Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9935
Назва: Сучасні українські прозові твори
Інші назви: Современные украинские прозаические произведения
Modern ukrainian prose
Автори: Марченко, Тетяна Анатоліївна
Марченко, Татьяна Анатольевна
Marchenko, Tetiana Anatoliivna
Ключові слова: сучасна українська література
письменник-прозаїк
читацька аудиторія
современная украинская литература
писатель-прозаик
читательская аудитория
modern Ukrainian literature
prose writer
readership
Дата публікації: 2022
Видавництво: Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
Бібліографічний опис: Марченко Т. А. Сучасні українські прозові твори [Електронний ресурс] / Т. А. Марченко // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич, 2022. – Вип. № 47, Т. 2. – С. 133-137. – Режим доступу : https://doi.org/10.24919/2308-4863/47-2-21 . - Заголовок з екрану.
Короткий огляд (реферат): Сучасна українська література різноманітна та цікава як для українського читача, так і для тих, хто хоче більше дізнатися про розвиток українського суспільства протягом останнього століття. Поряд з оцифровуванням життя людини в цілому читання художньої літератури залишається і сьогодні одним зі шляхів набуття знань, поповнення лексичного запасу, вивчення історії, частиною медитативної практики тощо. На сьогодні читання літературних творів українських авторів має такі особливості, спричинені віком, характером професійної діяльності тощо: - відповідно до вікових особливостей людини (програма дошкільних закладів освіти, середньої школи, фахове читання у вищій школі); - визначається потребою кожного індивіда у читанні (психологічні особливості, виховання у родині тощо); - професійною діяльністю (критики літератури, журналісти, перекладачі науковці та інші). Часто всі ці етапи читабельності є або шляхами до читання протягом усього життя, або причиною спонтанного читання, яке часто є наслідком надмірного інформування (соціальні мережі, інтернет-канали). Програмні шкільні твори з української та світової літератури часто не відповідають готовності учня до їхнього сприйняття. Зміст власне творів є часто апокаліптичним, трагічним, що не сприяє виробленню бажання читати більше. Обсяги прочитаного для школярів не відповідають часовим межам. Специфіка української дійсності, яку відображають автори, змушує часто відмовлятися від читання. Проте, з іншого боку, власне суспільство прагне такої літератури: бажання розібратися в новому історичному контексті, дослідити психологічні особливості характерів, відкрити нові жанри в українській літературі. Твори української літератури змінилися, бо змінився світ та автори цих творів. Соціально-економічний розвиток української нації вплинув на світогляд авторів та на якість їхніх творів. Саме тому українська література багата своїми авторами: світовою Ліною Костенко, філософсько-політичною Оксаною Забужко, патріотично-історичним Василем Шкляром, універсальним Андрієм Кокотюхою, гуманно-психологічним Володимиром Лисом та багатьма іншими, хто творить сучасну літературу. Звичайно, у творах сьогодні можна віднайти елементи журливо-апокаліптичні, хуторянсько-міщанські, але усі вони витікають із тих суспільних явищ, які й досі присутні у житті українців. Читаючи твори з таким наповненням, одні ними захоплюються, а інші дратуються, відкладаючи книгу, але кожен має вибір. Современная украинская литература разнообразна и интересна как украинскому читателю, так и тем, кто хочет больше узнать о развитии украинского общества в течение последнего века. Наряду с оцифровкой жизни человека в целом чтение художественной литературы остается и сегодня одним из путей обретения знаний, пополнения лексического запаса, изучения истории, частью медитативной практики и т.д. На сегодняшний день чтение литературных произведений украинских авторов имеет следующие особенности, вызванные возрастом, характером профессиональной деятельности и т.д.: - в соответствии с возрастными особенностями человека (программа дошкольных учебных заведений, средней школы, профессиональное чтение в высшей школе); - определяется потребностью каждого индивида в чтении (психологические особенности, воспитание в семье и т.п.); - профессиональной деятельностью (критики литературы, журналисты, переводчики и другие). Часто все эти этапы читабельности являются либо путями к чтению на протяжении всей жизни, либо причиной спонтанного чтения, часто является следствием чрезмерного информирования (социальные сети, интернет-каналы). Программные школьные произведения по украинской и мировой литературе часто не отвечают готовности ученика к их восприятию. Содержание фактически произведений является частенько апокалиптическим, катастрофическим, что не способствует выработке желания читать больше. Объемы прочитанного для школьников не соответствуют временным границам. Специфика украинской действительности, отражаемая авторами, заставляет часто отказываться от чтения. Однако, с другой стороны, собственное общество стремится к такой литературе: желание разобраться в новом историческом контексте, исследовать психологические особенности характеров, открыть новые жанры в украинской литературе. Произведения украинской литературы изменились, потому что изменился мир и авторы этих произведений. Социально-экономическое развитие украинской нации повлияло на мировоззрение авторов и на качество их произведений. Поэтому украинская литература богата своими авторами: мировой Линой Костенко, философско-политической Оксаной Забужко, патриотически-историческим Василием Шкляром, универсальным Андреем Кокотюхой, гуманно-психологическим Владимиром Лысом и многими другими, кто творит современную литературу. Конечно, в произведениях сегодня можно найти элементы печально-апокалиптические, хуторянско-мещанские, но все они вытекают из тех общественных явлений, которые до сих пор присутствуют в жизни украинцев. Читая произведения с таким наполнением, одни увлекаются, а другие раздражаются, откладывая книгу, но каждый имеет выбор.
Опис: Modern Ukrainian literature is diverse and interesting both for the Ukrainian reader and for those who want to learn more about the development of Ukrainian society over the last century. Along with the digitization of human life in general, reading fiction remains today one of the ways to acquire knowledge, enrich vocabulary, study history, part of meditative practice, etc. Today, reading literary works by Ukrainian authors has the following features caused by age, the nature of professional activity, etc.: - in accordance with the age characteristics of the person (the program of preschool educational institutions, high school, professional reading in high school); - is determined by the need of each individual to read (psychological characteristics, upbringing in the family, etc.); - professional activity (literary critics, journalists, translators, scientists and others). Often all these stages of readability are either ways to read throughout life, or the cause of spontaneous reading, which is often the result of excessive information (social networks, Internet channels, etc.). The program school works in Ukrainian and world literature often do not correspond to the student's/pupil’s readiness to perceive them. The content of the works themselves is often apocalyptic, tragic, which does not contribute to the development of a desire to read more. The amount of reading for students does not meet the time limits. The specificity of the Ukrainian reality, which is reflected by the authors, often forces us to refuse to read. However, on the other hand, its own society seeks such a literature: the desire to understand the new historical context, to explore the psychological features of the characters, to discover new genres in Ukrainian literature. The works of Ukrainian literature have changed because the world and the authors of these works have changed. Socio-economic development of the Ukrainian nation influenced the worldview of the authors and the quality of their works. That is why Ukrainian literature is rich in its authors: universal Lina Kostenko, philosophical and political Oksana Zabuzhko, patriotic and historical Vasyl Shkliar, multi-functioned Andrii Kokotiukha, humane and psychological Volodymyr Lys and others, who create modern Ukrainian literature today. Of course, in the works today one can find elements of zealous-apocalyptic, peasant-bourgeois, but all of them stem from those social phenomena that are still present in the life of Ukrainians. Reading the works with such a content, some of us are fascinated by them, and others are annoyed by putting aside the book, but everyone has a choice.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9935
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стаття Дрогобич Сучасна укр.проза.pdf307,12 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.