Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/11914
Title: Удосконалення системи менеджменту підприємства молочної галузі
Other Titles: Improvement of the management system of the dairy industry enterprise
Authors: Шугунова, Євгенія Хасанівна
Shugunova, Evgeniya Hasanivna
Keywords: управління
стратегічний розвиток
маркетинг
management
strategic development
marketing
Issue Date: 2024
Publisher: СНАУ
Citation: Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник Л. О. Дашутіна
Abstract: В кваліфікаційній роботі розглянуто підходи щодо удосконалення системи менеджменту підприємства молочної галузі; надано організаційно-економічну характеристику досліджуваного підприємства; досліджено результативність системи менеджменту в підприємстві молочної галузі; здійснено оцінку маркетингових показників системи менеджменту в підприємстві; запропоновані заходи по удосконаленню системи менеджменту підприємства молочної галузі ТОВ «Сумська маслосирбаза». На основі проведеного дослідження визначено ефективність результативність менеджменту на основі фінансово-економічних показників діяльності підприємства. Удосконалення системи менеджменту підприємства в частині управління якістю, а також розробка та реалізація ефективної брендингової стратегії є критично важливими кроками для забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Впровадження комплексу запропонованих заходів дозволить значно вдосконалити систему менеджменту підприємства молочної галузі ТОВ «Сумська маслосирбаза».
Description: The qualification work considers approaches to improving the management system of a dairy enterprise; provides an organizational and economic description of the enterprise under study; studies the effectiveness of the management system in the dairy enterprise; evaluates the marketing indicators of the management system in the enterprise; proposes measures to improve the management system of the dairy enterprise "Sumy Butter and Cheese Factory" LLC. On the basis of the carried out research, the efficiency of management has been determined on the basis of the financial and economic indicators of the enterprise. Improving the enterprise management system in terms of quality management, as well as developing and implementing an effective branding strategy are critical steps to ensure the competitiveness of the enterprise. Implementation of the complex of the proposed measures will significantly improve the management system of the dairy enterprise "Sumy Butter and Cheese Factory" LLC.
URI: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11914
Appears in Collections:Економіки та менеджменту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Диплом Шугунова Євген_я.pdf
  Restricted Access
999,55 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.