Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/12038
Title: | Зміна вектору освітніх стратегій при навчанні іноземним мовам у ЗВО : від стратегій навчання до стратегій вивчення |
Other Titles: | Changing the vector of educational strategies in teaching foreign languages in higher education: from teaching strategies to learning strategies |
Authors: | Рідель, Тетяна Миколаївна Ridel, Tetiana Mykolaivna |
Keywords: | стратегії навчання автономність студентів результативність студентів teaching strategies student autonomy student performance |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | SPC «Sci-conf.com.ua» |
Citation: | Рідель Т. М. Зміна вектору освітніх стратегій при навчанні іноземним мовам у ЗВО : від стратегій навчання до стратегій вивчення [Електронний ресурс] / Т. М. Рідель // The 1 International scientific and practical conference «Perspectives of contemporary science : theory and practice», (Lviv, Ukraine, March 4-6, 2024). – Lviv : SPC «Sci-conf.com.ua», 2024. – Режим доступу : https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2024/03/PERSPECTIVES-OF-CONTEMPORARY-SCIENCE-THEORY-AND-PRACTICE-4-6.03.24.pdf. – Заголовок з екрану. |
Abstract: | У статті проведено аналіз сучасних стратегій навчання іноземним мовам у закладах вищої освіти та виявлення тенденцій та змін у підходах до викладання та вивчення іноземних мов у ЗВО. Надано оцінку ефективності різних стратегій навчання та їх впливу на результативність студентів у засвоєнні іноземної мови. Спрямовано увагу на потребу в зміні підходів до викладання та вивчення іноземних мов у вищій освіті з метою підвищення якості освіти та досягнення кращих результатів навчання. |
Description: | The article analyzes modern strategies of teaching foreign languages in higher education institutions and identifies trends and changes in approaches to teaching and learning foreign languages in higher education institutions. The effectiveness of different teaching strategies and their impact on students' performance in learning a foreign language is assessed. Attention is focused on the need to change approaches to teaching and learning foreign languages in higher education in order to improve the quality of education and achieve better learning outcomes. |
URI: | https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12038 |
Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Рідель_тези_4.pdf | 146,82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.