Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9890
Назва: Визнання держав у сучасній системі міжнародного публічного права
Інші назви: Признание государств в современной системе международного публичного права
States’ recognition in modern system of public international law
Автори: Волченко, Наталія Василівна
Даценко, Юлія Юріївна
Волченко, Наталья Васильевна
Даценко, Юлия Юрьевна
Volchenko, Nataliia Vasylivna
Datsenko, Yuliia Yuriivna
Ключові слова: визнання держави
конститутивна теорія
деклараційна теорія
признание государства
конститутивная теория
декларационная теория
recognition of the state
constitutive theory
declaration theory
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Волченко Н. В. Визнання держав у сучасній системі міжнародного публічного права [Електронний ресурс] / Н. В. Волченко, Ю. Ю. Даценко // Юридичний науковий електронний журнал. – 2021. – № 12. – С. 411-414. – Режим доступу : http://www.lsej.org.ua/12_2021/105.pdf . - Заголовок з екрану.
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена аналізу теоретико-правових основ визнання держав у сучасній системі міжнародного публічного права. В роботі авторами здійснено спробу визначити необхідність і значення визнання у системі міжнародно-правових відносин, узагальнено відомості про понятійний апарат та проаналізовано основні теорії визнання держав. Авторами визначається, що міжнародне визнання відіграє життєво важливу роль у політичному, безпековому, правовому, економічному та соціально-культурному розвитку держав. Воно забезпечує захист держави у рамках відносин, що регулюються міжнародним публічним правом, в тому числі через інститути наднаціонального рівня. Міжнародне визнання держави не може гарантувати успішну державність, проте його відсутність, безумовно, створює додаткові фактори ризику при функціонуванні у міжнародному середовищі. Серед висновків проведеного дослідження можна зазначити, що основними факторами, що не дозволили врегулювати процес визнання держав та вимоги до нього на наднаціональному рівні є складність і різноманітність відносин, що виникають у процесі визнання, незрозумілість процесу розподілу тягаря відповідальності між учасниками цього процесу, політичний характер даного явища. Проте, у будь якому випадку, визнання держави повинно відбуватися без порушення норм міжнародного публічного права. Не будучи знаковим і “життєзабезпечуючим” для суб’єкта міжнародних відносин, воно все ж підсилює його конкурентні переваги на світовій арені. Факультативний характер самого акту визнання відповідно до декларативної теорії виключає суб’єктивні фактори та робить визнання незалежним від персонального ставлення вже існуючих учасників міжнародних відносин. Конститутивна теорія і постулат потреби акту визнання сьогодні не має підґрунтя у джерелах міжнародного публічного права, а отже не може пояснити процеси міжнародно-правового визнання. На нашу думку, потрібно завжди враховувати причинно-наслідковий зв’язок між визнанням держави та тим, яким шляхом вона виникла. Проте, яким би чином не відбувся процес визнання та якими ознаками він би не характеризувався, головне, які наслідки він матиме для сторін визнання та міжнародно-правового порядку в цілому. Визнання впливає на членство у міжнародних організаціях, формування системи дипломатичних та консульських відносин, спроможність проявляти свою міжнародно-правову дієздатність та деліктоспроможність, а також формувати інститут правонаступництва. Статья посвящена анализу теоретико-правовых основ признания государств в современной системе международного публичного права. В работе авторами предпринята попытка определить необходимость и значение признания в системе международно-правовых отношений, обобщены сведения о понятийном аппарате и проанализированы основные теории признания государств. Авторами определяется, что международное признание играет жизненно важную роль в политическом, безопасностном, правовом, экономическом и социально-культурном развитии государств. Оно обеспечивает защиту государства в рамках отношений, регулируемых международным публичным правом, в том числе через институты наднационального уровня. Международное признание государства не может гарантировать успешную государственность, однако его отсутствие безусловно создает дополнительные факторы риска при функционировании в международной среде. Среди выводов проведенного исследования можно отметить, что основными факторами, не позволившими урегулировать процесс признания государств и требования к нему на наднациональном уровне, являются сложность и разнообразие отношений, возникающих в процессе признания, непонятность процесса распределения бремени ответственности между участниками этого процесса, политический характер данного явления. Однако, в любом случае, признание государства должно происходить без нарушения норм международного публичного права. Не являясь знаковым и “жизнеобеспечивающим” для субъекта международных отношений, оно все же усиливает его конкурентные преимущества на мировой арене. Факультативный характер самого акта признания согласно декларативной теории исключает субъективные факторы и делает признание независимым от личного отношения уже существующих участников международных отношений. Конститутивная теория и постулат потребности акта признания сегодня не имеют основания в источниках международного публичного права, а следовательно, не могут объяснить процессы международно-правового признания. По нашему мнению, нужно всегда учитывать причинно-следственную связь между признанием государства и тем, каким путем оно возникло. Однако, каким бы образом ни состоялся процесс признания и какими признаками он не характеризовался, главное, какие последствия он будет иметь для сторон признания и международно-правового порядка в целом. Признание влияет на членство в международных организациях, формирование системы дипломатических и консульских отношений, способность проявлять свою международно-правовую дееспособность и деликтоспособность, а также формировать институт правопреемства.
Опис: Article deals with the analysis of theoretical and legal bases of states’ recognition in the modern system of public international law. The authors try to determine the need and importance of recognition in the system of international legal relations, summarize information about the conceptual apparatus and analyze the basic theories of states’ recognition. The authors determine that international recognition plays a vital role in the political, security, legal, economic and socio-cultural development of states. It provides protection of the state within the framework of relations governed by public international law, including through institutions of the supranational level. International state’s recognition can’t guarantee a successful statehood, but its absence, of course, creates additional risk factors in international environment. Among the conclusions of the study it is possible to note that the main factors, that don’t allow to regulate the process of states’ recognition and requirements to it at the supranational level, are the complexity and diversity of relations arising in the process of recognition phenomena. However, in any case, the recognition of the state must take place without violating the rules of public international law. Being not significant and “life-sustaining” for the subject of international relations, it nevertheless strengthens its competitive advantage on the world stage. The optional nature of the recognition act itself, according to declarative theory, excludes subjective factors and makes recognition independent from the personal attitudes of existing participants in international relations. The constitutive theory and postulate of the need for an act of recognition today has no basis in the sources of public international law, and therefore can’t explain the processes of international legal recognition. In our opinion, the causal link between the recognition of the state and the way in which it arose must always be taken into account. However, no matter how the recognition process takes place and whatever features it is characterized by, the main thing is what consequences it will have for the parties to the recognition and the international legal order in general. Recognition affects membership in international organizations, the formation of a system of diplomatic and consular relations, the ability to exercise their international tort capacity, as well as to establish the institution of succession.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9890
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4. Волченко Н.В._ст..pdf261,19 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.