Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9910
Назва: | Можливості використання технології доповненої реальності в хімічній освіті |
Інші назви: | Возможности использования технологии дополненной реальности в химическом образовании Possibilities of using augmented reality technology in chemistry education |
Автори: | Харченко, Юлія Володимирівна Бабенко, Олена Миколаївна Швець, Ольга Григорівна Ліцман, Юлія Володимирівна Харченко, Юлия Владимировна Бабенко, Елена Николаевна Швец, Ольга Григорьевна Лицман, Юлия Владимировна Kharchenko, Yulia Babenko, Olena Shvets, Olga Litsman, Yulia |
Ключові слова: | доповнена реальність технології доповненої реальності AR технології дополненная реальность технологии дополненной реальности AR технологии augmented reality augmented reality technologies AR technologies |
Дата публікації: | 2021 |
Бібліографічний опис: | Можливості використання технології доповненої реальності в хімічній освіті [Електронний ресурс] / Ю. В. Харченко, О. М. Бабенко, О. Г. Швець, Ю. В. Ліцман // Актуальні питання природничо-математичної освіти : зб. наук. праць. – Суми, 2021. – № 1 (17). – С. 188-197. |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто можливості використання технології доповненої реальності у навчанні хімії в закладах загальної середньої освіти та в закладах вищої освіти. Доповнена реальність розглядається нами як проєктування різноманітної цифрової інформації, зокрема зображень, відео, тексту, графіки, 3D-моделей поверх екрану девайсів. Мета статті полягає в аналізі можливостей деяких додатків, призначених для створення та роботи з доповненою реальністю у навчанні хімії, а також у визначенні рівня обізнаності студентів природничо- географічного факультету СумДПУ імені А. С. Макаренка щодо AR технологій. Визначено ряд переваг, які створює використання технологій доповненої реальності в освітньому процесі, зокрема у візуалізації навчального матеріалу; створенні привабливого для здобувачів освіти навчального середовища; підвищенні мотивації студентів до дослідницької та самостійної роботи тощо. Проаналізовано результати анкетування студентів природничо-географічного факультету СумДПУ імені А. С. Макаренка щодо обізнаності з технологіями доповненої реальності. Встановлено, що лише 18,6% респондентів дійсно правильно розуміють, що таке технології доповненої реальності та використовували їх у навчанні. Наведено опис деяких додатків для роботи з доповненою реальністю, які можна використовувати при викладанні хімічних дисциплін як у ЗЗСО, так і ЗВО. Критеріями для аналізу стали: наявність безкоштовної версії застосунку та україномовного інтерфейсу; відсутність фактичних помилок у інформації, що надається; можливості застосування на заняттях з хімії – візуалізація будови молекул, спостереження за перебігом хімічних реакцій тощо; зручність у використанні; інтерактивність, можливості втручання та трансформації з боку користувача та інші. У майбутньому плануємо використовувати додатки для створення елементів доповненої реальності при викладанні різних хімічних дисциплін у ЗВО, а також у роботі зі школярами. В статье рассмотрены возможности использования технологии дополненной реальности в обучении химии в учреждениях общего среднего образования и в учреждениях высшего образования. Дополненная реальность рассматривается нами как проецирование разнообразной цифровой информации, в частности изображений, видео, текста, графики, 3D-моделей на экраны девайсов. Цель статьи заключается в анализе возможностей некоторых приложений, предназначенных для создания и работы с дополненной реальностью в обучении химии, а также в определении уровня осведомленности студентов естественно-географического факультета СумГПУ имени А. С. Макаренко относительно AR технологий. Определен ряд преимуществ, которые создает использование технологий дополненной реальности в учебном процессе, в частности: в визуализации учебного материала; создании привлекательного для соискателей образования учебной среды; повышении мотивации студентов к исследовательской и самостоятельной работе и другие. Проанализированы результаты анкетирования студентов естественно-географического факультета СумГПУ имени А. С. Макаренко относительно осведомленности о технологиях дополненной реальности. Установлено, что только 18,6% респондентов действительно правильно понимают, что такое технологии дополненной реальности и использовали их в обучении. Приведено описание некоторых приложений для работы с дополненной реальностью, которые можно использовать при преподавании химических дисциплин как в средних школах, так и высших учебных заведениях. Критериями для анализа стали: наличие бесплатной версии приложения и украиноязычного интерфейса; отсутствие фактических ошибок в предоставляемой информации; возможности применения на занятиях по химии - визуализация строения молекул, наблюдения за ходом химических реакций и тому подобное; удобство в использовании; интерактивность, возможности вмешательства и трансформации со стороны пользователя и другие. В будущем планируем использовать приложения для создания элементов дополненной реальности при преподавании различных химических дисциплин в ЗВО, а также в работе со школьниками. |
Опис: | The article discusses the possibilities of using augmented reality technology in teaching chemistry in institutions of general secondary education and in institutions of higher education. We consider augmented reality as the projection of various digital information, in particular images, video, text, graphics, 3D models on the device screen. The purpose of the article is to analyze the capabilities of some applications designed to create and work with augmented reality in teaching chemistry, as well as to determine the level of awareness of students of the naturalgeographical faculty of Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko regarding AR technologies. A number of advantages created by the use of augmented reality technologies in the educational process have been identified, in particular: in the visualization of educational material; creating an attractive learning environment for applicants for education; increasing the motivation of students for research and independent work, and others. The results of a survey of students of the natural-geographical faculty of A.S. Makarenko Sumy State Pedagogical University regarding awareness of augmented reality technologies are analyzed. It was found that only 18.6% of respondents really correctly understood what augmented reality technologies were and used them in teaching. The description of some applications for working with augmented reality, which can be used in teaching chemistry disciplines both in secondary schools and higher educational institutions, is given. The criteria for the analysis were: availability of a free version of the application and the Ukrainian-language interface; absence of factual errors in the information provided; the possibility of using in the classroom in chemistry - visualization of the structure of molecules, observation of the course of chemical reactions, and the like; ease of use; interactivity, the possibility of intervention and transformation by the user, and others. In the future, we plan to use applications to create elements of augmented reality when teaching various chemical disciplines in the university, as well as while working with schoolchildren. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9910 |
Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Швець.pdf | 936,5 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.