Короткий опис(реферат):
This paper takes Bright Dairy & Food Co., Ltd. as an example to explore the crisis management strategies of agricultural enterprises in times of crisis. As a domestic dairy industry giant, Bright Dairy & Food Co. has inevitably faced various crisis challenges during its development, such as quality problems, supply chain interruptions, and intense market competition. Through detailed analysis of the coping strategies adopted by Bright Dairy & Food Co. in previous crises, this paper summarizes an effective set of crisis management methods and experiences. The paper first outlines the basic situation of Bright Dairy & Food Co. and its industry environment, and then analyzes in detail the main crisis events the company has encountered and their causes. On this basis, the paper focuses on exploring the crisis management strategies of Bright Dairy & Food Co., including the establishment of a crisis warning mechanism, the formation and operation of crisis response teams, communication strategies with stakeholders, and recovery and summary after the crisis. This paper further extracts crisis management principles and methods that are generally applicable to agricultural enterprises, aiming to provide useful references for other agricultural enterprises. Through this research, we have found that effective crisis management not only requires efficient cooperation within the organization but also requires good communication and interaction with the external environment. The analysis of crisis management practices of the "Guangming Dairy" company and crisis management strategies conducted in the work can be applied to other agricultural enterprises.
Суть розробки, основні результати:
Ця робота на прикладі компанії "Guangming Dairy Group Co., Ltd." детально досліджує стратегії управління аграрними підприємствами під час кризи. "Guangming Dairy" як один з головних гравців в молочній промисловості в Китаї неодноразово стикався з різними кризами, наприклад, проблеми з якістю продукції, переривання ланцюга поставок та жорстку конкуренцію на ринку. Проведене дослідження детально аналізує стратегії управління кризами, які були застосовані під час попередніх інцидентів, відображаючи ефективні методи управління в кризовій ситуації.
У роботі розглядається базова інформація про компанію і галузь молочної промисловості в Китаї, а також окремі приклади криз, які сталися з підприємством у минулому та їх причини. На цій основі розглядаються конкретні стратегії управління кризами: встановлення механізмів попередження криз, формування та функціонування команди з управління кризами, стратегія комунікації зі зацікавленими сторонами, відновлення та підсумковий аналіз після кризи.
Зокрема, у роботі виявлено, що для ефективного управління кризами потрібно не тільки ефективне внутрішнє співробітництво, але й ефективна комунікація та взаємодії з зовнішнім середовищем. Крім того, постійна оцінка ризиків та встановлення системи попередження криз є ключовими аспектами для запобігання потенційних криз. Проведений в роботі аналіз практики управління кризами компанії "Guangming Dairy" та стратегії управління кризовими ситуаціями можуть бути застосовані для інших аграрних підприємств.