Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/13168
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛакатош, Марія Степанівна-
dc.contributor.authorLakatos, M. S.-
dc.date.accessioned2025-01-17T13:11:33Z-
dc.date.available2025-01-17T13:11:33Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationФакультет економіки та менеджменту ; наук. керівник М. О. Лишенкоuk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/13168-
dc.descriptionThe qualification work explores the theoretical and methodological foundations of the organization of marketing activities at the enterprise. The organizational and economic activities of the enterprise under study are analyzed, and aspects of its marketing activities are considered in detail. The effectiveness of marketing management is assessed and ways are proposed to improve the organizational structure and management approaches to marketing activities. In a market economy, the effectiveness of the functioning of an enterprise and its further development depend not only on the quality of the products produced, but also on the ability of the enterprise to adapt to changes in the market environment, to navigate in it and to effectively sell its products. Improving marketing activities is largely due to the level of product quality, a well-thought-out pricing policy, effective promotion methods, production development, as well as rational organization and management of product distribution. The organization of marketing at the enterprise is a key element that determines the effectiveness of its activities, competitiveness and ability to adapt to market changes. It covers a set of actions aimed at identifying, satisfying and exceeding consumer expectations, which allows the company to achieve long-term success. The essence of the marketing organization is to manage all marketing processes of the company to achieve its strategic goals, such as increasing profitability, market share or expanding market presence. These processes include market analysis, selecting a target segment, developing marketing strategies, promoting products or services, pricing and after-sales service. In a market economy, where the consumer is the key reference point, marketing activities allow the enterprise to adapt to rapid changes in the external environment. The functional structure of marketing provides a targeted distribution of tasks between departments responsible for key aspects of marketing activities, allowing the enterprise to achieve better results, reduce costs and increase customer loyalty. The basis of a successful marketing organization is strategic planning, which determines priority areas of development, develops measures to achieve goals and takes into account both internal and external factors affecting the enterprise. Therefore, improving the organization of marketing at the enterprise contributes to the effective use of its resources, increasing adaptability in the market and sustainable growth of competitiveness, which is the key to long-term success. Evaluating the organization and effectiveness of marketing activities is an important stage of enterprise management, which allows you to determine how successfully marketing strategies are being implemented and how effectively the company's resource potential is being used to achieve strategic goals. Such an assessment allows you to identify strengths and weaknesses in the organization of marketing processes and make adjustments to improve results.uk_UA
dc.description.abstractУ кваліфікаційній роботі досліджено теоретичні та методичні основи організації маркетингової діяльності на підприємстві. Проведено аналіз організаційно-економічної діяльності досліджуваного підприємства, а також детально розглянуто аспекти його маркетингової діяльності. Оцінено ефективність управління маркетингом та запропоновано шляхи для вдосконалення організаційної структури та управлінських підходів до маркетингової діяльності. В умовах ринкової економіки ефективність функціонування підприємства та його подальший розвиток залежать не лише від якості виробленої продукції, а й від здатності підприємства адаптуватися до змін ринкового середовища, орієнтуватися в ньому та ефективно реалізовувати свою продукцію. Удосконалення маркетингової діяльності значною мірою визначається рівнем якості товарів, продуманою ціновою політикою, ефективними методами просування, розвитком виробництва, а також раціональною організацією і управлінням розподілом продукції.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherСНАУuk_UA
dc.subjectмаркетингова діяльністьuk_UA
dc.subjectуправління маркетингомuk_UA
dc.subjectорганізація маркетингуuk_UA
dc.subjectmarketing activityuk_UA
dc.subjectmanagementuk_UA
dc.subjectorganizationuk_UA
dc.titleВдосконалення організації маркетингу на підприємствіuk_UA
dc.title.alternativeImproving the organization of marketing at the enterpriseuk_UA
dc.typeOtheruk_UA
Розташовується у зібраннях:Економіки та менеджменту

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Лакатош М._Кваліфікаційна_робота_2024.pdf
  Restricted Access
1,86 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити    Запит копії


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.