Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10232
Title: Міжнародні маркетингові можливості фірми та формування ризиків
Other Titles: International marketing opportunities of the firm and formation of risks
Authors: Неженець, Влада Сергіївна
Nezhenets, Vlada Sergiivna
Keywords: маркетинг
маркетингові можливості
маркетингові ризики
marketing
marketing opportunities
marketing risks
Issue Date: 2022
Publisher: СНАУ
Citation: Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник Т. В. Устік
Abstract: Кваліфікаційна робота розглядає теоретико-методологічні аспекти визначення маркетингових можливостей підприємства та оцінку ризиків, розглянуто форми виходу на зовнішній ринок, методи вивчення конкурентоспроможності підприємства, основні переваги, недоліки та загрози при реалізації моделей виходу підприємства на міжнародні ринки, види маркетингових ризиків та процес управління маркетинговими ризиками. Проведено загальну організаційну-характеристику підприємства, здійснено маркетинговий аналіз діяльності ДП Завод обважнених ведучих та бурильних труб, оцінено маркетингові можливості підприємства при виході на міжнародний ринок та оцінено ризики. Автором були сформовані напрямки з підвищення конкурентоспроможності продукції при виході на міжнародний ринок, обраний спосіб страхування ризиків з доведенням його ефективності, розроблені критерії оцінки конкуренто-спроможності підприємства при виході на міжнародний ринок.
Description: The qualification work examines the theoretical and methodological aspects of determining the marketing capabilities of the enterprise and assessing risks, the forms of entering the foreign market, methods of studying the competitiveness of the enterprise, the main advantages, disadvantages and threats in the implementation of models of the enterprise entering international markets, types of marketing risks and the process of marketing risk management are considered . The general organizational characteristics of the enterprise were carried out, a marketing analysis of the activities of the Drill Collarswas carried out, the marketing opportunities of the enterprise when entering the international market were assessed, and risks were assessed. The author formed directions for increasing the competitiveness of products when entering the international market, selected a method of risk insurance with proof of its effectiveness, developed criteria for assessing the competitiveness of an enterprise when entering the international market.
URI: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10232
Appears in Collections:Економіки та менеджменту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Неженець В_кваліфікаційна робота_МАР 2022.pdf
  Restricted Access
1,45 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.