Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/11909
Title: Управління збутовою діяльністю на переробному підприємстві
Other Titles: Management of sales activities at the processing enterprise
Authors: Косенко, Владислав Юрійович
Kosenko, Vladyslav Yuriyovych
Keywords: менеджмент
маркетинг
збут
management
marketing
sales
Issue Date: 2024
Publisher: СНАУ
Citation: Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник Л. О. Дашутіна
Abstract: В кваліфікаційній роботі розглянуто підходи щодо удосконалення управління збутовою діяльністю на переробному підприємстві; надано організаційно-економічну характеристику досліджуваного підприємства; досліджено результативність збутової діяльності переробного підприємства; здійснено визначення відповідності цін реалізації переробного підприємства; запропоновані напрями удосконалення збутової діяльності на переробному підприємстві ТОВ «Сумська маслосирбаза». Розширення каналів збуту та диверсифікація клієнтської бази є необхідною умовою для підвищення конкурентоспроможності переробного підприємства. Запропонований алгоритм дій передбачає комплексний підхід, який охоплює аналіз ринку, розробку стратегії, впровадження нових каналів збуту, залучення нових клієнтів, оптимізацію логістики та постійний моніторинг ефективності. Впровадження запропонованих заходів дозволить розширити присутність на ринку та забезпечити стійке зростання обсягів збуту та прибутковості підприємства.
Description: The qualification work considers approaches to improving the management of sales activities at a processing enterprise; provides an organizational and economic description of the studied enterprise; examines the effectiveness of sales activities of the processing enterprise; determines the compliance of sales prices of the processing enterprise; suggests directions for improving sales activities at the processing enterprise Sumy Butter and Cheese Factory LLC. Expansion of sales channels and diversification of the customer base is a prerequisite for increasing the competitiveness of a processing enterprise. The proposed algorithm of actions provides for a comprehensive approach that includes market analysis, strategy development, introduction of new sales channels, attraction of new customers, optimization of logistics and continuous monitoring of efficiency. Implementation of the proposed measures will allow to expand the market presence and ensure sustainable growth of sales and profitability of the enterprise.
URI: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11909
Appears in Collections:Економіки та менеджменту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Диплом Косенко Владислав.pdf
  Restricted Access
1,04 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.