Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6441
Назва: Аналіз психологічних чинників, які слід враховувати при розробці навчально-методичного матеріалу для студентів дистанційної форми навчання
Інші назви: Анализ психологических факторов, которые следует учитывать при разработке учебно-методического материала для студентов дистанционной формы обучения
Analysis of psychological factors what should be considered when developing educational materials for students distance learning
Автори: Річкаль, Н. М.
Баталова, А. Б.
Ричкаль, Н. Н.
Баталова, А. Б.
Richkal, N. N.
Batalova, A. B.
Ключові слова: дистанційне навчання
освіта
студент
дистанционное обучение
образование
студент
distance learning
education
student
Дата публікації: 2017
Видавництво: Сумський національний аграрний університет
Бібліографічний опис: Річкаль Н. М. Аналіз психологічних чинників, які слід враховувати при розробці навчально-методичного матеріалу для студентів дистанційної форми навчання [Електронний ресурс] / А. Б. Баталова, Н. М. Річкаль // Вісник Сумського національного аграрного університету : науковий журнал. - Сер. "Механізація та автоматизація виробничих процесів" / Сумський національний аграрний університет. - Суми : СНАУ, 2017. - Вип. 10 (32). – С. 152-155.
Короткий огляд (реферат): В статті проаналізовані психологічні чинники, які впливають на якість засвоєння навчального матеріалу студентами, що навчаються на дистанційній формі навчання. В статье проанализированы психологические факторы, которые влияют на качество усвоения учебного материала студентами, которые учатся на дистанционной форме обучения.
Опис: The article analyzes the demand for distance education. This shows that the new education system for some is the only affordable way to get a higher education, and for some this is not acceptable, because they see the university as a place not only training, but also the opportunity of personal communication with students and teachers. Analyzes the psychological factors that affect the quality of education students enrolled in distance learning. It is established that the use and development of training materials on distance education should take into account that the methods of communication that describe the interaction between teacher and student, exchange of information and knowledge about each other, organize and encourage students in learning teams correction accuracy provided Relations Student own identity, somewhat limited. There are positive and negative traits. To improve the effectiveness of training is necessary to draw up a psychological profile of the student, which will include individual personality traits, conceptual idea, principles, objectives, motivational scope for further consolidation of students with similar academic material digestibility in virtual groups that will allow the teacher to use a personal approach. You must also use manipulative technique is to develop educational material in the form of computer games, business method, that is, conduct video conferences, which will lead to the emergence of communication between students and teachers. It is necessary to improve the existing hardware and software systems that are used in distance learning, with a focus not only for students but also for the teacher.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua/handle/123456789/6441
Розташовується у зібраннях:Науковий журнал "Вісник СНАУ"

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
32.pdf362,72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.