Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/12309
Назва: Управління та адміністрування процесом підвищення конкурентоспроможності послуг на підприємстві
Інші назви: Management and administration of the process of increasing the competitiveness of services at the enterprise
Автори: Холявка, Ярослав Віталійович
Kholyavka, Yaroslav Vitaliyovych
Ключові слова: управління
адміністрування
конкурентоспроможність
management
administration
competitiveness
Дата публікації: 2024
Видавництво: СНАУ
Бібліографічний опис: Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник М. О. Лишенко
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційна робота розглядає теоретичні основи управління та адміністрування процесом підвищення конкурентоспроможності послуг на підприємстві. Визначено актуальність питань організації та вдосконалення процесу підвищення конкурентоспроможності послуг в сучасному бізнесі важлива і неоспорима. В роботі проведено аналіз організаційно-економічної діяльності підприємства. Досліджено ресурсний потенціал підприємства, де розглянуто його складові. Автором проведена оцінка конкурентоспроможності підприємства сфери послуг, де представлені етапи оцінки конкурентоспроможності підприємства та методи визначення конкурентоспроможності підприємства сфери послуг. В третьому розділі розкрито питання шляхів покращення управління та адміністрування конкурентоспроможністю послуг ТОВ «Сервісресурс». Запропоновано вдосконалити систему управління та адміністрування процесом підвищення конкурентоспроможності ТОВ «Сервісресурс» та управління конкурентоспроможністю за рахунок маркетингової діяльності Також обґрунтовано перспективні напрямки щодо процесу підвищення конкурентоспроможності підприємства на основі визначення критеріїв оцінки ефективності маркетингової діяльності.
Опис: The qualification work examines the theoretical foundations of management and administration of the process of increasing the competitiveness of services at the enterprise. The relevance of issues of organization and improvement of the process of increasing the competitiveness of services in modern business is determined to be important and indisputable. Competitiveness of services is the ability of services to compete in the market and to satisfy the needs of consumers in such a way that allows the enterprise to maintain or increase its market share in the market. This concept is important for business development, as competition in the service market can be quite fierce. Managing the competitiveness of services is important for enterprises and organizations in view of the modern competitive reality of the market. Regular assessment of the competitiveness of a service enterprise is an important tool for its successful functioning. Such an assessment allows you to determine the strengths and weaknesses of the enterprise, reveal hidden potential opportunities and improve the strategy of its activity. Below are the main stages and methods of assessing the competitiveness of a service sector enterprise. The paper analyzes the organizational and economic activity of the enterprise. The resource potential of the enterprise was studied, and its components were considered. The author carried out an assessment of the competitiveness of a service sector enterprise, where the stages of assessing the competitiveness of an enterprise and methods of determining the competitiveness of a service sector enterprise are presented. The most common method of determining the competitiveness of enterprises is based on the theory of effective competition. According to this theory, the most competitive enterprises are those in which the activities of all departments and services are optimally organized as a system. A number of factors affect the efficiency of each service. The implementation of the competitiveness management system ensures stable functioning of the enterprise, despite all the changes in the external environment - economic, political and social. Enterprise competitiveness management is a kind of multi-functional system consisting of a number of interrelated blocks, including the level management block and the competitiveness assurance system. Synergistic effects in the competitiveness management system arise as a result of: fundamental restructuring of the organizational and economic structure of management; creation of profit centers (production sites) and assuming responsibility for the results of activity; introduction of entrepreneurial intra-corporate management; reorganization of the system and internal structure of the company's management based on the principles of an integrated approach, etc. In the third chapter, the question of ways to improve the management and administration of the competitiveness of the services of Serviceresurs LLC is revealed. It is proposed to improve the system of management and administration of the process of increasing the competitiveness of "Servisresurs" LLC and the management of competitiveness at the expense of marketing activity. Also, prospective directions regarding the process of increasing the competitiveness of the enterprise based on the definition of criteria for evaluating the effectiveness of marketing activity are substantiated. The marketing planning process of finding opportunities and strengths to maintain competitive advantages based on the results of a SWOT analysis. The targeting stage creates challenges for maintaining and developing competitive advantage and influences the choice of marketing strategies to overcome these challenges. The process of developing marketing strategy implementation tactics ensures the definition of a list of measures for each instrumental marketing position. But the content of these measures largely depends on the chosen goals, the potential of the company and the socio-economic level of the selected market segment.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12309
Розташовується у зібраннях:Економіки та менеджменту

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
002. Холявка_АДМ_.pdf
  Restricted Access
1,87 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити    Запит копії


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.