Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10156
Назва: | Вплив ходових систем на ущільнення грунту |
Інші назви: | Influence of running systems on soil compaction |
Автори: | Курской, Володимир Сергійович Замойський, Степан Михайлович Білик, Юрій Мирославович Герасименко, Владислав Олександрович Перникоза, Андрій Васильович Kurskoy, V. S. Zamoyskiy, S. M. Bilyuk, Yu. M. Gerasymenko, V. O. Pernykoza, A. V. |
Ключові слова: | грунт колесо ущільнення ґрунту soil wheel soil compaction |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | СНАУ |
Бібліографічний опис: | Вплив ходових систем на ущільнення грунту [Електронний ресурс] / В. С. Курской, С. М. Замойський, Ю. М. Білик [та ін.] // Вісник Сумського національного аграрного університету : науковий журнал. – Сер. «Механізація та автоматизація виробничих процесів» / Сумський національний аграрний університет. – Суми : СНАУ, 2022. – Вип. 1 (47). – С. 16-19. |
Короткий огляд (реферат): | На сьогоднішній день при вирощуванні сільськогосподарських культур однією з найважливіших проблем, що стоять перед сільськогосподарським виробництвом, є зменшення затрат на виробництво продукції, і збільшення продуктивності машино – тракторних агрегатів. Цього можна досягти за рахунок удосконалення конструкційних елементів тракторів і автомобілів, задіяних на виробництві. Зокрема підвищення тягово-енергетичних властивостей та зниження впливу колісних рушіїв енергонасичених тракторів на грунт. В процесі обробітку машино – тракторним агрегатам необхідно проїжджати по одному й тому ж сліду 6-7 раз. Площа їх слідів може досягати 13–14 % площі поля, якщо врахувати тільки гусениці чи колеса трактора і не враховувати тиску на грунт коліс сільськогосподарських машин і секцій робочих органів. Безумовно дія ходових систем тракторів і робочих органів змінює стан і структуру грунту, погіршує рельєф поля, зменшує родючість грунту і урожайність продукції за рахунок переущільнення, а також збільшує питомі витрати палива. Тому, використання комбінованих машин та агрегатів при сучасній технології обробітку рядків рослин дозволить скоротити число їх проходів по одному ж і тому ж місці поля, скоротить розриви в часі між виконанням технологічних операцій, зменшить енергетичні витрати та одночасно – ущільнення грунту. Вирішення цієї проблеми потребує широкого впровадження систем автоматизованого проектування, що дозволяють вже на стадії проектування прогнозувати тягово-зчіпні, паливо-економічні та агротехнологічні властивості МТА. Тягово-енергетичні показники колісних сільськогосподарських тракторів, рівень впливу рушіїв на ґрунт значною мірою визначаються досконалістю пневматичних шин. Пошук оптимальних параметрів пневматичних шин, узгодження характеристик колісних рушіїв з параметрами та умовами експлуатації МТА вимагають вирішення таких основних завдань. По-перше, розробки аналітичних залежностей, що описують процес взаємодії еластичних коліс із ґрунтовою основою залежно від режиму кочення колеса. По-друге, доведення до інженерного рівня методики розрахунку та аналізу системи колісний рушій – ґрунт. По-третє, суміщення технологічних операцій, що співпадають по агротехнічних строках їх виконання з метою зменшення часу та інтенсивності дії рушіїв на грунт. |
Опис: | Today, when growing crops, one of the most important problems facing agricultural production is to reduce production costs and increase the productivity of machine – tractor units. This can be achieved by improving the structural elements of tractors and cars involved in production. In particular, increasing the traction and energy properties and reducing the impact of wheeled propulsion of energy-intensive tractors on the ground. In the course of processing of cars – tractor units it is necessary to pass on the same track 6-7 times. The area of their tracks can reach 13–14 % of the field area, if only the tracks or wheels of the tractor are taken into account and the pressure on the ground of the wheels of agricultural machines and sections of working bodies is not taken into account. Of course, the action of the running systems of tractors and implements changes the condition and structure of the soil, degrades the terrain, reduces soil fertility and yield due to compaction, as well as increases the specific fuel consumption. Therefore, the use of combined machines and units with modern technology of cultivation of plant rows will reduce the number of their passes in the same place of the field, reduce the time gaps between technological operations, reduce energy costs and at the same time – soil compaction. The solution to this problem requires the widespread introduction of computer-aided design systems that allow already at the design stage to predict traction, fuel and economic and agro-technological properties of AIT. Traction and energy performance of wheeled agricultural tractors, the level of impact of engines on the ground is largely determined by the perfection of pneumatic tires. Finding the optimal parameters of pneumatic tires, matching the characteristics of wheeled engines with the parameters and operating conditions of the AIT require the solution of such basic tasks. First, the development of analytical dependencies that describe the process of interaction of elastic wheels with the soil base depending on the mode of wheel rolling. Secondly, bringing to the engineering level the method of calculation and analysis of the wheel drive system – soil. Third, the combination of technological operations that coincide in agro technical terms of their implementation in order to reduce the time and intensity of the action of the engines on the ground. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10156 |
Розташовується у зібраннях: | Науковий журнал "Вісник СНАУ" |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
1.pdf | 344,25 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.