Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9835
Назва: Методологія державного управління земельними ресурсами та землекористуванням
Інші назви: Методология государственного управления земельными ресурсами и землепользованием
Methodology of state management of land resources and land use
Автори: Третяк, А. М.
Третяк, В. М.
Прядка, Т. М.
Третяк, Р. А.
Капінос, Н. О.
Третяк, А. Н.
Третяк, В. Н.
Прядка, Т. Н.
Третяк, Р. А.
Капинос, Н. А.
Tretiak, A. N.
Tretiak, V. N.
Priadka, T. N.
Tretiak, R. A.
Kapinos, N. O.
Ключові слова: управління земельними ресурсами та землекористуванням
методологія
управление земельными ресурсами и землепользованием
методология
державне управління
государственное управление
Land and land use management
methodology
governance
Дата публікації: 2022
Видавництво: Сумський національний аграрний університет
Бібліографічний опис: Методологія державного управління земельними ресурсами та землекористуванням [Електронний ресурс] / А. М. Третяк, В. М. Третяк, Т. М. Прядка [та ін.] // Агросвіт. - 2021. - № 20. – С. 14-21.
Короткий огляд (реферат): Обгрунтовано, що система багатофункціонального управління земельними ресурсами та землекористуванням включає підсистему функціонального загальнодержавного управління земельними ресурсами та підсистему управління землекористуванням. Функціональне загальнодержавне управління земельними ресурсами державою як їх власником, уособленому в органі виконавчої влади Держгеокадастрі України, базується на принципі "від загального до часткового", а багатофункціональне управління землекористуванням базується на принципах "від загального до часткового" та "від часткового до загального". Управління землекористуванням поділяється на такі види: галузеве, яке здійснюють міністерства, служби; будується за принципом підвідомчості підприємств, організацій, яким надано землі; не залежить від територіального розміщення земель різних категорій; територіальне (самоврядне) управління, яке здійснюють органи територіальних громад; може бути загальним або спеціальним; місцеве (внутрігосподарське) управління, яке здійснюють власники, землекористувачі та орендарі земельних ділянок. З'ясовано, що перехід до реформування державного управління земельними ресурсами та землекористуванням в Україні, по-перше, являє собою складний процес трансформації методологічних основ державного управління з подальшим виробленням концепцій, програм і моделей самих реформ; по-друге, успішна реалізація державно-управлінських реформ потребує спеціального наукового їх супроводу, основною складовою якого є методологічні пошуки з метою вироблення ефективного інструментарію державно-управлінської діяльності. Це обумовлено тим, що управління повинно бути трансформовано в напрямі руху від домінуючого використання в державному управлінні земельними ресурсами та землекористуванням технологій впливів і дій до домінування технологій погоджень і взаємодій, від відносно не залежних однієї від одної технологій адміністрування, публічності та електронного управління земельними ресурсами та землекористуванням до їх взаємного погодження. Основою трансформації управління є перехід у державному управлінні земельними ресурсами та землекористуванням від домінування принципів адміністрування, закритості, ієрархії, централізації, більшої владної дистанції до домінування принципів публічності, відкритості, партнерства, децентралізації, незначної владної дистанції. Обосновано, что система многофункционального управления земельными ресурсами и землепользованием включает в себя подсистему функционального общегосударственного управления земельными ресурсами и подсистему управления землепользованием. Функциональное общегосударственное управление земельными ресурсами государством как их собственником, олицетворенном в органе исполнительной власти Госгеокадастри Украины, базируется на принципе "от общего к частному", а многофункциональное управление землепользованием базируется на принципах "от общего к частному" и "от частного к общему". Управление землепользованием делится на следующие виды: отраслевое, осуществляемое министерствами, службами; строится по принципу подведомственности предприятий, организаций, которым предоставлены земли; не зависит от территориального размещения земель разных категорий; территориальное (самоуправляющееся) управление, осуществляемое органами территориальных общин; может быть общим или специальным; местное (внутрихозяйственное) управление, осуществляемое собственниками, землепользователями и арендаторами земельных участков. Выяснено, что переход к реформированию государственного управления земельными ресурсами и землепользованием в Украине, во-первых, представляет собой сложный процесс трансформации методологических основ государственного управления с последующей выработкой концепций, программ и моделей самих реформ; во-вторых, успешная реализация государственно-управленческих реформ требует специального их научного сопровождения, основной составляющей которого являются методологические изыскания с целью выработки эффективного инструментария государственно-управленческой деятельности. Это обусловлено тем, что управление должно быть трансформировано в направлении движения от доминирующего использования в государственном управлении земельными ресурсами и землепользованием технологий влияний и действий к доминированию технологий согласований и взаимодействий, от относительно не зависимых друг от друга технологий администрирования, публичности и электронного управления земельными ресурсами и землепользованием к их взаимному согласованию. Основой трансформации управления является переход в государственном управлении земельными ресурсами и землепользованием от доминирования принципов администрирования, закрытости, иерархии, централизации, большей властной дистанции к доминированию принципов публичности, открытости, партнерства, децентрализации, незначительной властной дистанции.
Опис: It is substantiated that the system of multifunctional management of land resources and land use includes the subsystem of functional national land management and the subsystem of land management. Functional state management of land resources by the state as their owner, embodied in the executive body of the State Geocadastre of Ukraine, is based on the principle of "general to partial", and multifunctional land management is based on the principles of "general to partial" and "partial to general". Land management is divided into the following types: sectoral, which is carried out by ministries, services; is built on the principle of jurisdiction of enterprises, organizations to which land is provided; does not depend on the territorial location of lands of different categories; territorial (self-governing) management carried out by bodies of territorial communities; can be general or special; local (internal) management, which is carried out by owners, land users and tenants of land. It was found that the transition to reforming public administration of land resources and land use in Ukraine, first, is a complex process of transformation of the methodological foundations of public administration with the subsequent development of concepts, programs and models of the reforms themselves; secondly, the successful implementation of public administration reforms requires special scientific support, the main component of which is methodological research in order to develop effective tools for public administration. This is due to the fact that management should be transformed in the direction of movement from the dominant use of land resources and land use technologies of influences and actions to the dominance of technologies of coordination and interaction, from relatively independent technologies of administration, publicity and electronic management of land resources and land use until their mutual agreement. The basis of the transformation of governance is the transition in public administration of land resources and land use from the dominance of the principles of administration, closedness, hierarchy, centralization, greater power distance to the dominance of publicity, openness, partnership, decentralization, insignificant power distance.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9835
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
6.pdf553,11 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.