Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10982
Title: Challenges in teaching English to non-linguistic students and how to deal with them
Other Titles: Проблеми викладання іноземної мови студентам нелінгвістичних спеціальностей та шляхи їх вирішення
Authors: Kyrychenko, Tetiana Oleksandrivna
Ridel, Tetiana Mykolaivna
Кириченко, Тетяна Олександрівна
Рідель, Тетяна Миколаївна
Keywords: education
non-linguistic
communication skills
освіта
нелінгвістичний
комунікаційні навички
Issue Date: 2022
Publisher: D. A. Tsenov Academy of Economics
Citation: Kyrychenko Т. О. Challenges in teaching English to non-linguistic students and how to deal with them [Electronic resource] / Т. О. Kyrychenko, Т. М. Ridel // SWorld Journal : International Periodic Scientific Journal. – Swishtov : D. A. Tsenov Academy of Economics, 2022. – Issue 19, Vol . 2. – Режим доступу : https://www.sworldjournal.com/index.php/swj ; DOI: 10.30888/2663-5712. – Заголовок з екрану.
Abstract: The research aims to provide an overview of the best practices for teaching English to non-linguistic students. There is a discussion concerning the challenges in teaching English to non-linguistic students and explore ways to overcome them. Teaching English in non-linguistic higher education institutions involves a process that has certain characteristics and peculiarities. There can be various reasons for this, both organizational, such as large class sizes and insufficient hours allocated to the program, and personal, such as low motivation to learn the subject. Motivation serves as a key factor in the learning process, determining its productivity. Forming motivation is the main task in teaching foreign languages to students in non-linguistic majors. The application of modern teaching methods for English language learning, the use of multimedia technologies and authentic literature can enhance students' motivation to learn foreign languages. These approaches provide access to new alternative sources of information, develop independent psychological activity, improve communicative skills, and foster intercultural and professional abilities.
Description: Викладання англійської мови у нелінгвістичних вищих навчальних закладах це процес який має певні характеристики та особливості. Причини на це можуть бути різними, як і організаційні – велика комплектація груп, недостатня кількість годин у програмі, так і особисті – низький рівень мотивації до вивчення предмету. Мотивація являє собою головний важіль у навчальному процесі, визначає її продуктивність а її формування це основне завдання у навчанні іноземній мові студентів нелінгвістичних спеціальностей. Застосування сучасних методів навчання англійської мови, використання мультимедійних технологій, автентичної літератури може підвищити мотивацію студентів до вивчення іноземних мов, забезпечити доступ до нових альтернативних джерел інформації̈, розвивати самостійну психологічну діяльність, комунікативні навички, міжкультурні та професійні здібності.
URI: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10982
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кириченко_Рідель_стаття_3.pdf441,64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.