Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/12009
Title: | Дистанційне навчання студентів ЗВО – виклик для освітнього процесу в цілому |
Other Titles: | Distance learning of students as a challenge for the overall educational process |
Authors: | Рідель, Тетяна Миколаївна Ridel, Tetiana Mykolaivna |
Keywords: | цифрова дидактика умови невизначеності готовність digital didactics conditions of uncertainty readiness |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Рідель Т. М. Дистанційне навчання студентів ЗВО – виклик для освітнього процесу в цілому [Електронний ресурс] / Т. М. Рідель // SWorldJournal. – 2023. – № 21, Part 3. – Р. 13-19. – Режим доступу : https://doi.org/10.30888/2663-5712.2023-21-03-023 ; https://www.sworldjournal.com/index.php/swj/article/view/swj21-03-023. – Заголовок з екрану. |
Abstract: | У статті розглядається проблема організації дистанційного навчання в умовах невизначеності та вимушеного переходу викладачів і студентів до онлайн взаємодії. Ситуація, що виникла, розглядається як природний експеримент, в якому опинилася система освіти, що потребує осмислення його результатів на певному етапі. Проведено теоретичний аналіз найбільш популярних технологій організації дистанційного навчання, що впроваджуються в українських університетах у нинішніх умовах (пандемія коронавірусу та повномасштабне вторгнення Росії на територію України) та критично оцінено отримані первинні результати щодо готовності системи дистанційного навчання до переходу в нову цифрову освітню реальність. До виявлених проблем дистанційного навчання включають: недостатній рівень цифрової толерантності викладачів та відсутність у них необхідних компетенцій; психоемоційна нестабільність учасників онлайн взаємодії; низька навчальна мотивація та рівень практичних навичок студентів; відсутність універсальної цифрової платформи для організації діяльності всіх учасників навчального процесу. Окреслено перспективи вирішення вищезазначених проблем та визначено пріоритетні напрями вдосконалення цієї форми освіти, а саме: технологічний напрям (формування у викладачів уміння створювати онлайн-курси та ефективно поєднувати функції різних цифрових платформ); методичний напрям (формування комплексу професійних та особистісних якостей, необхідних для ефективного вирішення професійних завдань та розширення набору методів і засобів організації діяльності студентів з урахуванням умов онлайн-взаємодії); психолого-педагогічний напрям (формування комплексу професійно-особистісних якостей, необхідних для умов онлайн взаємодії); психологічний вимір (усвідомлення викладачами необхідності самовдосконалення у сфері цифрових технологій та формування інтересу до навчання і задоволеності процесом і результатами дистанційного навчання у студентів). Виявлені напрями розглядаються як ризики, врахування яких в освітній діяльності дозволить зробити процес дистанційного навчання гнучким та керованим. |
Description: | The article examines the problem of organizing distance learning in conditions of uncertainty and the forced transition of teachers and students to online interaction. The situation that has arisen is considered as a natural experiment in which the education system found itself, which needs to understand its results at a certain stage. A theoretical analysis of the most popular technologies for the organization of distance learning implemented in Ukrainian universities in the current conditions (coronavirus pandemic and full-scale invasion of Russia on the territory of Ukraine) was carried out, and the primary results obtained regarding the readiness of the distance learning system for the transition to the new digital educational reality were critically evaluated. The identified problems of distance learning include: insufficient level of digital tolerance of teachers and their lack of necessary competencies; psycho-emotional instability of participants in online interaction; low educational motivation and level of students' practical skills; lack of a universal digital platform for organizing the activities of all participants in the educational process. Prospects for solving the above-mentioned problems are outlined and priority directions for improvement of this form of education are defined, namely: technological direction (training of teachers in the ability to create online courses and effectively combine the functions of various digital platforms); methodical direction (formation of a set of professional and personal qualities necessary for the effective solution of professional tasks and expansion of the set of methods and means of organizing students' activities taking into account the conditions of online interaction); psychological and pedagogical direction (formation of a complex of professional and personal qualities necessary for the conditions of online interaction); psychological dimension (teachers' awareness of the need for self-improvement in the field of digital technologies and formation of interest in learning and satisfaction with the process and results of distance learning among students). The identified directions are considered as risks, the consideration of which in educational activities will make the distance learning process flexible and manageable. |
URI: | https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12009 |
Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Рідель_стаття_2.pdf | 498,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.