Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/11451
Title: Стратегія управління лояльністю клієнтів підприємства в системі соціально-відповідального маркетингу
Other Titles: The strategy of managing the loyalty of the company's customers in the system of socially responsible marketing
Authors: Бартош, Володимир Іванович
Bartosh, Volodymyr Ivanovych
Keywords: лояльність
стратегія управління лояльністю
клієнтоорієнтованість
loyalty
loyalty management strategy
customer orientation
Issue Date: 2023
Publisher: СНАУ
Citation: Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник Т. В. Устік
Abstract: Кваліфікаційна робота присвячена пошуку стратегічних напрямків управління лояльністю клієнтів підприємства в системі соціально-відповідального маркетингу. В першому розділі досліджено теоретико-методичні основи управління лояльністю клієнтів, основні етапи життєвого циклу лояльності споживачів, деталізовано складові споживчої лояльності та процес їх формування. Крім того, досліджено види ризиків процесу управління лояльністю та напрямки їх подолання та запропоновано використання інструментів трейд-маркетингу у формуванні лояльності клієнтів. В другому розділі представлено організаційно-економічну характеристику досліджуваного підприємства, проаналізовано його маркетингову діяльність. Крім того, здійснено SWOT-аналіз та PEST-аналіз діяльності. На основі проведеного опитування клієнтів підприємства здійснено оцінювання рівня лояльності клієнтів підприємства. В третьому розділі обґрунтовано напрямки управління лояльністю клієнтів підприємства за умов соціально-відповідального маркетингу, обґрунтовано необхідність запровадження маркетингових інструментів для підвищення лояльності клієнтів, при цьому розробляти заходи з урахуванням життєвого циклу клієнту. Акцентовано увагу на формуванні та посиленні клієнтоорієнтованості персоналу на засадах соціально-етичного маркетингу завдяки розробленому авторському механізму управління. Завдяки оцінюванню якості корпоративної політики, запропоновано рекомендації підвищення якості роботи персоналу з клієнтами.
Description: The qualification work is devoted to the search for strategic directions for managing the loyalty of the company's customers in the system of socially responsible marketing. The first chapter examines the theoretical and methodological foundations of customer loyalty management, the main stages of the life cycle of consumer loyalty, the components of consumer loyalty and the process of their formation. In addition, the types of risks of the loyalty management process and ways to overcome them were investigated, and the use of trade marketing tools in the formation of customer loyalty was proposed. The second chapter presents the organizational and economic characteristics of the enterprise under study, and analyzes its marketing activities. In addition, a SWOT analysis and a PEST analysis of activities were carried out. Based on the conducted survey of the company's customers, the level of loyalty of the company's customers was evaluated. In the third section, directions for managing the company's customer loyalty under the conditions of socially responsible marketing are substantiated; the need to introduce marketing tools to increase customer loyalty is substantiated, while developing measures taking into account the customer's life cycle. Attention is focused on the formation and strengthening of customer orientation of personnel on the basis of social and ethical marketing thanks to the developed author's management mechanism. Thanks to the evaluation of the quality of the corporate policy, recommendations were made to improve the quality of the staff's work with clients.
URI: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11451
Appears in Collections:Економіки та менеджменту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Бартош В.І._Кваліфікаційна_робота_2023.pdf
  Restricted Access
1,51 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.