to a new paradigm of development of land management and land management and restoration of the role of the state in their implementation; 5) modernization of the land management system and land use. Given the low efficiency of state and communal land ownership rights compared to private ones, it is proposed to legalize the Ukrainian people's land ownership as public property on public land (under rivers, streets, squares, etc.), and state and communal property rights - to transform for state and municipal enterprises from the right of permanent use to the right of state and communal property with a full bundle of rights. The authors also propose to move with the distribution (redistribution) of land by their categories to the zoning of land by types (subtypes) of land use, depending on the suitability of land and the value of other suitable resources. The development of land management and land management is proposed on a new paradigm of relations related to sustainable development and sustainable (balanced) land use. The land and land management system should be reformed into a multifunctional (multi-purpose) top-down and bottom-up management system based on UN-recommended principles. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9834 |
Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
5.pdf | 810,81 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.