Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10996
Назва: Basic components and ways of forming foreign-language communicative competence of non-philological training profile students
Інші назви: Основні компоненти та шляхи формування іншомовної комунікативної компетентності студентів нефілологічного профілю підготовки
Автори: Ridel, Tetiana Mykolaivna
Рідель, Тетяна Миколаївна
Ключові слова: professional training
learning a foreign language
communicative competence
професійна підготовка
вивчення іноземної мови
комунікативна компетенція
Дата публікації: 2023
Видавництво: «Publishing House of University of Technology»
Бібліографічний опис: Ridel T. M. Basic components and ways of forming foreign-language communicative competence of non-philological training profile students [Electronic resource] / T. М. Ridel // Tendencies and Challenges for Teaching Foreign Languages in a Multicultural Academic Environment : collective monograph. – Katowice : «Publishing House of University of Technology», 2023. – Режим доступу : http://www.wydawnictwo.wst.pl. – Заголовок з екрану.
Короткий огляд (реферат): The article is devoted to the disclosure of the concept of communicative readiness of non-philological training profile students to master a foreign language and its components, as well as to study the peculiarities of its formation. In addition, the results of theoretical substantiation and practical development of the problem of overcoming difficulties in learning a foreign language by non-philological training profile students based on a systematic approach are provided. It is noted that modern society needs a personality of a multicultural type, which is able and ready to interact effectively in the global multicultural space. It is determined that communicative readiness is an integrative and dynamic quality of a future specialist. It is analyzed that the formation of students’ communicative readiness for effective mastery of a foreign language is a process of purposeful, comprehensive and high-quality transformation of personality. The definitions and specific features of the formation of students’ communicative readiness to master a foreign language are specified. In this regard, the components of communicative readiness are characterized, which include motivational (aimed at stimulating and supporting communicative activity of students in the process of intercultural interaction), personal (includes a system of individual attitudes in interpersonal communication, moral values, communicative personality traits), cognitive (lingo-creative thinking, which determines the linguistic and mental abilities of the individual, knowledge and experience in the field of intercultural communication), emotional-value (emotional positive mood and emotional readiness of the individual for intercultural communication will contribute to its rapid acculturation) and activity component (includes communication tools, foreign language communication competence and socio-cultural qualities), as well as the main types of communication difficulties in learning a foreign language. The model of communicative readiness formation for mastering a foreign language is offered and the results of the research and experimental work on checking the effectiveness of this model of formation of communicative readiness are given. As a result of the research it was found that overcoming communicative difficulties that arise in the process of learning a foreign language by non-philological training profile students can occur at different levels: initial, operational, technical. Each of these levels is filled with its own content and basic criteria.
Опис: Статтю присвячено розкриттю змісту поняття комунікативної готовності студентів нелінгвістичних закладів вищої освіти до оволодіння іноземною мовою та її складових, а також дослідженню особливостей її формування. Крім цього надано результати теоретичного обґрунтування та практичної розробки проблеми подолання труднощів при вивченні іноземної мови студентами нелінгвістичних ЗВО на основі системного підходу. Відзначено, що сучасний соціум потребує особистості полікультурного типу, яка здатна та готова ефективно взаємодіяти у глобальному полікультурному просторі. Визначено, що комунікативна готовність це інтегративна та динамічна якість майбутнього спеціаліста. Проаналізовано, що формування комунікативної готовності студентів до ефективного оволодіння іноземною мовою є процесом цілеспрямованого, комплексного та якісного перетворення особистості. Уточнено визначення та специфічні особливості формування комунікативної готовності студентів до оволодіння іноземною мовою. З цього приводу охарактеризовано компоненти комунікативної готовності, до яких віднесено мотиваційний (спрямований на стимулювання та підтримку комунікативної активності студентів в процесі міжкультурної взаємодії), особистісний (включає систему індивідуальних установок в сфері міжособистісного спілкування, моральні цінності, комунікативні якості особистості, що характеризують потребу в спілкуванні, ставлення до способу спілкування), когнітивний (лінгво-креативне мислення, що визначає мовно-розумові здатності особистості, знання і досвід в області міжкультурної комунікації), емоційно-ціннісний (емоційний позитивний настрій і емоційна готовність особистості до міжкультурної комунікації сприятимуть швидкій її акультурації) і діяльнісний (включає комунікативні засоби, іншомовну комунікативну компетенцію і соціокультурні якості), а також основні види комунікативних труднощів при вивченні іноземної мови. Запропоновано модель формування комунікативної готовності до оволодіння іноземною мовою та надано результати дослідницько-експериментальної роботи з перевірки ефективності цієї моделі формування комунікативної готовності. У результаті дослідження було виявлено, що подолання комунікативних труднощів, що виникають в процесі вивчення іноземної мови у студентів нелінгвістичних спеціальностей, може відбуватися на різних рівнях: початковому, операційному, технічному. Кожен із зазначених рівнів наповнений своїм змістом і основними критеріальними ознаками.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10996
Розташовується у зібраннях:Монографії, розділи монографій

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Рідель_стаття_2.pdf430,1 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.