Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10678
Title: | The use of interactive technologies in higher school in the study of foreign languages |
Other Titles: | Використання інтерактивних технологій у вищій школі при вивченні іноземних мов |
Authors: | Korniienko, Liudmyla Mykhailivna Корнієнко, Людмила Михайлівна |
Keywords: | educational technologies educational process, interactive learning інтерактивний методи навчання мотивація |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Kornienko L. М. The use of interactive technologies in higher school in the study of foreign languages [Electronic recurs] / L. М. Kornienko // SWorld Journal. – 2023. – № 18 (3). – Р. 61-67. |
Abstract: | In the article the author analyzes interactive technologies, considers them to be effective methods in motivating students to study foreign languages in a higher education institution. According to the author, these technologies meet the modern requirements, which are set before the High School for training specialists. Namely, they promote the development of creative abilities and logical thinking, integrate the knowledge gained during the educational process and engage the students in solving specific, vital problems. |
Description: | У статті автор аналізує інтерактивні технології, вважає їх ефективними методами мотивації студентів до вивчення іноземних мов у вищому навчальному закладі. На думку автора, ці технології відповідають сучасним вимогам, які ставлять перед вищою школою щодо підготовки фахівців. А саме вони сприяють розвитку творчих здібностей і логічного мислення, інтегрують знання, отримані під час навчального процесу, залучають студентів до вирішення конкретних, життєво важливих завдань. |
URI: | https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10678 |
Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Інтетехнології.pdf | 595,72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.