dc.contributor.author |
Кудінов, Роман Володимирович |
|
dc.contributor.author |
Kudinov, Roman Volodymyrovych |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-07T08:27:27Z |
|
dc.date.available |
2025-04-07T08:27:27Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник І. М. Онопрієнко |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/13578 |
|
dc.description |
The qualification work explores the theoretical foundations of the organization of marketing development in the healthcare sector, examines the essence, concepts, and features of marketing development. The healthcare sector is considered as a special segment of medical services provided to patients with diseases, patients who need advanced technologies, knowledge, skills, and experience of medical professionals.
A general analysis of the activities of the sole proprietorship "Kudinov R.V.", the main economic indicators, and an assessment of the marketing activities of an enterprise specializing in the provision of dental services was conducted. The marketing complex was studied, the product is dental services, pricing policy, sales, and communications. SWOT analysis showed that the strengths prevail at the enterprise. It has a fairly stable position in the dental services market, which forms a positive image among consumers with the help of the strengths of the enterprise, and therefore has chances for further development and expansion of the provision of services. An assessment of the effectiveness of the enterprise's marketing was carried out.
The ways of determining strategic directions for the development of marketing in the healthcare sector were substantiated, an effective marketing plan and marketing strategy of the enterprise were developed. It was noted that marketing in specialized medical institutions has reached a new, more effective level, where the promotion of services in the mass media is a development priority.
It was proposed to strengthen the patient-oriented model of providing dental medical care, that is, focusing on the needs of patients, marketing, attentive attitude to the requests of consumers of medical services, writing a single communication model. It was noted that one of the priority areas for improving the development of marketing.
The effectiveness of improving communications in a dental clinic involves planning strategic directions of marketing activities. As part of improving marketing activities, it is proposed to comprehensively disclose information about the medical institution and its services on the Internet, social networks, Instagram, Telegram, YouTube. Introduction of reviews and recommendations, promotions and special offers. Such a marketing strategy aims to minimize risks, save on resource losses and create conditions for the development of an effective dental business. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
В кваліфікаційній роботі досліджено теоретичні засади організації розвитку маркетингу в сфері охорони здоров’я, розглянуто сутність, поняття, особливості розвитку маркетингу. Сфера охорони здоров’я розглядається як особливий сегмент медичних послуг, що надаються пацієнтам із захворюваннями, пацієнтам, яким потрібні передові технології, знання, вміння та досвід медичних працівників.
Проведено загальний аналіз діяльності ФОП «Кудінов Р.В.», основних економічних показників, зроблена оцінка маркетингової діяльності підприємства, яке спеціалізується на наданні стоматологічних послуг. Досліджено комплекс маркетингу, товаром виступає стоматологічна послуга, цінова політика, збут та комунікаії. SWOT – аналіз показав, що на підприємстві переважають сильні сторони. Воно має досить стійку позицію на ринку надання стоматологічних послуг, що формує позитив¬ний імідж у споживачів за допомогою сильних сторін підприємства, а отже має шанси для подальшого розвитку та розширення надання послуг. Проведена оцінка ефективності маркетингу підприємства.
Обґрунтовано шляхи визначення стратегічних напрямів розвитку маркетингу в сфері охорони здоров’я, розроблений ефективний маркетинговий план та маркетингова стратегія підприємства. Зазначено, що маркетинг в закладах спеціалізованої медицини вийшов на новий більш ефективний рівень, де просування послуг в масових засобах є пріоритетом розвитку.
Запропоновано посилення пацієнтоорієнтованої моделі надання стоматологічної медичної допомоги, тобто орієнтованість на потреби пацієнтів, маркетинг, уважне ставлення до запитів споживачів медичних послуг, написання єдиної моделі комунікації. Зазначено, що одним із першочергових напрямів вдосконалення розвитку маркетингу є створення Інстаграм сторінки.
Ефективність покращення комунікацій в стоматологічній клініці передбачає планування стратегічних напрямів маркетингової діяльності. В рамках удосконалення маркетингової діяльності запропоновано всебічно розкрити інформацію щодо медичного закладу та його послуг в Інтернет засобах, соціальних мережах, Інстаграм, Телеграм, Ютуб. Запровадження відгуків та рекомендацій, акцій та спеціальних пропозицій. Така маркетингова стратегія має на меті мінімізувати ризики, зберегти втрати ресурсів і створити умови для розвитку ефективного стоматологічного бізнесу. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
СНАУ |
uk_UA |
dc.subject |
розвиток |
uk_UA |
dc.subject |
маркетинг |
uk_UA |
dc.subject |
сфера |
uk_UA |
dc.subject |
development |
uk_UA |
dc.subject |
marketing |
uk_UA |
dc.subject |
sphere |
uk_UA |
dc.title |
Розвиток маркетингу в сфері охорони здоров’я |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Development of marketing in the healthcare sector |
uk_UA |
dc.type |
Other |
uk_UA |