Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12980
Назва: Теоретико-методичні та практичні аспекти обліку основних засобів
Інші назви: Theoretical, methodological and practical aspects of fixed assets accounting
Автори: Лазука, Євгенія Олександрівна
Lazuka, Yevheniia Oleksandrivna
Ключові слова: активи
амортизація
внутрішній контроль
assets
depreciation
internal control
Дата публікації: 2024
Видавництво: СНАУ
Бібліографічний опис: Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник О. О. Довжик
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційна робота присвячена обліку та контролю операцій щодо основних засобів та пошуку шляхів удосконалення на базі практичного дослідження Сумського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки м. Суми. У кваліфікаційній роботі представлено теоретико-методичне узагальнення, визначено практичні аспекти та шляхи вдосконалення організації обліку і внутрішнього контролю наявності та руху основних засобів державних установ в умовах сьогодення. Якісно побудоване облікове супроводження основних засобів державними установами виступає вагомим інформаційним джерелом обліково-економічної, фінансової, управлінської інформації, що уможливлює організацію внутрішнього контролю за їх наявністю, умовами збереженням, рухом, ефективним використанням та вибуттям. Досліджено визначення поняття «основні засоби» у працях сучасних українських науковців та трактування його відповідно до діючих нормативно-правових документів. Розглянуто обов’язкові реквізити первинних документів, в межах окремої установи, для організації якісного облікового супроводження наявності та руху основних засобів. Проведено коротку організаційно-економічну характеристику діяльності досліджуваного Сумського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки шляхом застосування останніх аналітичних методик обліку і контролю основних засобів. Ідентифіковано облікову класифікацію наявних основних засобів, порядок та особливості застосування процедури визначення первісної вартості, доведено, що підставою для реалізації будь якої господарської операції щодо власних основних засобів в Сумському ОТЦК та СП являються первинні документи з деталізацією їх переліку. Розглянуто порядок облікового відображення операцій з наявності та руху основних засобів та особливості функціонування системи внутрішнього контролю в досліджуваному Сумському обласному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки; Запропоновано до запровадження в досліджуваному територіальному центрі комплексу ISpro для бюджетних установ та організацій, який забезпечить організацію сучасного облікового супроводження наявності, надходжень, переміщень, переоцінки, інвентаризації, нарахування зносу та вибуття основних засобів, створення картотек, друкування різносторонніх облікових форм та звітності (в тому числі фінансової, податкової, бюджетної, статистичної та інших). Ідентифіковано питання, що потребують та не потребують врегулювання при розробці Положення про облікову політику у досліджуваному територіальному центрі. Розглянуто декілька практичних кейсів щодо особливостей оцінки (переоцінки), облікового супроводження основних засобів у Сумському ОТЦК та СП. Удосконалено методичні підходи до внутрішнього контролю наявності та руху основних засобів, які включають розроблення наступних документів: анкети внутрішнього контролю, загального плану внутрішнього контролю, програми внутрішнього контролю, робочих документів внутрішнього контролю, а саме: порівняльної відомості результатів інвентаризації, перевірка наявності первинних документів та правильності списання основних засобів, а також відображення їх в обліку.
Опис: The qualification work is devoted to the accounting and control of operations with fixed assets and the search for ways to improve on the basis of a practical study of the Sumy Regional Territorial Centre for Manning and Social Support in Sumy. The qualification work presents a theoretical and methodological generalisation, identifies practical aspects and ways to improve the organisation of accounting and internal control of the availability and movement of fixed assets of state institutions in the current conditions. Qualitatively constructed accounting support of fixed assets by public institutions is a significant source of accounting, economic, financial, and management information, which makes it possible to organise internal control over their availability, conditions of preservation, movement, efficient use, and disposal. The article studies the definition of the concept of ‘fixed assets’ in the works of modern Ukrainian scholars and its interpretation in accordance with the current regulatory and legal documents. The mandatory details of primary documents within a particular institution are considered to organise high-quality accounting support for the availability and movement of fixed assets. A brief organisational and economic description of the activities of the researched Sumy Regional Territorial Centre for Manning and Social Support is carried out by applying the latest analytical methods of accounting and control of fixed assets. The author identifies the accounting classification of existing fixed assets, the procedure and peculiarities of applying the procedure for determining the initial cost, and proves that the basis for the implementation of any business transaction with respect to own fixed assets in the Sumy OTCS and JV is the primary documents detailing their list. The procedure for accounting for operations on the availability and movement of fixed assets and the peculiarities of the functioning of the internal control system in the studied Sumy Regional Territorial Centre for Manning and Social Support are considered; It is proposed to introduce the ISpro complex for budgetary institutions and organisations in the studied territorial centre, which will ensure the organisation of modern accounting support for the availability, receipts, movements, revaluation, inventory, depreciation and disposal of fixed assets, creation of files, printing of various accounting forms and reports (including financial, tax, budget, statistical and other). The author identifies the issues that require and do not require regulation in the development of the Regulation on Accounting Policy in the studied territorial centre. Several practical cases on the peculiarities of valuation (revaluation) and accounting support of fixed assets in the Sumy TCC and JV are considered. Methodological approaches to internal control over the availability and movement of fixed assets have been improved, including the development of the following documents: an internal control questionnaire, a general internal control plan, an internal control programme, internal control working documents, namely: a comparative list of inventory results, verification of the availability of primary documents and the correctness of fixed assets write-off, as well as their reflection in accounting.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12980
Розташовується у зібраннях:Економіки та менеджменту

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Лазука Є. ОіО 2301м Диплом репозиторій.pdf
  Restricted Access
2,22 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити    Запит копії


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.