Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9842
Назва: | Didactically Relevant Mechanisms of Onym Formation in the Ukrainian Language Today: A Neuropsychological Approach |
Інші назви: | Дидактично актуальні механізми онімоутворення в українській мові сьогодні: нейропсихологічний підхід |
Автори: | Шестакова, Світлана Жвава, Ольга Попкова, Оксана Беркещук, Інна Кніт, Надія Клак, Оксана Shestakova, Svitlana Zhvava, Olga Popkova, Oksana Berkeshchuk, Inna Knight, Nadiia Klak, Oksana |
Ключові слова: | лексико-семантичне словотворення асоціативне мислення метафорико-метонімічний перенесення фактори лінгводидактичного потенціалу Lexical-semantic word formation associative thinking metaphorical-metonymic transfer factors of linguo-didactic potential |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | Сумський національний аграрний університет |
Бібліографічний опис: | Didactically Relevant Mechanisms of Onym Formation in the Ukrainian Language Today : A Neuropsychological Approach [Electronic resource] / Svitlana Shestakova, Olga Zhvava, Oksana Popkova [and athers] // Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. – 2022. - Vol. 14, No. 3. |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто дидактично актуальні механізми творення та функціонування власних назв, психологічні та лінгвістичні механізми утворення онімів у сучасній українській мові, які можуть стати відправною точкою як для наукового узагальнення, так і для розробки дидактичних програм вивчення механізмів виникнення ономастикону сучасної мови. Метою статті є теоретичне обґрунтування та окреслення лінгводидактичних аспектів лексикосемантичного словотворення онімів, їх мотивації, природи та механізмів творення, що може стати комплексною основою як для розуміння студентами цих механізмів у процесі вивчення лінгвістичних дисциплін, а також у набутті практичних компетенцій щодо їх застосування. У рамках теоретико-моделювального підходу використано методи педагогічного спостереження, аналізу теоретичних джерел, узагальнення, виділення відповідних механізмів; частково – методи моделювання та міждисциплінарної екстраполяції. У результаті автори статті довели, що діти схильні створювати власні слова. Сприйняття, вивчення та побудова учнями початкової школи простих і складених онімів сприяє розвитку пізнавальної, емоційної та творчої сфер. Міжнародне значення статті. Стаття є однією з небагатьох у науковому дискурсі, яка теоретично довела зв’язок механізмів онімотворіння та їх вивчення в школі. Це може бути використано для подальших методичних досліджень на матеріалі будь-якої мови. |
Опис: | The article considers didactically relevant mechanisms of creation and functioning of proper names, psychological and linguistic mechanisms of onym formation in the contemporary Ukrainian language, which can become a starting point for both scientific generalization and development of didactic programs to study the mechanisms of emerging current onomasticon, which is relevant to this research. The purpose of the article is to theoretically substantiate and outline the linguo-didactic aspects of lexicosemantic word formation of onyms, their motivation, nature and mechanisms of domination, which can be a comprehensive basis for both understanding these mechanisms by students in the process of study of linguistic disciplines, and in the acquisition of practical competencies in their application. Within the framework of the theoretical-modelling approach the methods of pedagogical observation, analysis of theoretical sources, generalization, selection of relevant mechanisms were used; partly - methods of modelling and interdisciplinary extrapolation. As a result, the authors of the article proved that children are prone to creating their own words. Perception, study and construction of simple and compound onyms by primary school students promotes the development of the cognitive, emotional and creative spheres. International significance of the article. The article is one of the few in the scientific discourse that theoretically proved the connection between the mechanisms of onym creation and their study in school. This can be used for further methodological research on the material of any language. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9842 |
Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Шестакова С.О. - стаття ВОС .pdf | 341,62 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.